نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی
تاریخ انتشار : 1 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی

سفر با خودروی شخصی به ارمنستان

 

سفر با اتومبیل به ارمنستان باخیلی هم حال می دهد

برای گواهینامه بین المللی  جهت سفر با خودرو شخصی به ارمنستان این مدارک لازمه

    <

    :: بازدید از این مطلب : 923
    |
    امتیاز مطلب : 22
    |
    تعداد امتیازدهندگان : 7
    |
    مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : 1 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی
 اطلاعات کامل  درباره ارمنستان کشور ارمنستان  جمعیت ارمنستان  شهرهای ارمنستان دریاچه سوان

به وبلاگ armeniainfo خوش آمدید
 
ارمنستان Republic of Armenia

ارمنستان کوچک ترین جمهوری کشورهای مستقل مشترکالمنافع بوده و سرزمینی است، محصور در خشکی با تابستان های گرم و خشک وزمستان های بسیار سردی دارد.
کل ارمنستان کوهستانی است – فقط 10%مساحت کشور ارمنستان کمتر از 1000 متر ارتفاع دارد.با 29800 کیلومتر مربعمساحت، در جنوب غربی منطقه قفقاز و با کمی فاصله از سواحل جنوب شرقی دریایسیاه واقع شده و همچون کمربندی بین مرزهای جمهوری اسلامی ایران از یک سو وجمهوریهای آذربایجان و گرجستان از سوی دیگر گسترده شده است.
 کشورارمنستان از جنوب با جمهوری اسلامی ایران، از جنوب غربی با جمهوری خودمختار نخجوان، از غرب با ترکیه و از شمال با گرجستان و از شرق با جمهوریآذربایجان مرز مشترک دارد.
کشور ارمنستان کوهستانی است که در شمال فلاتایران، در غرب فلات ارمنستان و جنوب سلسله جبال قفقاز واقع شده است.ارتفاع میانگین کشور ارمنستان از سطح دریا 1800 متر است و تنها 10 درصدشهر های ارمنستان کمتر از 1000 متر ارتفاع دارند. بلندترین قله ارمنستانآراگاتس (Aragatz) است که در شمال غرب این جمهوری واقع است و 4090 مترارتفاع دارد.

نقشه ارمنستان 

تور ارمنستان

تور ارمنستان

 شرکت های زیادی در خصوص تور ارمنستان فعالیت می کنندالبته تعدادبیشتر آنها به صورت واسطه عمل می کنند تورهای ارمنستان از 300هزار تومان الی 700 هزار تومان باتوجه به نوع خدمات ارائه شده در آن تورمتفاوت می باشد شما می توانید شرکتهای را که در زمینه تورهای ارمنستانفعال هستند را در سرچ گوگل ببینید البته اگر خواستید ما هم حاضریم یک تورخوب برای ارمنستان به شما معرفی کنیم البته یک کار دیگر هم می توانیدانجام بدهید که یک تیر دو نشان است خودتان بروید ارمنستان و در انجا باشرکتهای توریستی ارمنی که تورهای روزانه خوبی دارند به گردش بروید لازمبذکر که تور گردانی خیلی از شرکتهای فعال در خصوص تور ارمنستان را درارمنستان همین شرکتها انجام می دهند  این تورها بصورت گروهی اجرا می شوندراهنما ، نهار و ایاب ذهاب در قیمت تور می باشد
اجاره آپارتمان در ارمنستان

برای اقامت در ایروان، گزینه اقتصادی تر از رزرو هتل ، کرایه آپارتمان در ارمنستان می باشد.
 مزایای کرایه آپارتمان در ارمنستان در این است که:
اگرسه چهار نفری باهم بروید سفر ارمنستان خیلی براتون به صرفه است و با اجارهآپارتمان در ارمنستان معمولا شبی 50الی 60دلار خیلی براتون خوب می افته

برای اجاره آپارتمان درارمنستان، اگر با اتوبوس میروید که خانمها! و آقایانی می آیند که فارسی را خوب صحبت می کنند و به شماپیشنهاد اجاره آپارتمان را می دهند قیمت کرایه آپارتمان در ارمنستان هم ار50 الی 60دلار هر شب می باشد . اگر مایل باشید ماهم به شما می توانیمآپارتمان برای اجاره معرفی کنیم یا می توانیم نماینده شرکت را بفرستیماستقبال شما و ایشان شما را راهنمایی بنمایند البته اگر در یک کشور غریببه بحث امنیت و مورد وثوق بودن اهمیت می دهید  به بخش اجاره آپارتمان درارمنستان بروید و اطلاعات تکمیلی را ببینید ویا نماینده شرکت در ارمنستانآقای درو میناسیان از اصفهانی های ارمنی می باشد که در ارمنستان ساکن میباشد و نصف عمرش رادر ایرن ونصفه دیگه را ارمنستان بوده ومیتوانداطلاعاتخوبی به شما بدهد شماره تلفن ایشان 003746 نترسید زنگ بزنید از ایراندقیقه ای 170 الی 180 می افتد البته از ارمنستان به ایران دقیقه ای 1900تومان میشه حالا بگوید ایران بده
از بنده هم می توانید بپرسید 09132890637

دانشگاه ارمنستان

دانشگاه ارمنستان

 اول یک نکته : البته با معذرت خواهی از انایی که مدرکدانشگاه ارمنستان دراند و یا دارند مدرک از دانشگاه های ارمنستان می گیرندبا توجه به اینکه مدارک دانشگاه ارمنستان مورد تایید وزارت آموزش عالیایران می باشد ونیز شواهد عینی بنده به قول اصفهانیا خب جایی برای مدرکگرفتن بخصوص تحصیلات تکمیلی

 اما چرا تحصیل در دانشگاه ارمنستان ؟ خوب اول اینکهخیلی ارزونه تقریبا به اندازه دانشگاه آزاد خودمان دوم زبات انگلیسیت خوبمیشه سوم مدارک دانشگاه ارمنستان  موردتاییدوزارت علوم و بهداشته ودراخربدون نیاز به پیش دانشگاهی قبل از اینکه اقدامی بکنی و به شرکتی بابتنمی دونم پذیرش و مشاوره و... پولی بدهی یک سفر سه چار روزه (( با هزینهدویست سیصد هزار تومانی )) میروی ارمنستان و از نزدیک امکانات و وضعیتتحصیلی را می بینی آنوقت اگر خواستی اقدام کن و اگر هم نپسندیدی دلت نمیسوزد پول یا مفت دادی حداقل سه چهار روز رفتی یک کشور خارجی    به بخشدانشگاه ارمنستان بروید و اطلاعات تکمیلی را ببینید.


 نکته مهم در سفر به ارمنستان ( من که میگم حتما بخونید )

    <

    :: بازدید از این مطلب : 399
    |
    امتیاز مطلب : 9
    |
    تعداد امتیازدهندگان : 2
    |
    مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : 1 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی
  اطلاعات کامل در خصوص رستورانهای ارمنستان غذا قیمت آدرس رستوران و...

رستوران در ارمنستان وقیمت ها

 

 

 

رستوران آرارات ارمنستان

رستورانآرارات تاریخی كهن و به سنت‌های دیرینه خود شهرت دارد. اینجا محبوبنویسندگان و هنرمندان بسیاری از جمله نرسیسیان، شیراز، ایساهاكیان ودیگران بوده است. این رستوران غذا‌های ارمنی را به همراه موسیقی زنده ومحلی ارمنی سرو می‌كند

آدرس رستوران در ارمنستان : ایروان، میدان جمهوری، ساختمان دولتی شماره2

 

رستوران ماركو پولو ارمنستان


رستورانمحبوب ماركو پولو با فضای باز بسیار عالی در خیابان ابوویان قرار دارد.انواع غذاهای اروپایی، ارمنی، پیتزا و اسنك‌ها در اینجا سرو می‌شود وغذایی خوب را با قیمت مناسب در اختیار می‌گذارد. اینجا به نوعی پاتوقگردشگران محسوب می‌شود.
آدرس رستوران در ارمنستان : ایروان، خیابان ابوویان، شماره ۳/۱
تلفن : ۱۹۲۶ ۵۶ (۱۰ ۰۰۳۷۴) و 525550(۱۰ ۰۰۳۷۴)
متوسط بهای غذا : حدود ۵-۶ دلار
آدرس : رستوران، ارمنی، پیتزا

رستوران آی لئونی ارمنستان


رستورانآی لئونی كوچینا ایتالیانو با محیطی زیبا، دكور ونیزی و سرآشپز ایتالیایی،غذاهای ایتالیایی را با روش‌های سنتی آن عرضه می‌كند. دارای منوی صبحانه،نهار و شام و كافه است. انواع پاستا، اسپرسو، كاپوچینو و بستنی ایتالیاییاز جمله منوی این رستوران هستند.

آدرس رستوران در ارمنستان : ایروان، خیابان تومانیان، شماره ۴۰
تلفن : ۸۳۳۱ ۵۳ (۱۰ ۰۰۳۷۴) , 0892 ۵۳ (۱۰ ۰۰۳۷۴)
پست الكترونیك : info@aileoni.am
نشانى سایت وب : www.aileoni.am
ساعات كار : از ۱۰ صبح تا نیمه شب
رده : رستوران، كافه، ایتالیایی



رستوران پروانا (Parvana) ارمنستان


اینرستورانی است که اگر به ایروان سفر می‌کنید بدون برو و برگرد یک شب از سفرخود را حتما باید به این مکان اختصاص دهید، نه بخاطر کباب‌های خوشمزه وارزان‌قیمتش، بلکه بخاطر محیط کاملا خانوادگی
رستوران آراگاست
یكرستوران زیبا به شكل كشتی (آراگاست در ارمنی به معنای كشتی است) در سهطبقه هركدام با موسیقی و منوی خاص خود. می‌توانید درون رستوران یا در كناردریاچه از غذاهای گوناگون ارمنی، پیتزاها و پاستا‌ها لذت ببرید
آدرس رستوران در ارمنستان : ایروان، خیابان ایساهاكیان، شماره ۴۱
تلفن : ۵۵۰۰ ۵۴ (۱۰ ۰۰۳۷۴)
متوسط بهای غذا : ۱۱ تا ۲۰ دلار
رده : رستوران، ارمنی، مدیترانه‌ای



رستوران آرموتز ارمنستان


آرموتزیك رستوران عالی برای غذا‌های لذیذ سنتی است. تركیبی از دستور غذاهایخانگی و فضایی دلنشین در سایه كوه آرارات. موسیقی زنده در طول روز. اگرمایل به تماشای طرز تهیه خوروواتز هستید، سرآشپز به شما نشان خواهد داد كهاین باربیكیو ارمنی چگونه تهیه می‌شود.
آدرس رستوران در ارمنستان : ایروان، خیابان آنتارایین، شماره ۱۲۲
تلفن : ۵۲۲۰ ۵۲ (۱۰ ۰۰۳۷۴)
رده : رستوران، ارمنی



شاورما تومانیان در ارمنستان


فستفود عرضه كننده انواع ساندویچ گوشت و مرغ در نان لواش (شاورما)، جای نشستنندارد اما می‌توانید كنار میزهای داخلی یا فضای باز بایستید و ازساندویچتان لذت ببرید.
آدرس رستوران در ارمنستان : ایروان، خیابان تومانیان، شماره ۲۳۲
متوسط بهای غذا : حدود ۱-۲ دلار
رده : فست فود، ساندویچ



کبابی‌های خیابان بُرُشیان ارمنستان ایروان

سرتاسر خیابان بُرُشیان کبابی‌های خوب است. به هر کبابی می‌خواهید وارد شویدولی بدون شک اگر سفارش "کباب" بدهید برای شما "کوبیده" می‌آورند. اگر کبابلقمه‌ای می‌خواهید باید سفارش "خُرُواتس" بدهید:
خُزی خُرُواتس: کباب خوک
داواری خُرُواتس: کباب گوساله
هاوی خُرُواتس: کباب مرغ
 

 



:: بازدید از این مطلب : 705
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : 1 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی

اقتصاد ارمنستان كوچك اما آزاد

 

 

اطلاعات در باره اقتصاد ارمنستان 

ارمنستان کشورى است مسیحی با اقتصادى ۱۸‌میلیارد دلاری. ایران و ارمنستانرابطه نزدیکی با یکدیگر دارند. مهم‌ترین مسائلی که در این ارتباط نقش داردامنیت انرژی ارمنستان و انتقال گاز تولیدی ایران به بازار اروپا است.


ارمنستان کشوری است با 29هزار و 800 کیلو متر مربع مساحت و جمعیتی بیشتراز 3‌میلیون و 200‌‌هزار نفرکه در شمال با گرجستان، در غرب با‌ترکیه، درشرق با آذربایجان و در جنوب با ایران مرز مشترک دارد.
ارزش تولیدناخالص داخلی این کشور حدود 18‌میلیارد دلار است و وابستگی زیادی بهسرمایه‌‌ها و حمایت‌های مالی خارجی دارد. ارمنستان قدیمی‌ترین سرزمینمسیحی نشین در جهان است و کلیساهایی در این کشور وجود دارد که احداث آنهابه قرن چهارم هجری باز می‌گردد. وال استریت ژورنال و بنیاد هریتیج درگزارش اخیر خود ارمنستان را لیبرال‌ترین و باز‌ترین اقتصاد در میانکشورهای عضو CIS (کشورهای مشترک المنافع) معرفی کردند. طبق گزارش ارائهشده 4/69‌درصد از اقتصاد ارمنستان آزاد است و از جهت آزادی اقتصادی رتبه32 در جهان و رتبه نوزدهم را در میان 41 کشور اروپایی دارد.


مناسبات اقتصادی ارمنستان–ایران


ایران و ارمنستان به‌رغم تفاوت‌های مذهبی، رابطه نزدیکی با یکدیگر دارند.مهم‌ترین مسائلی که در این ارتباط نقش دارد امنیت انرژی ارمنستان و کاهشوابستگی این کشور به منابع موجود در کشور روسیه در کنار انتقال گاز تولیدیایران به بازار اروپا است.
ارمنستان می‌تواند پلی برای انتقال گازطبیعی ایران از طریق گرجستان و دریای سیاه به بازارهای اروپایی باشد.اجرای این پروژه در ارمنستان بین 90 تا 100‌میلیون دلار و در ایران120‌میلیون دلار هزینه دارد. در مرحله اول ایران سالانه 400‌میلیون مترمکعب گاز به ارمنستان صادر می‌کند و پس از تکمیل این خط لوله 141 کیلومتریحجم صادرات گاز ایران به 2/3‌میلیارد متر مکعب در سال می‌رسد.
علاوهبر پروژه خط لوله‌ای که این انتقال را انجام خواهد داد، ایران و ارمنستانمناسبات اقتصادی دیگری در بخش انرژی نیز دارند. از جمله پروژه‌های مشترکدو کشور می‌توان به احداث دو کارخانه تولید برق آبی (هیدرو الکتریک) رویرود آراکس در مرز دو کشور اشاره کرد.
در ماه جولای سال جاری نیز دوکشور موافقت کردند تا مطالعات لازم برای احداث خط ریلی ارمنستان – ایرانرا آغاز کنند. انتظار می‌رود طرح ایجاد منطقه آزاد تجارت دوجانبه بین دوکشور نیز تا انتهای سال جاری به امضای طرفین برسد. به گزارش دولت ارمنستاندر سال 2005 میلادی ارزش تجارت ارمنستان با ایران برابر با 105‌میلیوندلار و در سال 2006 میلادی ارزش تجارت دوجانبه به 200‌میلیون دلار رسید.سران دو کشور در نظر دارند با از میان برداشتن موانع تجارت دوجانبه حجمتجارت را به یك‌‌میلیارد دلار در هر سال برسانند.
اقتصاد ارمنستان
اقتصاد کشور ارمنستان اقتصادی متمرکز است که پیش از فروپاشی شوروی سابق باکمک سرمایه‌گذاری‌های کلان شوروی فعالیت می‌کرد. اما بعد از استقلالارمنستان سرمایه‌های شوروی سابق از کشور خارج شد و بسیاری از واحد‌هایتولیدی و صنعتی توان عملیاتی خود را از دست دادند.
قبل از استقلالارمنستان اقتصاد این کشور اقتصادی صنعت محور بود. صنایع فعال در این منطقهدر سال‌های قبل از استقلال عبارت بودند از صنعت تولید مواد شیمیایی، تولیدماشین آلات صنعتی، فرآوری مواد غذایی، نساجی، تولید رزین و الکترونیک.مساله با اهمیت وابستگی این صنایع به واردات مواد اولیه از کشورهای خارجیبود که سبب تضعیف آنها شد.
در سال‌های دهه نود مهم‌ترین عامل تضعیفاقتصادی ارمنستان بسته شدن مرزهای گرجستان و‌ ترکیه به دلیل مناقشه قرهباغ بود. این مساله سبب شد تا ورود مواد اولیه به این کشور تنزل یابد وبحران اقتصادی دامان کشور را بگیرید. در این دوران نرخ تورم در ارمنستانرشد بی‌سابقه‌ای پیدا کرد و بیکاری، فقر و مشکلات اقتصادی دامان مردم راگرفت. از سال 1994 میلادی که آتش‌بس اعلام شد اوضاع اقتصادی ارمنستانبهبود پیدا کرد. در سال‌های پایانی دهه نود نرخ تورم در این کشور یک رقمیشد و این روند ادامه یافت تا اینکه در سال جاری میلادی بانک مرکزی اینکشور از رسیدن نرخ تورم به مرز صفر خبر داد.
این بانک نرخ رشداقتصادی ارمنستان در نیمه اول سال جاری را برابر با 2/10‌درصد اعلام کرد.در این باره دستمزد مردم ارمنستان با 18‌درصد افزایش نسبت به مدت مشابهسال قبل به 207 دلار در ماه رسید. شایان ذکر است در نیمه اول سال 2006میلادی متوسط دستمزد کارکنان دولتی این کشور برابر با 186 دلار آمریکابود. بانک توسعه و بازسازی اروپا نرخ رشد اقتصادی ارمنستان را 6/12‌درصددر سال 2006 میلادی اعلام کرده است. این بانک نرخ رشد اقتصاد در سال 2007میلادی را 5/8‌درصد برآورد کرد که اصلی‌ترین دلیل آن توسعه فعالیت‌هایعمرانی است.
به گزارش بانک در سال 2007 میلادی صنعت عمران 50‌درصداز نرخ رشد اقتصاد را به خود اختصاص داده بود. سهم بخش‌های خدماتی درتولید ناخالص داخلی کشور ارمنستان نیز سهم چشمگیری است. این سهم با افزایشاستفاده از تلفن همراه و افزایش شمار اپراتورهای تلفن همراه در حال رشداست. کشاورزی سهم اندکی در اقتصاد ارمنستان دارد. در سال‌های دهه نود تنها20‌درصد از تولید ناخالص داخلی کشور ارمنستان به بخش کشاورزی اختصاص داشتو این بخش تنها 10‌درصد از نیروی کار را جذب کرده بود؛ اما امروزه به دلیلحضور صنایع جدید به خصوص صنایع مخابراتی سهم کشاورزی در اقتصاد کمتر از14‌درصد اعلام شده است. از صنایع جدیدی که در این کشور فعالیت می‌کنندمی‌توان به صنعت فرآوری سنگ‌های قیمتی و جواهرسازی، تکنولوژی ارتباطات واطلاعات و توریسم اشاره کرد. این صنایع در سال‌های اخیر با نرخ قابل توجهیرشد کردند و با ادامه این روند تا چند سال آینده سهم قابل توجهی از اقتصادکوچک ارمنستان را به خود اختصاص می‌دهم



:: بازدید از این مطلب : 308
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : 1 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی
درام واحد پول ارمنستان ,درام ,قیمت درام ,تعویض پول  درام واحد پول ارمنستان و تبدیلات آن

 

 
درام(در ارمنی դրամ) نام واحد پول کشور ارمنستان است. خود واژهٔ درام از «درم»پارسی میانه وارد زبان ارمنی شده. پارسی میانه خود، این واژه را از واژهیونانی دراخما وام گرفته بود. تلفظ‌های گوناگونی از آن واژه در خاورمیانهرواج گرفت مانند درم، درهم و درام.

امروز در زبان ارمنی واژه درم معنی پول هم می‌دهد.

هردرام معادل تقریبا 28ریال ایران است.سکه های ۱۰ و ۲۰ و ۵۰ و ۱۰۰ و ۲۰۰و۵۰۰ درامی و اسکناسهای ۵۰ تا ۵۰۰۰۰ درامی در این کشور رایج است

فرمول حساب تبدیل درام به تومان ودلار البته سرانگشتی ها 

پول ارمنستان درام ضرب در عدد3 میشه تومان و تقسیم بر سه با حذف سه صفر میشه دلار

برایحساب دقیق هم من قیمت روزانه یک دلار را با درام گذاشتم قیمت دلار هم کهخودت از بازار می گیری حساب می کنی . (ماشین حساب بدم خدمتون)

اسکناسهای ارمنی

پول ارمنستان


ترتیب 50 و100و500و1000و5000و20000 درامی  

 اما کجا پولمان را تبدیل کنیم ؟

ایران


 

کجاپولمان را تبدیل کنیم ؟سر مرز نور دوز وارد پایانه مرزی که می شود یکصرافی وجود دارد که می توانید پولتان هرچی هست را تبدیل به درام کنید اینصرافی اولین و تنها صرافی مجاز در مرز ایران و ارمنستان (پایانه مرزینوردوز ) بوده و در راستای تكریم اربابان رجوع بصورت شبانه روزی و بدونتعطیلی آماده ارائه خدمات ارزی به مسافرین، تجار، شركتهای حمل و نقل،شركتهای مسافر بری و غیره می باشد. ارزهای مورد معامله این صرافی عبارتنداز: درام – دلار – یورو – مانات آذربایجان – لیره تركیه كه قیمت به صورتروزانه و بر اساس نرخ بانك مركزی تعیین و ارائه میگرددصرافی حضرتی بامدیریت علی حضرتی اینم وب سایت وتلفنش

http://sarrafihazrati.com/news.php

ارمنستان

اولیک نکته :اگر توی ارمنستان پولتان تمام شد باز جای نگرانی نیست ؟!! اخیرابعضی از هموطنان به هر دلیلی در كشور ارمنستان با كمبود ارز مواجه شده اندنگران یك چنین اتفاقات ناگوار نباشید زیرا فقط كافی است با شماره تلفن0037494019003 از داخل كشور ارمنستان ( هر نقطه از كشور ارمنستان كه هستید)با ما تماس بگیرید و نگرانی خود را بر طرف كنید.

توی ایروان هم از بانکها که تعدادشون کم هم نیست می تونی چنج کنی

:: بازدید از این مطلب : 59155
|
امتیاز مطلب : 29
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : 1 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی
یک دلار آمریکا     10356 ریال
یک پوند انگلیس     16098 ریال
یک فرانک سویس     10758 ریال
یک کرون سوئد     1517 ریال
یک کرون نروژ     1737 ریال
یک کرون دانمارک     1832 ریال
یک درهم امارات     2820 ریال
یک دینار کویت     36648 ریال
یکصد ین ژاپن     12384 ریال
یک دلار هنگ کنگ     1332 ریال
یک ریال عمان     26901 ریال
یک دلار کانادا     10192 ریال
یک راند آفریقای جنوبی     1518 ریال
یک لیر ترکیه     6657 ریال
یک روبل روسیه     337 ریال
یک ریال قطر     2845 ریال
یک دلار استرالیا     10321 ریال
یک ریال سعودی     2762 ریال
یک دینار بحرین     27470 ریال
یک دلار سنگاپور     7870 ریال
یک یوان چین     1555 ریال
یک رینگیت مالزی     3304 ریال
یک یکصد وون کره جنوبی     900 ریال
یک یورو     13644 ریال


:: بازدید از این مطلب : 475
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : 1 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی
کشور استرالیا که همچون جزیره ای بزرگ در قاره اقیانوسیه و در نیمکرهجنوبی واقع شده از نظر زمین شناسی کهن ترین خشکی جهان بشمار می آید.

این کشور 7692300 کیلومتر وسعت دارد و حدود 25 برابر سرزمین بریتانیا و ایرلند و حدود دو برابر هند و پاکستان می باشد.

جمعیتکل کشور بالغ بر 20 میلیون نفر است که به دنبال اجرای برنامه های گستردهمهاجرتی در طی سال های گذشته جمعیت این کشور در حال افزایش بوده است.

طبقآمار موجود از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون بیش از چهار میلیون مهاجر از 120کشور جهان در استرالیا اقامت گزیده اند که در این میان بریتانیا همچنانبزرگترین مبدأ مهاجرت نیروی انسانی به استرالیا می باشد زبان رسمی کشورزبان انگلیسی با لهجه استرالیایی است. مهاجرین غیر انگلیسی شامل ایتالیائی ها، یونانی ها، صرب ها، که پس از بریتانیا بیشترین مهاجران این کشور راتشکیل می دهند.

دین رسمی این کشور مسیحیت می باشد و بر پایه قانوناساسی استرالیا دین و مذهب آزاد بوده و هر کس می تواند دین خود را آزادانهپیگیری نماید. علاوه بر دین مسیحیت، دین اسلام، یهودیت، بودایی و دیگرفرقه های مذهبی در این کشور رواج دارد.

ایمنی و امنیت

1-بهعلت وجود اقوام و ملیت های مختلف و حضور جهانگردان خارجی دراین کشور،جرایم خیابانی همچون جیب بری، سرقت مدارک مسافرتی، اموال و دارائی هایجهانگردان همچون دیگر کشورهای جهان کم و بیش اتفاق می افتد و بر این اساسضروری است هنگام سفر به این کشور در حفظ و نگهداری لوازم پرارزش و مدارکمسافرتی خود دقت نمائید.

2- در صورت اقامت درهتل ها و مسافرخانه هااولا باید سعی شود در اماکن شناخته شده اقامت گزیده و ثانیا از وسائل ومدارک مسافرتی از جمله گذرنامه، بلیط و دارائی های خود مواظبت دقیقنمایید؛ به این منظور استفاده از صندوق امانت در هتل ها و مهمانخانه هایارزان بسیار رایج است.

3- هنگام استفاده از وسائل نقلیه غیر عمومیاز جمله تاکسی و ماشین های سواری دقت داشته باشید چون بعضا مواردی مشاهدهشده که وسائل افراد در این جابجایی ها سرقت گردیده است. همچنین علیرغماینکه پلیس و نیروهای امنیتی استرالیا به صورت نامرئی اوضاع را کنترل مینمایند ولی با عنایت به وسعت کشور و پراکندگی جمعیت، کنترل همه مناطقخصوصا مناطق کم جمعیت به سختی انجام می پذیرد.

4- باتوجه به توصیهپلیس در شهر سیدنی (خصوصا جنوب شهر و خیابان جرج) نسبت به حملات گروههایخلافکار به اموال شخصی خود هوشیار باشید.

5- حتی الامکان از سفربه مناطق شمال، شمال شرق و شمال غرب کشور به ویژه در شب پرهیز گردد. زیرادر طی سالهای اخیرعده ای از جهانگردان در این مناطق به قتل رسیده اند.

قوانین، آداب و رسوم

1-مقامات محلی و دولت استرالیا نسبت به قاچاق مواد مخدر حساسیت ویژه ایدارند و به این منظور دستگیری و تعقیب افراد از جمله مواردی است که دردستور کار نیروهای امنیتی و پلیس در سراسر استرالیا قرار دارد.

2-برای رانندگی در این کشور می باید گواهینامه استرالیایی یا یک گواهینامهبین المللی (I D P) در اختیار داشته باشید. (I D P) یک مجوز بین المللیبرای رانندگی است که دارندگان آن قادر خواهند بود بدون نیاز به گذراندندوره های آموزش رانندگی یا شرکت در امتحانات راهنمایی و رانندگی در بیش از160 کشور جهان رانندگی نمایند، مضاف بر اینکه این مجوز به عنوان یک سندمعتبر بین المللی، می تواند تعیین و تأیید کننده هویت دارنده آن به شمارآید. اضافه می نماید متقاضیان این نوع گواهینامه می توانند در داخل کشوربا مراجعه به نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران معاونت راهنمایی ورانندگی و با ارائه گواهینامه ایرانی معتبر خود، نسبت به دریافت آن اقدامنمایند.

3- به علت عدم وجود قرار داد انتقال محکومین از حبس میاندو کشور، در صورتی که فرد به هر عنوان توسط مقامات قضایی این کشور بهزندان محکوم شود، می باید دوران محکومیت خود را در زندان های محلی سپرینماید.

4- چنانچه به هر دلیل توسط پلیس محل بازداشت شدید بلافاصلهاز مامورین بخواهید به استناد ماده 36 کنوانسیون وین ناظر بر امور کنسولی،مراتب را سریعا به سفارت یا نزدیکترین سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایراناطلاع دهند و چنانچه زبان محل را نمی دانید از امضاء هرگونه اوراق و اسنادخودداری فرمائید. البته می باید مطلع باشید شما در این کشور تحت حاکمیتقوانین و. مقررات محل بوده و وظایف نمایندگی جمهوری اسلامی ایران مبنی برارائه خدمات کنسولی به معنای نقض مقررات کشور متوقف فیه نمی باشد.

5-باتوجه به حضور مهاجرین غیر قانونی از تمام کشورها در استرالیا، پلیس برایتامین امنیت در سطح شهرها، مدارک مسافرتی جهانگردان را کنترل می نماید لذاتوصیه می شود گذرنامه و روادید معتبر این کشور را در اختیار داشه باشید ودر این خصوص با پلیس همکاری کنید. قوانین و مقررات دولت دراین خصوص بسیارسخت و شدید است. استرالیا در حال حاضر همانند بعضی از کشورهای مهاجر پذیرمقصد نهائی مهاجرین قانونی و حتی غیر قانونی است و بر این اساس مبادی ورودسخت تحت کنترل میباشد.

6- قوانین گمرکی:

- باتوجه بهجزیزه ای بودن استرالیا، مقررات قرنطینه ای شدیدی در مبادی ورودی این کشوراعمال میشود به همین جهت واردات هرگونه مواد غذایی، میوه جات، سبزیجات،خاک، بذر، محصولات حیوانی و نباتی ممنوع بوده و یا ورود آنها تابع مقرراتخاص میباشد که در هنگام ارزیابی توسط مامورین گمرک کنترل می گردد.

-تکمیل فرم مربوطه توسط مسافرین و اظهار کلیه موارد و محصولات حیوانی ونباتی همراه مسافر ضروری بوده و در صورت اثبات عدم انطباق مندرجات فرم بابار، این مسأله موجب جریمه فرد خواهد گردید.

- چنانچه اشیاء خاصیرا به همراه دارید که ممکن است برای مأمورین ایجاد حساسیت نماید، ضرورتدارد موضوع به مامورین منعکس و در فرم اظهار نامه گمرکی درج گردد زیرا درصورت کشف اقلام ممنوعه وارداتی که در اظهار نامه قید نشده باشد استدلالمشکوک بودن به آزاد و یا ممنوع بودن ورود محصول کمکی به مسافر نخواهد کرد.برای تسهیل در بازرسی قرنطیه ای توصیه می گردد اقلام فوق الاشاره در دسترسوحتی الامکان دریک بسته مجزا قرار داده شوند تا امکان کنترل سریع تر وجلوگیری از بروز مشکلات احتمالی فراهم گردد.

- مقررات قرنطینه ایبعضا در سفرهای داخلی و بین ایالتی در استرالیا نیز اعمال میگردد و ورودبعضی محصولات حیوانی و نباتی از ایالتی به ایالت دیگر ممنوع و یا تابعمقررات خاص خود میباشد.

7- استرالیا دارای قوانین سخت مهاجرتیمیباشد. درصورت سفر به این کشور نباید بیش از مدت تعیین شده در ویزای اینکشور، در این کشور اقامت داشته باشید.

الزامات ورود و اقامت

1- باتوجه به اینکه این کشور یکی از مقصدهای مهاجرین و پناهجویان میباشد تحصیل روادید آن به سختی انجام می پذیرد.

2-درحال حاضر آژانس های مسافرتی تبلیغات گسترده را برای اخذ روادید و سفر بهاسترالیا انجام میدهند. که ضروری است با توجه به سختگیری های این کشوربرای صدور روادید، حتما از طریق سفارت استرالیا در تهران، نسبت به قانونیبودن آژانس مسافرتی و مورد تایید بودن آن اقدام نمائید چراکه بعضا مشاهدهشده افراد با پرداخت هزینه های زیاد، در این رابطه فریب خورده اند.

3-مسافرین می باید دارای روادید معتبر برای ورود به استرالیا بوده و قبل ازانقضای آن، کشور را ترک نمایند و یا در فرصت باقی مانده نسبت به تمدید آناقدام نمایند. گفتنی است اقامت مسافر حتی به مدت یک روز پس از انقضایروادید با مشکلات متعدد مواجه شده و بویژه طی سالهای اخیر این دسته ازافراد بلافاصله به بازداشتگاههای مهاجرین و مسافرین غیر قانونی منتقل میشوند.

4- هزینه روادید این کشور برای اتباع جمهوری اسلامی به ترتیب عبارت است از:

جهانگردی کمتر از 3 ماه 55 دلار آمریکا

تجاری کوتاه مدت 55 دلار

تجاری بلند مدت 145 دلار

روادید به منظور انجام درمان 35 دلار

روادید اقامتی کوتاه مدت 145 دلار

روادید تحصیلی 340 دلار

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت وزارت امور خارجه استرالیا مراجعه نمائید.

5- گفتنی است هزینه دریافت شده جهت صدور روادید، در صورت رد درخواست متقاضی، غیر قابل استرداد می باشد.

بهداشت

1- بنابراعلام سازمان بهداشت جهانی امکان ابتلا به بیماریهای زیر در این کشور وجود دارد

هپاتیت A

تب تیفوئید

2-امکانات بهداشتی از جمله دارو و درمان و نیز امکانات بیمارستانی در اینکشور مناسب و در دسترس عموم می باشد لیکن باتوجه به بالا بودن هزینه هایدرمان، لازم است هموطنانی که قصد سفر به این کشوررا دارند در زمان تحصیلروادید، پوشش بیمه ای مناسب برای سفر را نیز فراهم نمایند.

3-لازماست قبل از سفر به این کشور کنترل نمائید واکسن های چهارگانه (کزاز،دیفتری، فلج اطفال و سرخک) خصوصا اطفال را در تاریخ مقرر زده باشید.همچنین بهتر است قبل از مسافرت خود را در برابر بیماری های تب زرد، تبتیفوئید و هپاتیت نوع A و B واکسینه نمائید.

4- با توجه به وجودبیماری های مسری نظیر هپاتیت B و ایدز، لازم است ضمن رعایت نکات بهداشتی،از هرگونه ارتباطات غیر مطمئن پرهیز نمائید.

5- سعی نمائید در تهیه خوراک و آب مناسب (ترجیحا آب بسته بندی) دقت نمائید.

6-باتوجه به وجود حشرات و پشه های بعضا ناقل بیماری، به هموطنانی که قصد سفربه کوئینزلند شمالی و دیگر مناطق شمال را دارند توصیه میگردد در صورتامکان از تور پشه بند استفاده نمایند.

7- وجود بعضی از بیماری ها وتب های محلی در برخی از مناطق، ایجاب می نماید که توصیه های بهداشتی کهآزانسهای مسافرتی، رعایت آن را الزامی می دانند مورد توجه قرار گیرد.

8- تکمیل کردن فرم های مربوط به بیماری سارس از جمله مواردی است که در فرودگاه های این کشور باید مورد توجه قرار گیرد.

9- با توجه به نوع تابش خورشید در این کشور، بیماری های پوستی شایع می باشد که مسأله استفاده از کرم های ضد آفتاب را ضروری می نماید.

10-جهت کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از جدول مربوط به بیماری های موجود در اینکشور می توانید به سایت بهداشت جهانی: www.who.int/countries/en/ مراجعهنمائید.

شرایط سفر و اطلاعات سودمند

1- این کشور به علت داشتن مناطق سرسبز و آب و هوای مناسب درطول سال برای سفر مناسب میباشد.

2-باتوجه به محصور بودن سرزمین استرالیا توسط آبهای اقیانوس های آرام و هندو دریاهای اطراف آن و وجود کوسه ماهی در حواشی و سواحل اقیانوسی این کشورتوصیه می گردد فقط در مناطق تعیین شده و مجاز ساحلی شنا نمایند.

3-در بدو ورود به این کشور چنانچه در کانبرا اقامت نمودید، سعی کنید دراولین زمان ممکن آدرس نمایندگی جمهوری اسلامی ایران را که به همین منظوردر اختیار شما قرار گرفته است، پیدا نمائید تا در صورت وقوع حادثه و یانیاز به مراجعه، دچار مشکل نشوید.

4- درخصوص خرید ازفروشگاههایبزرگ این کشور توصیه میگردد تا هنگام خروج نهایی از فروشگاه، رسید خرید رادراختیار داشته باشید تا درصورت کنترل امنیتی و تقاضای رسید بتوانید آن دراختیار مأمورین فروشگاه قرار دهید.

5- چنانچه در این کشور دچارحوادثی مثل سرقت پول یا مدارک مسافرتی شدید، ضروری است قبل از هر کارموضوع را به اطلاع پلیس محل برسانید و گزارش پلیس را در این رابطه دریافتنمائید. بدیهی است گزارش رسمی پلیس، به شما امکان خواهد داد موضوع را درنهاد های مربوطه به نحو موثرتری پیگیری نمائید.


لطفا در تماس با سفارت یا سرکنسولگری های جمهوری اسلامی ایران تردید نکنید!

آدرس سفارت جمهوری اسلامی ایران در کانبرا

25 CULGOA CCT. OMALLEY ACT 2606

تلفن

62902421-62902427


:: بازدید از این مطلب : 879
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : 1 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی

لیست قیمت سوخت کشورها

 

کشور

بنزین با سرب

بنزین بدون سرب

 

قیمت

قیمت

درصد

گازوئیل

گاز

واحد ارز

واحد

آخرین به روز رسانی

آلبانی

-

136149 95100 129-135

-

ALL

لیتر

21/08/09

آندورا

-

1.025

1.075

95

98

0.853

-

EUR

لیتر

12/08/09

آزاراس

-

1.050

1.110

95

98

0.880

-

EUR

لیتر

18/04/09

آرژانتین

-

2.90

3.503.79

up to 92

92-95over 95

2.82

-

ARS

لیتر

05/08/09

ارمنستان

370

330

350

-

2405

350

AMD

لیتر

-

استرالیا

-

1.267

95

1.252

-

AUD

لیتر

16/08/09

اتریش

-

1.113

1.264

95

98

1.015

-

EUR

لیتر

17/08/09

آذربایجان

16001500

1800

95

750

650

AZM

لیتر

-

بالریک

-

1.0911.214

95

98

0.969

-

EUR

لیتر

18/08/09

بلژیک

-

1.370

1.387

95

98

1.075

-

EUR

لیتر

17/08/09

بلاروس

-

1.760

2.220

2.5303.500

80

92

9598

2.020

1.250

BYR

لیتر

10/07/09

بوسنی و هرز گوین

-

1.66

1.82

95

98

1.62

-

BAM

لیتر

17/08/09

برزیل

-

2.489

-

1.993

2.799PER KG

BRL

لیتر

15/08/09

بلغارستان

-

2.00

2.19

95

98

1.88

-

BGL

لیتر

17/08/09

بوراندی

-

1.250

-

1.350

-

BIF

لیتر

30/04/07

کانادا

-

1.013

1.1031.119

92

95

98

0.917

-

CAD

لیتر

11/08/09

کامرون

-

584

-

535

-

XAF

لیتر

01/05/07

جزایر قناری

-

0.660

0.740

95

98

0.580

-

EUR

لیتر

01/04/09

آفریقای مرکزی

-

700

-

675

-

XAF

لیتر

30/03/07

چاد

-

650

-

600

-

XAF

-

03/03/07

شیلی

-

520

542

571

93

95

97

418

-

CLP

لیتر

06/08/09

چین

-

5.80

6.20

6.60

90

93

97

6.23-7.17

-

CYN

لیتر

28/08/08

کوته دیور

-

-

-

567

-

CFA

لیتر

01/07/08

کرواسی

-

7.447.50

95

98

6.67

-

HRK

لیتر

17/08/09

کوبا

95

1.080

regular

-

1.080

-

USD

لیتر

08/12/08

قبرس

-

0.9690.992

95

98

0.893

-

EUR

لیتر

18/08/09

جمهوری چک

-

29.20

30.50

95

98

26.80

-

CZK

لیتر

17/08/09

دانمارک

-

10.42

10.76

95

98

8.88

-

DKK

لیتر

17/08/09

دومینیکن

-

149.20

159.30

89

95

123.80

14.74per Ib

DOP

AM.

gal

15/08/09

اکوادور

80

89

-

-

0.900

-

USD

AM.

gal

01/08/09

مصر

1.75

1.85

2.75

-

-

1.10

-

EGP

لیتر

20/08/08

استونی

-

15.1515.65

95

98

14.55

-

EEK

لیتر

17/08/09

فنلاند

-

1.361

1.393

95

98

0.964

-

EUR

لیتر

01/04/09

فرانسه

-

1.277

1.313

95

98

1.046

0.675

EUR

لیتر

14/08/09

جمهوری گابن

-

595

-

470

-

XAF

لیتر

03/03/07

آلمان

-

1.349

1.429

95

98

1.116

-

EUR

لیتر

17/08/09

غنا

-

1039

1119

91

95

1024

-

GHC

لیتر

28/11/07

یونان

-

0.880

1.083

95

98

0.912

-

EUR

لیتر

01/04/09

گواتمالا

-

19.70

20.62

88

95

16.49

-

GTQ

AM.

gal

15/04/09

جزیره گورنسی

-

0.69-0.75

-

0.80

-

GBP

لیتر

19/02/09

هایتی

-

171

173

91

95

106

-

HTG

لیتر

22/04/07

هنگ کنگ

-

6.93

-

8.07

-

HKD

لیتر

15/04/09

مجارستان

-

263

95

257

155

HUF

لیتر

09/04/09

ایسلند

-

166.40

95

168.80

-

ISK

لیتر

19/05/09

هندوستان

-

44.5549.90

-

34.94-35.60

-

INR

لیتر

31/10/07

اندونزی

-

5,900

6,500

92

95

6,900

-

IDR

لیتر

15/04/09

ایران

92

-

-

165

-

IRR

لیتر

31/03/09

ایرلند

 

-

1.014

95

0.970

-

EUR

لیتر

01/04/09

اسرائیل

98

5.21

5.36

95

96

9.02

-

ILS

لیتر

19/02/09

ایتالیا

-

1.189

1.286

95

98

1.118

-

EUR

لیتر

01/04/09

جامائیکا

-

58.98

61.62

63.41

87/E10

87

90

61.93

-

JMD

لیتر

19/03/09

ژاپن

-

109

120

90

100

102

76.2

JPY

لیتر

19/03/09

جرسی

LRP

-

-

0.96

-

GBP

لیتر

19/02/09

جردن

-

0.350

0.405

90

95

0.355

-

JOD

لیتر

30/03/09

کنیا

-

79.00

93

74.00

-

KES

لیتر

23/02/09

کره جنوبی

-

1,699

-

1,599

-

KRW

لیتر

23/10/08

کویت

98

0.060

0.065

91

95

0.055

-

KWD

لیتر

24/02/09

لاتویا

-

0.667

0.662

95

98

0.632

-

LVL

لیتر

01/04/09

لبنان

-

1,360

1,360

95

98

750

-

LBP

لیتر

20/05/09

لیتوانی

-

3.31

3.45

95

98

2.92

-

LTL

لیتر

01/04/09

لوکزامبورگ

-

0.911

0.934

95

98

0.880

0.394

EUR

لیتر

17/03/09

مقدونیه

96

54.50

56.50

95

98

44.50

31.50

MKD

لیتر

14/04/09

ماداگاسکار

-

2.330

95

1.930

-

MGA

لیتر

16/01/07

مادیرا

-

1.080

1.223

95

98

0.910

-

EUR


:: بازدید از این مطلب : 654

|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : 1 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی

کراوات اسلامی به ثبت رسید!

نویسنده باب انتقاد را بر این مسئله باز می کند که ایا اصل کراوات با اسلام منافاتی داشته است !!!؟؟! یا نه ! اگر داشته ایا با نوشته ای منافاتش از بین می رود!!؟  ایا این مورد هم ذبح اسلام در قربانگاه سود جویی نیست !!؟!؟ چرا اینهمه از اسلام این ودیعه خداوند اینگونه بهره برداری می شود !!!>>
به مطلب وعکس زیر توجه کنید و قضاوت نمایید.

بایدتوجه داشته باشیم استفاده از این کروات به هیچ وجه به معنای ترویج خشونتنمیتواند باشد به دلیل اینکه ذوالفقار امام علی(ع) هرگز در خدمت خشونتنبوده و آن شمشیر همواره برای دفع ظلم و ترویج عدالت به کار رفته است .
بولتن:کراوات اسلامی ،ابداع یک ایده پرداز ایرانی که با الهام از شمشیر ذوالفقارامام علی (ع) طراحی و به حدیث قدسی «لافتی الاعلی لاسیف الا ذوالفقار»مزین است ،در اداره ثبت مالکیت های صنعتی ایران به صورت اظهار نامه ثبتشده است.

مخترع این طرح آقای همت کمیلی می گوید: طرح کراوات اسلامی بر اساساین واقعیت که در جوامع اسلامی و به ویژه در درکشور ما، بسیاری از علمایاسلامی ومراجع عظام استفاده از کراوات را به دلیل مشابهت ظاهری با غیرمسلمانان جایز نمی دانند ،ارایه شده و علاوه بر داشتن زیبایی ظاهریکراوات، مبتنی بر ارزشهای اسلامی است.این طرح به تائید برخی ار آیات عظامهم رسیده است.

مخترع کروات اسلامی در توضیح این کروات گفت: باید توجه داشته باشیماستفاده از این کروات به هیچ وجه به معنای ترویج خشونت نمیتواند باشد بهدلیل اینکه ذوالفقار امام علی(ع) هرگز در خدمت خشونت نبوده و آن شمشیرهمواره برای دفع ظلم و ترویج عدالت به کار رفته است ، لذا جا دارد که ماشمشیر ذوالفقار را مقدس بشماریم و نمادی از آن بعنوان کروات اسلامی مورداستفاده قرار بدهیم.

:: بازدید از این مطلب : 817
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : 1 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی

شخص اقای دکتر ادم مثبتی است و افکار خوبی برای کشور دارد ولی دو مسئله است که باعث زحمت دولت وی است اول انکه ادمهایی که خود دولتی هستند چوب لای چرخ ماشین افکار رییس جمهور می گذارند ودوما انکه ، مدیران میانی و پائینی معمولا از ادمهای توانمند نیستند وبا روابط به قدرت رسیده اند و در پایین دست ها مردم و فقط مردمند که با این مشکلات دست وپنجه نرم می کنند و اطلاعات ارسالی به مسئولان مافوق هم گاها کذب و خود ساخته مدیران پایینی است و این یک افت برای دولت است و به بدبیینی مردم از تشکیلات منجر شده است که خود خساراتی عظیم است .
من ساکن خراسان رضوی هستم و به استانداری خراسان رضوی رفت وامد داشته و فرماندارشهرستان جوین را چونان مادرش می شناسم !!؟ ساکنین در صندلیهای استانداری گاها وبعضا از عقلانیت ضعیفی برخورد بوده و در حوزه کار خود با حتی با مفهوم واژه ها بیگانه می باشند که این جانب می توانم به راحتی ثابت کنم ولی مشروط برانکه قاضی از خراسان نباشد ؟مثلا کریم زاده که نمی داند تغییرکاربری گسترده چه مفهومی دارد ویا ........وبه راحتی دهن می گشاید و ویروسها پریشان می کند.....
کارشناسان استانداری خراسان رضوی تا جایی غافل از کار خود و تبعات اقدامات خودمی باشند که براحتی مورد اغواء فرماندارشهرستان جوین وشورای نقاب قرارمی گیرند و کذب وکذب وکذب ....پشته پشته دروغ وانبانهایی از جفا ....
اری این قسمتی از دولتی است که واقعا نیت ان خدمت به مردم است ولی چه کسی می داند که فرماندار جوین خود بزرگترین مشکل این شهرستان است و اگر استانداری قصد خیری دارد ، عنایت نماید و تخلفات این حضرت را بررسی نماید البته نه با ان کارشناسانی که در درگاه فروزان خاموش و مدهوش ازهوش می شوند و کذب سفره شورا وفرماندار را بدون بررسی به استان می برند . دراین صورت است که پلید یهای رنگ می بازد و نیات اشکارمی شود .
نشراکاذیب و جعل و تهمت ۀ واغواء وگمراهی شاید اولین وکمترین تخلف فرمانداردرهمراهی همان کارشناسان استانداری خراسان رضوی باشد تا این همه کذب ره اورد کارشناسان شد ، کارشناسان با فرماندار وشورا جلسه داشتند و هرچه بردند از این اقایان گرفتند ومتاسفانه این ویرانگران افسونگر هم تا می توانستند دروغ تحویل انها دادند؟؟!؟؟!؟!؟. هیچ  کس باورنمی کند که کارشناسان استانداری بدون نظر فرماندار اقدام به نشراکاذیب کنند و اتفاقا درهردوبار هم بدون نظر فرماندار نرفتند البته فرماندار فکر می کند که هوش بسیاردارد و مد یریتی عظیم که کسی نمی تواند رد پای اورا در اینگونه اکاذیب دریابد ولی انچه که پشت ابرنمی ماند همان خورشید است !!؟!؟!او قسم وایه وروایت فروزان هم چونان دم خروسی است که گاه رجز خوانها از ان استفاده می کنند .اری استاندرای خراسان رضوی پشته پشته به اصطلاح کارشناس به شهرستان جوین اعزام و دردرگاه فروزان شب به صبح و صبح مشغول کاری شدند که شاید ظلم نام دارد (کارشناسان که غریب بودند و نااگاه !!! ولی فروزان که اگاه بود ومی دانست که نه اراضی فرهنگیان تغییرکاربری پیدا کرده ونه مسیر کمربندی عوض شده و نه جلو دادگاه ساخت وسازی شده ونه به کارمندان شهردارای واگذارشده و از این قبیل دروغ ها که بافتند و اتفاقا همین دروغها در استان مقدس استانداری خراسان رضوی انهم به دست بزرگان این استانداری به سند محکم تبدیل و نهایت به صدور رای منجرشد!!!!! حال شما خواننده محترم اگر ساکن جوینید خود قضاوت نمایید که ایا ذبح یک مسلمان با اکاذیبی که حتی کو دکان ان را تشخیص میدهند خیانت نیست؟؟؟ ایا فرمانداری که درهنگام ظلم بانی می شود و درزمانی که باید دهان بگشاید و از ظلم وستم جلوگیری کند سکوت اختیارمی کند و قران برزمین می زند صلاحیت فرمانداری برشهرستان بزرگ جوین را دارد ؟؟؟ ایا پارتی بازی های خود ایشان که همه می دانند ،ایا هدایت سایت اداری به اراضی کلاته ای ها که اتفاقا درزمان تصدی شهرداربومی صاحبان این اراضی حاضر به زد وبندهای کلان بودند تا این اتفاق بیفتد ، بیانگر تخلف نیست انهم اراضی که خارج از محدوده بود وبا تلاش فرماندار به محدوده وارد شد !!؟؟ ایا در فضای خالی 600هکتاری نقاب زمینی وجود نداشت . اتفاقا شهرداروقت گل کوثر را پیشنهاد کرده بود وحتی اقای مهندس حسینی هم راضی شده بود تا باربری گل کوثر را اهدا کند ولی چرا این سایت از مسیر اصلی به یک فرعی هدایت شد خود جای سوال دارد وبحث انگیزاست ویا اراضی دیگری که می شد از انها استفاده کرد و به خارج ازمحدوده نرفت !!!! مگر تغییرکاربری اراضی خارج ازمحدوده انهم اراضی بکر کشاورزی مطابق قانونی که درمجلس رای اورده وشورای نگهبان تایید کرده جرم نیست . یا تخلف فرماندار در جلوگیری از انعقاد شهرداری با شرکت گازی که همه جای این شهررا سوراخ سوراخ کرده بود وزمانی فرارسییده بود که از تراژدی قبلی جلوگیری وحق شهرگرفته شود انهم از شرکت گازی که پولزا ست ولی چرا فرماندار ازاین موضوع جلوگیری کرد و شرکت گاز درتاریخ 17/6/87قرارداد نبست وبدون قرارداد وعلارغم تصریح قانون حفاری ها گسترده خود را انجام داد !!!

حال اقای دکتر جعفری و اقای رضوی بناء یعنی همان بزرگان استانداری کجایند تا به اکاذیب نپردازند وبه تخلفات واقعی رسیدگی کنند !!؟!؟ چرا انها درقبال این همه مشکلات واقعی جوین ساکتند و چرا کسی نیست بپرسد که بازهم همان زمان، زمامداری همان کسانی که در زمان شاه بر مردم شلاق می تاختند وعلیه انقلاب کارها کرده اند چگونه بدست همین مسئولین در کاروزار سود جویی دستشان باز می شود !!!!؟؟ چرا کسی نیست که بپرسد چگونه ازیک خانواد ه پنج نفر انهم با مشکلاتی که دارند به راحتی با دستور حضرات به کارگیری می شوند ولی دیگران باید چگونه رابطه ایجاد کنند تا برای انها هم دستورصادرشود و کارشان درست شود!!؟؟ چگونه باید قوم وخویش شوند !!!؟ چگونه باید ......را بهانه کارکنند !!!؟؟!؟!؟! از کجای این سرزمین سوخته بگویم که همیشه با سکوت مردمش و خام بودن خواصش و اختلافاتی که باعث شده است تا کسانی بر اریکه قدرت این سرزمین بنشینند که برای موات نویسی هم شایسته نیستند !!!؟!؟!؟!!؟!؟!؟؟؟!؟!و مردمی که باید با اه وافسوس این گونه مسائل را نگریسته و خفه خون وخفه خون بگیرند )
اری اینها قسمتی از دولت است ولی چرا دراین دولتی که اهم افکارش خدمت به مردم است اینگونه شرایط هم هویدا می شود!!!؟!؟!؟؟!؟!؟!؟!؟؟
این سوال را چه کسی باید پاسخ دهد نمی دانم


:: بازدید از این مطلب : 808
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : 1 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی

اینجانب مطلب دردمندانه شهروندان جغتای را در روزنامه قدس مورخه 12/9/89 مطالعه نمودم ومانند شهروندان جغتای بسیار رنج بردم ؟!
اینجانب پرویزیان یعنی شهردار جغتای را دقیقا می شناسم و بعنوان یک مسلمان به نابخردی و عدم درایت او شهادت داد ه وحتی می توانم دروغگویی او و جعل سند و افترایش را برای همه مردم شهرستان جوین به اثبات رسانم ، درصورتی که مردم شهرستان جغتای درخواست نمایند اینجانب حاضرم با سند ومدرک در مسجد جامع شهرستان جغتای حاضر شده و عدم پایبندی او به ارزشهای انسانی واسلامی وحتی ظلم وستم این فرد را همراه با یاوه هایش را به اطلاع مردم محترم برسانم ؟!

درصورتیکه شهردار شهرستان جغتای کمترین تردیدی بر گفته های من دار ، غیرت به خرج داده وشرایط مناظره اینجانب که مدتی مانند خود پرویزیان شهرداربودم ، بااین تفاوت که من منتخب مردم بودم ولی پرویزیان منتخب شورای محترم جغتای می باشد ، با این تفاوت که من به دروغ پشت کردم وپرویزیان به دروغ رو کرد !!!؟ را درحضور تمام مردم شهرستان جغتای اماده کند ، اگر توانستم ثابت نمایم که پرویزیان کمترین اقدام یعنی استعفا را قبول نماید واگرنتوانستم که برای همیشه خراسان را ترک گفته وتا حد مرگ به خراسان بازنخواهم گشت !!!

هاشم ملایجردی


:: بازدید از این مطلب : 631
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : 1 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی

شهردارشهرستان جغتای را می شناسم ویقین دارم که به قانون بهاء نداده و فردی خود رای بوده و عامل ستم وظلم هم می باشد تا جاییکه صدای مردم بیچاره جغتای هم مانند مردم جوین حتی به استاندار نمی رسد تا چه رسد به مسئولان دیگر ، چون افرادی چون پرویزیان هستند که برای مسئولان با تهمت بردیگران عزیزباشند ، وحتی دیگران را تخریب کنند وظلم وستم نمایند تاخود براریکه نا بحق قدرت بمانند.
اری پرویزیان برای رسیدن به شهرداری نقاب ترک تازی کرد و ان یکی که نامش غنچه ای بود و اکنون شهردار فاروج سینه چاک کرده بود تا جلوتراز پروزیان به نقاب بیاید ولی از قسمت روزگار به جغتای و فاروج راه پیدا کردند ونمی دانم در شهرداری ها چه بود که وچقدرارزش داشت که باید حرمت شکنی و تهمت وافترا بر یک مسلمان دیگر می کردند تا خود جای او را به اشغال در اورند ونمی دانم ونمی دانم !!؟!؟! اگر قدرت نمایی بود که پروزیان و غنچه ای در استانداری حکومتی داشتند !!!؟ اگر قدرت طلبی نباشد پس چه عامل است !!!؟؟؟! تا انها شهربزرگی چون مشهد و قدرت بزرگی چون استانداری را رها کرده و به این شهرستان ها ی تازه تاسیس خود را غالب کنند !!؟؟ برای ایثار که نبوده چون دیگر ایثار مربوط به زمان جنگ می باشد ومن هم ایثارگران دوران !؟؟!شما قضاوت کنید که چه عاملی است که این بزرگان را به این شهرستانها کشانده !!؟! اگر توانمندی هم باشد که مردم نباید زجه کنند واگر مردم ناراضی شدند که باید هیئت تخلفات استانداری انها را محاکمه کند !!!؟؟ ولی ایا می کند !!؟!؟؟!؟! انها هم به مردم اهمیت نمی دهند وگاه ازطرف مردم حرف می زنند ، اگر مردم راضی باشند می گویند که مردم ناراضی هستند واگر مانند جغتای ناراضی باشند خواهندگفت که نه مردم راضی هستند!!!؟!؟!؟! شاید خود هیئتیها ندانند که کارشناسان انها تبانی می کنند ، همچنان که پروزیان تبانی کرد و تشکیلات استانداری را هم با گناه وظلم به اینجانب به عنوان منتخب مردم وتوده مردم اشنا کرد !؟!؟!؟! اگر می گویید نه اینطور نیست ، امام جمعه محترم شهرستان جوین اجازه فرماید تا در مراسم نماز جمعه مستندات استانداری را برای مردم فاش کنم و همان مردم قضاوت کنند ، اگر به صحت حرفهای من شهادت دادند مشخص خواهد شد که کذب هم می تواند در استانداری خراسان رضوی ریشه کند و این ریشه کذب به سند وسند کذب به مدرک متقن !!؟؟ واگر حرفهای مرا ، مردم تایید نکردند بازهم از استان خراسان رضوی برای همیشه خواهم رفت!!!؟؟!!

مردم شهرستان جغتای به استانداری هم شکوه نکنند چون من بازهم بی نتیجه بازخواهند گشت  چون این راه را جوینی ها رفتند وبا انبانی از غصه امدند و اینگونه یافتند که انجا هم گوش شنوایی نبود ، من هم بسیار رفتم و بسیار گفتم که برکذب استوار نباشید ولی ظاهرا پرویزیان کذبش را ابدار کرده بود ، انچنان که  تا عمق استخوان دیگران هم نفوذ کرده بود ونمی شد الوده ها را از تباه اکاذیب پرویزیان نجات داد ، شاید تیم انها بسیار پرقدرت باشد ولی از خدای کم قدرتند وذلیل !!؟؟اری جفا کردند ، اری بر ناحق بسنده کردند واز حق پرهیز کردند  !!! اینجا استاندار خراسان رضوی است و چون صدایم به استاندار نمی رسد  وهرچه کردم نرسید !!! بعید می دانم که صدای شما برسد ودر راه گم نشود ورضایت مردم جغتای از شهردار و تقدیر استاندار از شهردار ره اورد این درد مردم نباشد !!!!!!!!!!!!، شاید شخص استاندار گوش شنوا داشته باشد درصورتی که صدای مردم شهرستان به شخص او به همان کیفتی که وجود دارد برسد که بعید می دانم؟؟!؟!؟!مردم جوین می دانند وجغتای شاید نمی دانند که تشکیلات استانداری خراسان رضوی بر اکاذیب تکیه کردقلم راند تاجاییکه پیشرفت که ظلم هویدا گشت و بازهم اینجانب حاضرم درجمع مردم جوین وجغتای این اکاذیب را که همین پرویزیان ساخته وپرداخته کرد را براحتی به اثبات رسانم ، نمونه بارز ان از پنجره قضات محترم دادگاه شهرستان جوین بسیار نیک هویداست !!؟؟

شهرستان جوین فروزان را دارد وجغتای پرویزیان را !!؟!؟!؟ اخ که چقدر دردناک است حکومت این افراد به  مردم انقلابی و فهیم منطقه بزرگ جوین ، چه قدر دردناک است که جغتایی ها وجوینی ها نمی توانند در بین انبوه خود مانند این دو را بیابند !!؟؟!!؟؟!!!!
چگونه ما درجوین باید بگوییم که درسرزمین عطاملک ها ییم و جغتایی ها در سرزمین هلالی ها !؟!؟!؟!؟؟! سرزمین هلالی و عطاملک افرادی چون این دومی طلبد نه رجز خوان هایی دروغین !!؟؟!


:: بازدید از این مطلب : 784
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : 1 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی

صدا پای اقای شمقدری را که مردم شنیدند برخود جنبیدند تا حرف دل مردم را با این بزرگ عزیز بگوید ولی مثل همیشه برای او جلسات متعدد با خواصی که باید سکوت میکردند تا معاونت محترم خوشحال از شهرستان برگردد !!! این روند یک روش تاسف بار شهرستان جوین می باشد !!! چون هیچگاه هیچ مسئولی را اجازه نمی دهند با مردم دردل دل کند وبشنود ظلمها و ستم ها را !

اقای شمقدری اگر صدای فریاد مردم شهرستان جوین وجغتای را شنیدید باری دیگر ، برمردم منت بگذارید و به مساجد این دوشهرستان بیایید ، سعی کنید ارباب مناصب را با خود همراه نسازید و گوشهای گماشته شده را از خود  برانید تا به مردم رسید !!!؟؟ دمی با مردم باشید ، در پایان قضاوت خواهید کرد که دست پخت مسئولان ارشد این شهرستان ها برای مردم زجر اور است ولی مردم چه چاره ای دارند!!؟؟ اگر حرف بزنند ، همین ارباب مناصب خواهند گفت که از خط  اسلام و رهبری و خدای ناکرده شهدا ، فلانی خارج شده ، انگاه دیگر ، حتی جنابعالی هم خواهید گفت که با کسی که درمسیر انقلاب نباشد سخنی ندارم !!؟؟ درصورتیکه درد مردم اینست که تعدادی درمناصب خزیده اند و تیشه بر ریشه انقلاب می کوبند تا جاییکه حتی مردم را تعمدا به تشکیلات نظام واستانداری بدبین می کنند !!؟؟
اقای شمقدری اگر به جوین امدید و اجازه دادید ،  اینجانب درحضور مردم و امام جمعه وفرماندار وشورا و غیر شورا ، علنا دست پخت اقایان را مطرح خواهم کرد تا شما هم کمی مانند مردم بچشید درد مردم را !!! یقینا ویقینا باورخواهید کرد که مردم چگونه این طعم تلخ ستم و پارتی بازی وهزاررنگی ونفاق را تحمل می کنند !!؟؟
اری مردم برای این انقلاب خونها داده اند و صبرکرده اند وبازهم صبر می کنند تا فتنه گران اصولگرا به تعبیر ریاست محترم جمهور نتوانند از صدای مردم ، پلکان بد نامی مردم را بسازند !!! ولی از شما برادر عزیز  انتظار است که اجازه فرمایید تا صدای مردم به همان کیفیتی که دردناک است به شما برسد !!!؟؟؟

جناب  اقای شمقدری ، در مراجعت به شهرستانها  زمانی هم به منتقدین اختصاص دهید و از مسئولان محلی فاصله بگیرید تا بعضی از مسئولان محلی نتوانند زمان شما را به دلخواه خود تنظیم نموده ویا به جلساتی هدایت نمایند که روزها بر ان اندیشه کرده اند تا مبادا صدای نقدی از میان انها برخیزد،چونان که در جوین اینگونه بود


:: بازدید از این مطلب : 499
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : 1 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی
این تجاوز ۴ مرد به انتخاب دادگاه شرکت کرده بودند ودر حالی که دختر و پدر با گریه از آنان درخواست بخشش می‌کردند با حضور بیشاز یک هزار نفر از مردم شهر و جلوی دیدگان پدر به دختر ۱۸ ساله تجاوز شد.

یک دختر ۱۸ ساله پاکستانی به‌دستور دادگاه قبیله‌ای در شهر مروالا درپاکستان مورد تجاوز گروهی قرار گرفت. این جرم در حالی اتفاق می‌افتاد کهحدود یک هزار نفر از مردم شهر و در مقدمه آنان پدر آن دختر نظاره‌گر آنبودند.

به گزارش فردا، این دختر ۱۸ ساله در پاکستان به‌دستور

در این تجاوز ۴ مرد به انتخاب دادگاه شرکت کرده بودند و در حالی که دختر وپدر با گریه از آنان درخواست بخشش می‌کردند با حضور بیش از یک هزار نفر ازمردم شهر و جلوی دیدگان پدر به دختر ۱۸ ساله تجاوز شد.
یک دادگاه قبیله‌ای وابسته به قبیله "ماسوتی" در ملأعام مورد تجاوز گروهی قرار گرفت.

طبقاین گزارش برادر این دختر، نوجوانی ۱۱ ساله و از قبیله گوجار با دختری ازقبله ماسوتی که از لحاظ اجتماعی بالاتر ازقبیله او بود رابطه برقرار کردهو مردم شهر آنان را در حال قدم زدن در شهر مشاهده کرده بودند.

دادگاهقبیله‌ای وابسته به قبیله ماسوتی برای انتقام از این کار نوجوان طبق قواعدعرفی حاکم در پاکستان دستور داد که باید خواهر آن پسر ۱۱ ساله در میانعموم مردم شهر و حضور پدر آن دختر مورد تجاوز گروهی مردان قبیله قرار گیردتا به این طریق اعتبار و شرف خود را در جامعه برگردانند.

در اینتجاوز ۴ مرد به انتخاب دادگاه شرکت کرده بودند و در حالی که دختر و پدر باگریه از آنان درخواست بخشش می‌کردند با حضور بیش از یک هزار نفر از مردمشهر و جلوی دیدگان پدر به دختر ۱۸ ساله تجاوز شد.

گفتنی است که این شیوه طبق عرف برخی قبایل پاکستان، حق عرفی و قانونی افراد برای ستاندن شرف و حیثیت خود در جامعه است.
 
طبقگزارش سازمان حقوق بشر سالیانه ده‌ها جرم اینچنینی در جامعه پاکستان اعمالمی‌شود که دولت و نیروهای امنیتی با وجود اطلاع قبلی در صدد منع اعمالآنها نیستند.



:: بازدید از این مطلب : 660
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : 1 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی
سر میرزا کوچک‌خان در دفتر قزاق‌ها  روی میز / عکس




موضوع سند: سر میرزا کوچک‌خان در دفتر قزاق‌‌ها!
مرجع صدور: ساواک
مأخذ: ماهنامه گزارش تاریخ، شماره ۳، ص۵۷

توضیحات: 
مقاممنیع وزارت جلیله جنگ و ریاست کل دیویزیون مدظله‌العالی حسب‌الامر تلگرافیمبارک نمره 965 فوری برای تعقیب و دستگیری میرزا کوچک عده فرستاده چهارروز متوالی مشغول تعاقب بودند.

بالأخره از شدت تعاقب قزاقانمیرزا کوچک‌ از هر طرف عرصه را بر خود تنگ دیده خود را به کوه‎‎های ماسالکشیده بود، عده قزاق هم در تعاقب مشارالیه حرکت کرده در بین راه هم یکتصادفاتی واقع شده میرزا نعمه‌الله داماد حسنخان کیش دره مقتول و باقی بازفرار می‎کنند.

از طرف دیگر طالش‎‎ها هم برای جلوگیری از فرارمیرزا کوچک‌ عده فرستاده بودند، بالاخره میرزا کوچک و کااوک به‎طرف گردنهگیلوان متواری شده در آن‎جا از شدت سرما تلف شده‌اند.

قبل ازاین‎که قزاق‎های تعاقب کننده برسند، مابین طالش‎‎ها و طارمی‎‎ها در سر نعشگفت‎وگو شده طالشی‌‎‎ها سر نعش را بریده بودند که قزاق‌‎‎ها رسیده و سر راگرفته حمل به شهر می‎نمایند.

اینک سر بریده در دفتر حاضر است هر طور دستور می‎فرمایید، اطاعت می‎شود نعش کااوک هم در همان گردنه افتاده است.

نمره 210 برج قوس [آذرماه] رییس قوای گیلان امیرپنجه محمد‌علی

فرمانفرمایانایالات و حکام ولایات در نتیجه تعقیب قوای دولتی میرزا کوچک‌خان که درکوه‎‎های طالش و طارم فراری بوده در گردنه گیلوان تلف شده و غائله چندینساله گیلان به‎طور قطعی خاتمه یافت بحمدالله دیگر اثری از متمردین در آنصحنه باقی نیست، قدغن فرمایید این خبر را به اطلاع عموم برسانند

:: بازدید از این مطلب : 952
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : 1 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی
شهلا جاهد

آیا با این قصاص همه چیز به پایان رسیده است؟

عشق واژه غریبیست. غریب‌تر از همه کسانی کهشیفته هم می‌شوند، شور به‌پا می‌کنند و جهان را مفتون و واله احساس نابدوست داشتن و محبت می‌کنند. عشق متاسفانه، ممنوع و مجاز نمی‌شناسد. عشقاست دیگر ... می‌آید‌، برجانت چنگ می‌زند و تا بفهمی چه شده، تو را با خودمی‌برد.




:: بازدید از این مطلب : 667
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : 1 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی
با یاد میرزا کوچک جنگلی

فضای اختناق درباره مردان بزرگ تاریخ معاصر همچون سیدحسن مدرس و شخ محمد خیابانی و میرزاکوچک جنگلی و ستارخان و باقرخان و علیدلواری بوشهری و کلنل پسیان و ... تار و تاریک بود و حتی دبیران و استاداناز پاسخ‌گوئی به سؤالاتم یا طفره می‌رفتند و یا خود را به کوچه تغافلمی‌کشاندند و بعضی‌ها که روشنفکر مآب بودند، میرزا را سوسیالیست خداپرست وطلبه‌ای روشنفکر و یا دینداری که هر کارش را با استخاره حل و فصل می‌کرد.
محمدحسن اصغرنیا*:از دوران باصفایی که در دبستان آریان رشت با مدیریت مرحوم آقای موسی مهربدداشتم و خاطرات شیرینی که از مربّی بزرگم مرحوم استاد ابوالحسن خمامی‌زادهبرایم به یادگار مانده است، تا زمانی که وارد دبیرستان شاهپور رشت آنروزها و (دبیرستان آیت‌الله دکتر بهشتی) شدم و سپس در دانشگاه تهران،همه‌جا نام بزرگ مردی برایم گوش‌نواز و شیرین می‌نمود، از معلمان ومربیانم راجع به نهضت جنگل و میرزاکوچک فرزند میرزا بزرگ می‌پرسیدم؟ هیچمنبع و مأخذی نمی‌یافتم به غیر از کتاب مرحوم ابراهیم فخرائی تحت عنوانسردار جنگل و دیگر هیچ. 

انصافاً فضای اختناق درباره مردان بزرگتاریخ معاصر همچون سید حسن مدرس و شخ محمد خیابانی و میرزاکوچک جنگلی وستارخان و باقرخان و علی دلواری بوشهری و کلنل پسیان و ... تار و تاریکبود و حتی دبیران و استادان از پاسخ‌گوئی به سؤالاتم یا طفره می‌رفتند ویا خود را به کوچه تغافل می‌کشاندند و بعضی‌ها که روشنفکر مآب بودند،میرزا را سوسیالیست خداپرست و طلبه‌ای روشنفکر و یا دینداری که هر کارش رابا استخاره حل و فصل می‌کرد. 

البته دانشجویان در همه‌جای کشوربه‌ویژه در کوی امیرآباد تهران نوشته‌ها و حرف‌های او را می‌نوشتند ودست‌به‌دست می‌چرخاندند و برای دوست‌داران تغییر رژیم پهلوی نمونه والگویی بود در مقاومت و صلابت و پایمردی... و جاذبه‌ای آنچنانی که دکترحشمت پزشک معروف را جذب نهضت کرد و در خارج از کشور هم ایرانیان دوستداروطن نهضت جنگل را نقشه راه خود می‌دانستند و همدل و همراه مبارزین شرق وغرب و شمال و جنوب کشور. 

بچه‌های ولایت‌ دارالمرز گیلان روزهایجمعه در مسجد چهار برادران رشت قبل از انقلاب به مناسبتی جمع می‌شدیم ویکی از محورهای محفل مذهبی و سیاسی جمع میرزا بود. هرچند متأسفانه بعد ازانقلاب پیش‌نماز محلّه اسم مسجد (چهاربرادران) را که چهار برادری بودند کهاین مسجد را ساختند عوض کرد، درصورتی که باید جایگاهی باشد و بگوید که بااین‌گونه کارها مشکلی حل نمی‌شود، نام باغ محتشم را تبدیل به پارک قدسکردند و ... . 

خلاصه اینکه در سال 1368 به بهانه بزرگداشت میرزاکوچک‌خان جنگلی به فومن گیلان دعوت شده بودم و در گفتاری کوتاه پیشنهادکردم برای شناخت تاریخ ملت‌ها و کشور و منطقه و محله نیازمند مراکزمطالعاتی هستیم و نه خوش‌بینانه و یا بدبینانه بلکه واقع‌بینانه ایجادمرکز بازشناسی نهضت جنگل را پیشنهاد کردم. 

بحمدالله این توفیقبه‌دست آمد و استادانی دست شاگرد اصغر خود را گرفتند و یاورانی همسو پیداشدند و این مرکز بازشناسی شکل گرفت و چندین کتاب را هم به چاپ رساند. 

1- گنجینه اسناد ویژه نهضت جنگل که تاکنون دوبار به چاپ رسیده است
2- مدخلی بر بازشناسی نهضت جنگل
3- سردار قبیله شقایق
4- نهضت جنگل به روایت تصویر که به چاپ سوم رسیده است.
5- بلشویک‌ها در گیلان که از فرانسه به فارسی ترجمه گردید.
6- نگاهی به اسناد تاریخی نهضت جنگل
7- درآمد تحلیلی، تاریخی بر شخصیت، آراء و اندیشه‌های سردار جنگل
8- مکاتبات و نامه‌های میرزا کوچک خان
9- مداخلات شرمگینانه شوروی در نهضت جنگل 

وآثار دیگری که در دست اقدام است همچون: سرود سبز رهایی و بازنویسی روزنامهجنگل از خط نستعلیق و ... . اعضاء مرکز بازشناسی نهضت جنگل با همه تنگناهاو عدم حمایت‌ها موفق شدند به عنوان سازمانی غیردولتی (N.G.O) و یا عضوی از(سمن) سازمان مردم نهاد،‌ در تاریخ مردادماه 1384 در وزارت کشور ثبت تاریخجمهوری اسلامی گردد و پروانه مربوطه را اخذ نمود. 

ما براین باوریمکه هنوز حقایق بسیار مهمی درباره حرکت‌ها و نهضت‌های انقلابی مردم کشورمانعلیه استبداد و استعمار شرقی و غربی و روسی و انگلیسی ناگفته باقی مانده وبر سینه تاریخ این مرز و بوم سنگینی می‌کند. 

این مجموعه برخودلازم می‌داند که برای شناخت هویت‌های ملّی و اسلامی ملت ایران و حراست ازآن در مقابل آفت‌ها و آسیب‌ها به دور از هرگونه تعصّب و غرض‌ورزی و باتکیه بر اسناد و مدارک به غور و بررسی، کنش و واکنش‌های اجتماعی بپردازد وجلوی افرادی که همه چیز به‌ویژه تاریخ را مصادره به مطلوب می‌کنند چه پیشاز انقلاب و چه پس از آن مصادره به‌مطلوب می‌کنند بگیرد و با آگاهی‌بخشیبر غنای علمی و فرهنگی تاریخی، جامعه بیفزاید. 

بدون تردید از میانحرکت‌های انقلابی و اصیل مردم مبارز در این مرز و بوم ایران زمین، نهضتجنگل یکی از درخشان‌ترین و پرافتخارترین آنهاست. 

رهبر این نهضتیعنی میرزا کوچک‌خان جنگلی که چهل و سه‌‌سال (43) بیشتر عمر نکرد، برایاستقلال ایران از شرّ بیگانگان 7 سال متمادی و در شرائط بسیار دشوار بادشمنان خارجی شرقی و غربی دست‌نشانده داخلی آنان یعنی رضاخان میرپنچ وجاسوسان چندجانبه و مالکین و سرمایه‌داران بزرگ رو در رو می‌جنگد و سرش رافدای قدم حضرت دوست می‌کند و شهد شهادت می‌نوشد و در جنگل عشق شوری برپامی‌کند. 

بی‌جهت نیست که امروز پس از نود (90) سال که از شهادتقهرمان یکصدساله اخیر کشورمان کوچک‌خان جنگلی می‌گذرد، بازهم زمزمه‌هایآزادیخواهان در نوشتار و گفتار و شعر و ادبیات و فیلم و هنر و موسیقی درنواهای شهری‌ و روستایی در سوگ آن سردار دلاور به گوش می‌رسد و تاکنون بیشاز هفتاد (70) عنوان کتاب درباره این مرد مظلوم تاریخ و یاورانش در داخل وخارج کشور به چاپ رسیده است. 

از جمله استاد احد ده‌بزرگی شیرازی: 

در جنگل عشـق، شور ایمان گل کرد گـل‌واژة آیـه‌های قـرآن گـل کـرد
از جـاری رود خـون سـردار بـزرگ خورشید، زخون سر به‌داران گل کرد

و شعری گیلکی که در دهم آذر 1296 در روزنامه جنگل: 

ای‌ گیله‌مردان ویریزید نترسید از توپ و تفنگ هـرچه شـما داریـد از بیـل و گربـاز و تفنگ
شـمه جا نه نازم بایید اگر ناریـد داس و تبـر تشویق ناره شمه را فادیم تفنگ و مرز روفشنگ
دایند چره شما را گوییم بایید هـمه با اسـلحه تـا که ایجا بـدو بدیـم انـگلیـسه تا بـه فرنگ
دشـمن ایرانیـان تشـکیـل بدا پلیـس جنوب بـتـازگی ز انـدره در مغـرب ایـران هـورنـگ
پس بایید همت بکینم توپ و تفنـگه اوسانیم هرجا بـده‌ایـم بکشیـم باقـی بتـرانیـم به جنگ

:: بازدید از این مطلب : 1856
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 1 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی
علیرضا احمدی‌نژاد فرزند كوچک رییس‌جمهوری اسلامیایران شب عید غدیر با حضور برخی از اقوام نزدیک و عین سادگی با فرزندخواهر سردار رشید اسلام شهید حاج محمود كاوه ازدواج كرد.
سایت الف به‌نقل از رهوا نوشت: علیرضا احمدی‌نژاد فرزند كوچک رییس‌جمهوریاسلامی ایران شب عید غدیر با حضور برخی از اقوام نزدیک و عین سادگی بافرزند خواهر سردار رشید اسلام شهید حاج محمود كاوه ازدواج كرد.

این گزارش حاكی است كه پدر همسر علیرضا احمدی‌نژاد جراح دندانپزشک و از خانواده‌ای بسیار مذهبی و ولایی است.


:: بازدید از این مطلب : 1403
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 1 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی
آفتاب: حاج منصور ارضی در گردهمایی نخبگان هیأت مذهبی که در مهدیه تهران برگزار شد مطالبی را بیان کرد.

به گزارش رجانیوز، منصور ارضی گفت: 

افرادمحدود و قلیلی که انگشت‌شمار هستند این ظلم را نسبت به مجالس اهلالبیت‌(ع) می‌کنند و بعضی افراد مریض نیز فقط اینها را می‌بینند و منجر بهآن می‌شود که مرکز رسیدگی به امور مساجد آن بیانیه خجالت‌آور را می‌دهد وبه مجالس اهل البیت توهین می‌کند و باعث اختلاف‌افکنی در مجالس می‌شود کههمان خواست دشمن است. این همان فتنه‌ای است که بارها تذکر داده‌ام که مجلسروضه را هدف قرار داده است.

ــ یک روز به پرچم‌ها روز دیگر بهعلم‌ها و روز دیگر به بیرون آمدن دسته‌جات و. . . ایراد می‌گیرند و درنهایت منجر به آن اتفاقی می‌شود که سال گذشته در روز عاشورا اتفاق افتاد!

ــاین فتنه‌گری‌ها امتداد و ثمره مطالب مطرح شده در 8 سال پیش است که دردولت اصلاحات زده می شد! اگر آن موقع می‌گفتند که تقلید کار حیوانات استامروز هم می‌گویند در مساجد برای سینه‌زنی برای اباعبدالله‌(ع) برهنهنشوید.

ــ سبک سیاق سنتی را رعایت کنید و در کنارش از شوری که همراه باشعور و معرف شناخت اهل البیت (ع) غافل نشوید.

ــشما باید برای ورود به محرم برای خود برنامه داشته باشید و خلوت کنید و ازخود اهل البیت مدد بگیرید تا در مراسمات دچار اشتباه نشوید.

ــ ما درباره مطالبات مقام معظم رهبری وظیفه داریم.

ــفتنه‌گران در آموزش و پرورش و صداو سیما رخنه کرده‌اند و تفکرات امثالشریعتی و سروش و مهاجرانی و. . . را اجرایی می‌کنند و برای دانش‌آموزانکتاب می‌نویسند بزرگان، من‌جمله آیه‌الله جوادی آملی بارها تذکر داده‌اندکه در کتب آموزشی دین از علم جداست و این همان سکولاریسم است که درحالترویج است. در صداو سیما روزانه 5 برنامه مخصوص کودکان است که 4 برنامه آنرقاصی است. ما باید کار اساسی کنیم و باید به مرحله‌ایی برسیم کهدانش‌آموزی که در مدرسه مداح است و ذاکری می‌کند‌، تاثیرگزارترین فرد درمدرسه باشد.

ــ در صداو سیما آنقدر که به هنرمندان و هنرپیشگانتوجه می‌شود به ذاکرین توجه نمی‌شود. با توجه به مداحان وذاکرین به ترویجراه و معارف اهل البیت(ع) کمک کنیم.

ــ حماسه حسینی ایراداتمقاتل راگرفته و خود مقتل نیست. مثل جریان تازهداماد بودن حضرت قاسم (ع).مقاتل ابن مقرم، مقتل الحسین، لهوف و . . . مقاتل کاملی هستند که بایدمطالعه شود. این سخنان که مطرح می‌شود به مجالس و این راه ضربه می‌زند.

ــ اگر یقین پیدا کردید که عزاداری در مساجد منجر به درگیری و اختلافات می‌شود که همانا خواست دشمن است، در حسینیه‌ها عزاداری کنید.

ــ مسئولین هیأت نسبت به حواشی و ترکیب دسته‌جات وظیفه دارند. مانند حضور خانم‌های بد حجاب در اطراف دسته‌جات و...

ــذاکرین در ایام مسلمیه در حرم سید الکریم (ع) از زمان محدودی که در اختیاردارند در جهت روضه خوانی وشناساندن حضرت مسلم (ع) به مردم استفاده کنند.

ــ مراقب باشید دستی که برای امام حسین سینه می‌زند در جای دیگری مرتکب گناه نشود. چشم ، زبان و. . . هم به همین‌گونه.

ــ شعرها را هدفمند انتخاب کنید.

ــ دشمن در صدد ضربه زدن به هیأت است چون از آنها ضربه خورده است.

ــ شما جوانید و باید اشعار را از حفظ بخوانید تا تاثیر گزار تر باشد.

ــ مطالعه داشته باشد. اکثر ذاکرین قدیمی دروس حوزوی می‌خواندند و از روایات بسیار کمک می‌گرفتند.

ــدشمن منتظر است تا ببیند ما در روز 9 دی چه می‌کنیم. باید دسته جاتسینه‌زنی را بیاوریم تا همه بفهمند ما عزادار بی‌حرمتی به اربابمان هستیم.

ــ یکی از شاخص‌های نوکری و ذاکری، رازداری مردم است.

ــحضرت آقا فرمودند بسیجی هستید مبارک‌تان باشد سعی کنید بسیجی بمانید. اینسخن برای ما این‌گونه است که نوکر و ذاکر اهل البیت(ع) هستیم مبارک‌مانباشد، باید سعی کنیم نوکر و ذاکر بمانیم و از آن مراقبت کنیم.

ــشما شاخص هستید. نباید با غفلت‌هایی مانند رفتن به قهوه خانه‌ها و … جهتمنحرف را نشان دهید. با رعایت کردن سر و وضع ظاهری خود به مجالس اهل البیتاحترام بگذارید.

:: بازدید از این مطلب : 1137
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : 1 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی

پارتی بازی ها فراوان ، تبعیض ها ی دردناک ، مشکلات اشک اور، وصدها مورد دیگر که به ضعف مدیریت اقای فرماندار مربوط می شود ، مباحثی است که در کوچه وبازارشنیده میشود ولی شاید خود اقای فرماندار از ان بی خبر باشد !! چون کسانیکه با ایشان مراوده دارند به نان ونوایی رسیده و دوست ندارند که فرماندار را با گفتن حقیقت مغضوب نمایند !فرماندار را من زمان کرسی ام تند خود وناارام دیدم ودوست نداشت که کسی می گفت حقیقت انست که بالای چشمت ابروست !!؟؟؟دراین حال او عصبانی و طغیان زده وناارام واقداماتی که شما ساکنین شهرستان جوین به ان اگاهید !!!
ولی انچه عیان است  نارضایتی مردم از شرایط فعلی شهرستان است ، آنهم پس از سالها انتظار برای ارتقاء

متاسفانه اقای فرماندار  بر غروری سواراست که نمی توان اورا در دفترش وبه تنهایی به مسیر مردم  ودرخواست های انان کشاند !!
انچنان می گوید که انگار حقی از ایشان درباب فتوا هم بسته شده ویا ضایع شده و انچنان از قیامت وروز مرگ سخن می گوید ولی خود پای بند گفته های خود نیست واین درد است که همه می گویند ولی خود مقید نیستند درعین حال فرماندار محترم در شورای اموزش وپرورش به مدارس اشارتی کرده است که انگار در انها گناه وجرمی انجام می شود واین عین ظلم به مدارس و فرهنگیانی که یا از تبار شهدایند ویا از خانواده ایثارگران و یا خود در صف اول حمایت از انقلاب و نظام ولایت میباشند و سه دهه نیز درخدمت گذاری انقلاب رنجها کشیده و گاه مصلحت برسکوت دیده اند ولی متاسفانه عملکر اقای فرماندار به یک درد تبدیل شده است دردی که جانکاه است ولی گفتن دردهایی که شاید به مدیریت شخص فرماندار وشاید به عملکرد شخصی ایشان برمی گردد  را بحث سیاسی قلمداد کرده و بیم دارد که مبادا تخلفات موجود بتواند اورا از کرسی عزیزش به ثبت واحوال کشانده وبازهمان دفتر وقلم قدیمی و ثبت امار وشاید امار مردگان !!!!
بیش نمی گویم چون می خواهم که صدای ما در سایر نقاط کشور به گوش نامحرمان نرسد و اقای فرماندار اجازه دهد که منتقدین درحضور مردم و مسئولین ، براساس احترام متقابل  به عملکر فرماندار انتقاد نمایند تا شاید فرماندار باور کند که ان کودک خردسال بالای درخت راست می گوید که شاه هیچ لباسی برتن ندارد و دیگران را که زود تراز ان کودک فهمیده اند که پادشاه لباسی ندارد به شلاق نبندد و تهدید وارعاب ننماید !!!
ارمان وشعار دولت محترم عدالت است ، شایسته است که فرماندار هم درحضور مردم ولی نه به عنوان سخنران تنها بلکه شرایطی که مردم ومنتقدین با ازادی بتوانند بدون فیلتر و واسطه سخن خود بگویند !!! شاید اقای فرماندار متوجه شود که مردم را استتاری نیست وانها از همه چیز اگاهند واتفاقا عملکر خود فرمانداراست که به درد تبدیل شده است !!!
اقای فرماندار  ارعاب را رها کن وکمی درخلوت خود به ستم اندیشه کن !! که متاسفانه تعدادی اکنون مشغول چریدن بیت المال وسودجویی های فوق العاده اند وگاه شما نیز خواسته وناخواسته و دانسته ویا نداسته درمسیر انان قرارمیگیرید که این روند به نفع تشکیلات که باید حامی مردم باشد وبه عدالت اندیشه کند نیست !!! نمی دانم تا چه اندازه متوجه ظلم و درد اندوهناک ان می باشید !!! نمی دانم ایا درد را خصوصا زمانیکه دمل چرکین ان در تن دیگری باشد ولی دردش برای تو !!! تجربه کرده اید یا نه !!! اقای فرماندار رعیت وعوام و گاه خیلی از خواص به درگاه خدا زجه می کنند که او شما را هدایت کند ویا اجازه ندهد تا امتداد قدرتت مایه ظلم باشد که تاکنون عملکرشخص شما مورد نکوهش بسیاراست !!! ولی خود انچنان برکبر وغرور سوارید که متوجه خطای پایتان نمی شوید که برحرمت دیگران می گذارید !!! کمی مانند مردم باش و بجای ولی الله محمدپور وهمه ساکنین خیابان معلم که امتداد ان به  درگاه قدرت شما منتهی می شود باش !!!؟؟ که همزمان با کریم نقابی ساخت وساز کرده اند وخسارت های فراوان متحمل شده اند ولی فقط کریم توانسته است که با دست خط خود علارغم تصریح قانون ماده 44و 46 خسارات فانتزی بسازد و هزینه ان را از شهرداری دریافت کند ولی بقیه اهالی این خیابان باید مانند محمد پور هزینه های چند ده میلیونی پرداخت کنند !!! اراستی چه فرق است میان کریم و اهالی شهرنقاب !!!؟/

اقای فرماندار مانند حبیب راوند باش که ملک چند صد میلیون خودرا براحتی از دست داد وتبانی اورا وحق اورا کشت وایشان هم به نزد شما شکایت اورد ولی دستهای زبر او نتوانست کارسازباشد و لباسهای مندرس و گرد وغبارگرفته اش نتوانست شما را متوجه ظلمی کند که تعمدا با مفقود کردن پرونده هایش صورت گرفت ولی ان شورایی که زبان دراز دارد ونزد شما عزیز ، دیوارخود برخیابان می گذارد و بدون هیچ هزینه ساخت وساز و پروانه های انچنانی و سودجویی ها اقماری و ....ای کاش تنها تعدادی بنام شورا خطا می کردند که مردم می گویند خود کرده را تدبیرنیست !!؟؟؟ تامجالی دیگر باید صبرکرد؟؟!!؟! ولی خطاها صدهابرابر وصدها مورد ، خرد وکلان!!!!!
اقای فرماندار جوانان این سرزمین معنی پارتی بازی ها روزانه وشبانه را خوب می فهمند !!!  اری می دانند که عدالت وعامل ان به نمایندگی از دولتی که شمارا برای خدمت گذاری به مردم انهم صادقانه گمارده است عدالت پیشه نکرده است !!!
اقای فرماندارتخلفات را کودکان هم دریافته اند بگذار که بیشش را در میان مردمان خود بگوییم تا ضعف درایت شما استانی وکشوری  نشود !!!
درمیدان خالی اموزش وپرورش طوفان نکن وارعاب وتهدید میفزای !!!! که مرد فرهنگ فهیم است و مانند شما تند نمی شود و غبارنمی کند ولی اگر خللی در خود نمی بینی و تردید برخود نداری اجازه فرمای تا اینجانب مجلسی راست کنم که شماباشید به تنهایی و من به تنهایی !!! مردم همه باشند ومسئولان حاضر!!!!! درپایان اگر به صواب شما قضاوت کردند و مرامت را برانسانیت راست دیدند اینجانب به پایت خواهم افتاد ودربین مردم اظهار غلامی خواهم کرد وتاپایان عمر دهن خواهم دوخت !!! ولی عکس این موضوع یعنی عیان شدن همان دردهایی که  اکنون بیش از هرزمان دیگری دردناک به نظر می رسد به نظر امد ، شما را به همان قیامتی که خود سخن از می گویی ولی فقط سخن از ان می گویی !!!! کرسی را به بنده دیگری که بتواند درد را التیام بخشد وحازق خوبی برای مردم باشد ودرخط ولایت و خط نظام اسلامی به معنای واقعی ونه به تظاهر !!!!برکرسی نشیند !!!
اقای فرماندار باورکن که بیش از پرویز و بیش از والیان سابق تند میرانید، که کرسی انقلاب چنین نمی خواهد !!!!ناگفته نماند که جوانمردباش و از نقلاب برای توجیه عملکرخود مایه نکن !!!!!! مرد باش وسعی نکن که منتقدین خودت را به نظام و انقلاب نسبت دهی و در این گرداب خود مشغول قدیم باشی که قدیمت ناصواب بوده ومردم هم کورنیستند وااگر کورهم باشند بازهم زخم شما را متوجه خواهندشدوتشخیص خواهند داد که تیغ اخته به زهر پارتی بازی و تبعیض وسکوت ،ظلمی است به انقلاب وحامیان اصیل ان یعنی همان رعیت و توده مردم
هاشم ملایجردی


:: بازدید از این مطلب : 791
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : 1 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی
فشار آمریکا به کره منجر به تعطیلی دو شرکت بزرگ کره‌ای در ایران شد.

به گزارش البرز، شعب‌ شرکت‌های کره‌ای “ال‌جی الکترونیکس آی‌ان‌سی” و “سامسونگ الکترونیکس” در ایران منحل شد.

روزنامهرسمی دراین خصوص نوشت: به استناد نامه شماره ۲۰۱۰۷۷۹ مورخ ۱۸/۸/۸۹ و اصلترجمه وکالت نامه شماره ۱۹۶۰ مورخ۴/۸/۸۹ شرکت «ال‌جی الکترونیکس آی‌ان‌سی»منحل اعلام و میسوک‌چو به نشانی تهران، الهیه، خیابان بیدار، بن بست صفری،پلاک ۷، طبقه ۴، واحد ۲۵، کدپستی ۱۹۶۴۹۱۳۴۱۱ به سمت مدیر تصفیه تعیین شد.

ایندر حالی است که در تاریخ ۱۴/۴/۸۹ شرکتی با نام «ال‌جی الکترونیکس دبیاف‌زی‌ئی»، که مرکز اصلی آن در امارات متحده عربی، منطقه آزاد جبل علیواقع شده است به نمایندگی آقای جونگ هون کیم در ایران به ثبت رسید.

براساس این گزارش، موضوع فعالیت این شرکت، تجارت انواع اجاق گاز، انواعلوازم صوتی و تصویری و لوازم جانبی و انواع یخچال و نوع فعالیت شعبه شرکتدر ایران نیز شناخت و مطالعه بازار ایران بررسی نقاط قوت و ضعف بازار وپشتیبانی کالا و خدمات و ایجاد مناسبات بیشتر با بازار ایران عنوان شدهاست.

به نظر می‌رسد شعبه‌های شرکت‌های کره‌ای در ایران روشفعالیت خود را در ایران تغییر می‌دهند و نام دفاتر آنها نیز از کره بهدوبی تغییر پیدا کند.

شعبه دفتر سامسونگ الکترونیکس کره نیز درتاریخ ۲۶/۱۲/۸۸ منحل و هیون جانگ‌پارک به سمت مدیر تصفیه برای مدت ۱۵ ماهتعیین شد و این شرکت نیز در تاریخ ۲۸/۱۰/۸۸ شعبه‌ای را با نام سامسونگ گلفالکترونیکس افزد‌ای که مرکز اصلی آن امارات متحده عربی، منطقه آزاد جبلعلی است به نمایندگی هیون جونگ پارک در ایران ثبت کرد.

موضوعفعالیت این شرکت انجام فعالیت تجاری و سایر امور فرعی مفید و مرتبط باموضوع فعالیت و نوع فعالیت شعبه شرکت در ایران نیز انجام عملیات اجراییقراردادهایی که بین اشخاص ایرانی و شرکت خارجی منعقد می‌شود اعلام شدهاست.

به‌نظر می‌رسد دفاتر شعبه‌های سامسونگ و ال‌جی در ایرانخیلی زودتر از اعلام فشار آمریکا روی شرکت‌های کره‌ای برای ارتباط تجاریبا ایران به فکر تغییر وضعیت خود افتاده و مشکل را قبل از واقعه علاجکرده‌اند. این دفاتر همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند و فقط در ظاهررابطه مستقیم و رسمی‌شان را با دفاتر اصلی از دست داده‌اند و با دفترامارات متحده عربی در منطقه آزاد جبل علی فعالیت می‌کنند.
کد مطلب :


:: بازدید از این مطلب : 800
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : 1 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی
رئیس دفتر رئیس جمهوری تصریح كرد: هنر و موسیقی راهنرمند می‌شناسد و قدر می‌داند و اگر جامعه‌ای به ان اهمیت ندهد منزوی وافسرده می‌شود.
رئیس دفتر رئیس جمهوری تصریح كرد: هنر و موسیقی را هنرمند می‌شناسد و قدرمی‌داند و اگر جامعه‌ای به ان اهمیت ندهد منزوی و افسرده می‌شود.

بهگزارش آتی‌نیوز، اسفندیار رحیم‌‌مشایی با اشاره به اینکه موسیقی‌هایانحرافی نیز قطره‌ای از دریای بی‌کران موسیقی هستند، خاطرنشان کرد: اگرموسیقی را از فیلم حذف کنیم دیگر آن فیلم روح ندارد و از دیدنش هم لذتینمی برید.

مشایی افزود: اگر موضوعی را بگویم می‌گویند کفر گفت؛ ولی بعضی موسیقی را درک نمی‌کنند و نمی فهمند و می‌گویند موسیقی حرام است.

مشاییتصریح کرد: مزاج جامعه عوض شده و مردم چای خارجی را ترجیح می دهند چون بهفرهنگ و اصالت جامعه و خواسته‌های جوانان و هنرمندان اهمیت کمتری داده شدهاست.

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری با بیان اینکه بعضی آن‌قدر عبادتمی‌کنند که بر عکس از خود خدا غافل می‌شوند، تصریح كرد: خطری بنام عرفانوجود دارد که انتهای آن خدایی نیست بلکه توهم است و آن وقت است کهمی‌گویند نور دیده‌ایم.

وی خطاب به کسانی که انتقاد پذیر نیستند،اظهار داشت: شما قبله‌ای غلط دارید و موسیقی را هم نمی‌فهمید چون که درفهم و درک دنیای شاعر و هنرمندی عاجزید. شاعری اوج است و چون خودم مهندسممی‌گویم مهندسی کف دریای هنر است. 

اسفندیار رحیم‌مشایی با بیاناینکه اگر جامعه‌ای به فرهنگ و هنر بی‌توجه باشد بیمار می‌شود، افزود:بعضی موسیقی را نمی‌شناسند و با کتاب حافظ و سعدی و شاهنامه انس ندارند وعشقی هم در وجودشان پیدا نمی‌شود.
کد مطلب :

:: بازدید از این مطلب : 766
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 1 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی
قبر مختار ثقفی / عکس


:: بازدید از این مطلب : 1072
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 1 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی
گزارش سالانه وزارتامور خارجه آمریکا درباره «حقوق بشر» که هفته گذشته منتشر شد، به ویژه اززاویه اضافه کردن نام 4 کشور دیگر به این لیست و انتقاد از وضعیت حقوق‌بشرچند کشور عرب متحد آمریکا، بازتاب‌های فراوانی یافت. در این فهرست، نامایران به همراه همسایگان خود بحرین، کویت، عمان و قطر آورده شده است. دولتآمریکا همچنین برای نخستین بار از الجزایر، اکوادور، گینه و مالزی نیزانتقاد کرده است. 

به رغم بازتاب‌های این گزارش، یکی از بخش‌های مهم آن درباره «قاچاق انسان» موضوعیبود که به طور کامل مغفول ماند. حجم زیاد گزارش وزارت خارجه آمریکا (236صفحه‌) و سیاسی بودن آن باعث شد که رسانه‌های خبری یکی از بخش‌های اساسیاین گزارش که ناظر به شیوع پدیده قاچاق زنان در منطقه است را نادیدهبگیرند.

به گزارش خبرنگار آفتاب، در گزارش سالانه وزارت امور خارجهآمریکا پیرامون قاچاق انسان، در بخش گزارش‌های کشوری فصلی نیز به کشورماناختصاص یافته و ادعا شده است: «ایران یک منبع، محل تردد (ترانزیت) و کشورمقصد برای زنان قاچاق شده با اهداف تجارت جنسی و نوکری غیر داوطلبانه(اجباری) است».

این گزارش، ایران را در رده سوم (آخرین رده ازلحاظ مبارزه با قاچاق انسان) قرار داده و مدعی شده است: «زنان ایرانی درداخل ایران با هدف فحشای اجباری و ازدواج اجباری جهت پرداخت قروض و دیون،قاچاق می‌گردند. بچه‌ها نیز در داخل ایران و نیز از افغانستان برای ازدواجاجباری، استثمار جنسی تجاری و بردگی اجباری به عنوان گدا و کارگر به ایرانقاچاق می‌شوند. براساس منابع غیر دولتی، زنان و دختران ایرانی همچنین بهپاکستان، ترکیه، قطر، کویت، امارات، فرانسه، آلمان و انگلیس برای استثمارتجاری جنسی قاچاق می‌شوند. منابع مطبوعاتی می‌گوید که هر روز 54 زن ایرانیدر سنین بین 16 تا 25 سالگی به عنوان استثمار جنسی تجاری در پاکستانفروخته می‌شوند»!

دولت آمریکا در ادامه ادعا کرده است: «دولتایران بطور کامل با استانداردهای منع قاچاق همکاری نمی‌کند و تلاش‌هایکافی برای این کار انجام نمی‌دهد. گزارش‌های معتبری نشان می‌دهد که مقاماتایرانی معمولاً قربانیان قاچاق را با شلاق، زندانی کردن و اعدام تنبیهمی‌کنند. فقدان دسترسی به ایران توسط مقامات دولت آمریکا، جمع آوریاطلاعات کامل درباره مشکل قاچاق انسان در این کشور و تلاشهای دولت برایمقابله با آنرا دشوار می‌نماید. اما بهرحال منابع مختلف گزارش می‌کنند کهدولت ایران استانداردهای محافظت از قربانیان قاچاق را رعایت نکرده و آنهارا مورد بازجوئی و در برخی موارد بدلیل مسائل اخلاقی که مستقیماً ناشی ازقاچاق است، اعدام کرده است. دولت ایران باید اقداماتی را برای جلوگیری ازمجازات قربانیان قاچاق بردارد و طرحی را تنظیم نماید که قاچاق کنندگان راتنبیه و از قاچاق جلوگیری نماید».

در بخشی دیگر از این گزارش باعنوان «پیگرد» آمده است که ایران پیشرفت عمده‌ای در پیگرد و مجازات جنایاتقاچاق در دوره مورد گزارش نداشته است: «دولت ایران این موضوع را از طریققانون سال 2004 مبارزه با قاچاق انسان، منع کرده است. مجازات‌های وضع شدهبرای اینکار عموماً سخت است و معمولاً با مجازات مرگ برای قاچاقچیان همراهاست اما در دوره مورد بررسی، دولت هیچگونه پیگردی را یا مجازاتی را دربارهاین نوع قاچاق گزارش نکرد. ایران همچنین هیچ مدرکی درباره اجرای قانونعلیه مقامات دولتی که اعتقاد است در تسهیل قاچاق نقش دارند، ارائه نکردهاست. دولت باید قدم‌هایی را برای تهدید تحقیقات جدی و پیگرد جنایات قاچاقانسان بردارد».

در قسمت سوم گزارش با عنوان «مراقبت» نیز آمدهاست که دولت ایران مراقبت و محافظت از قربانیان قاچاق را در سال جاریبهبود نداده است. این گزارش مدعی شده است: «دولت براساس گزارشها قربانیانرا به دلیل اقدامات غیر قانونی که به عنوان یک نتیجه مستقیم از قاچاق شدنآنها می‌باشد، تنبیه می‌نماید. به عنوان مثال، براساس گزارشها، قربانیانبدلیل نقض اصول اخلاقی تنبیه شده‌اند. گرچه مشخص نیست چه تعداد قربانیموضوع چنین تنبیه‌هایی بوده‌اند، اما گزارش‌هایی وجود دارد که کودکانقربانی قاچاق جنسی، بدلیل مسائل اخلاقی ناشی از قاچاق، اعدام شده‌اند».

دربخش پایانی گزارش با عنوان «پیشگیری» اضافه شده است که در سال جاری ایرانهیچ گزارشی در باره پیشرفت در معیارهای جلوگیری از قاچاق ارایه نکرده است.ایران بایستی تلاش‌های خود برای جلوگیری از قاچاق را از طریق تقویت جدیایست مزرهایش با پاکستان و سایر کشورها که زنان و کودکان ایرانی به آنهاقاچاق می‌شوند، تشدید کند. همچنین باید تلاشها برای نظارت بر سفر زنان ودختران ایرانی به کشورهای خاورمیانه جایی که معمولاً برای استثمار جنسیتجاری قاچاق می‌شوند را بهبود بخشند. در نهایت دولت باید یک مبارزه جدیبرای آگاهی عمومی و هشدار به زنان و کودکان درباره خطر قاچاق را آغازنماید».

:: بازدید از این مطلب : 683
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 1 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی
یرحسین موسوی، به‌مناسبت فرا رسیدن ماه محرم، با نگارشیادداشتی ضمن مرور کوتاه فلسفه عاشورا نوشت: حسین‌(ع) زمانی به پا خاست کهبازمانده‌ی دستاوردهای نهضت نیای خود را در معرض تندبادهای تمامیت‌طلبیتشنگان قدرت یافت. حسین‌(ع) می‌دانست که در این راه چه رنج‌های بزرگی درانتظار اوست.
آفتاب:میرحسین موسوی، به‌مناسبت فرا رسیدن ماه محرم، با نگارش یادداشتی ضمن مرورکوتاه فلسفه عاشورا نوشت: «حسین‌(ع) زمانی به پا خاست که بازمانده‌یدستاوردهای نهضت نیای خود را در معرض تندبادهای تمامیت‌طلبی تشنگان قدرتیافت. حسین‌(ع) می‌دانست که در این راه چه رنج‌های بزرگی در انتظار اوست.»

نخست‌وزیر دوران دفاع مقدس در همین نوشته تاکید می‌کند که«دین‌گریزی هنگامی زمینه‌ی گسترش پیدا می‌کند که دینی که ترویج می‌شود، بابدیهی‌ترین اصول اخلاقی مثل صداقت و پرهیز از دروغ در تضاد باشد.»

موسویاز همراهان خود درخواست کرده است «که کاری زینبی کنیم و پیام راستین دینرا با چهره‌ی فطرت‌پسندانه‌ی آن به تشنگان حقیقت برسانیم. بر ماست کهماجرای راستین انقلابی که در این دیار به نام دین برپا شد را بازگو کنیم ودر این بازگویی از نقد منصفانه‌ی گذشته نهراسیم و در عین حال، از نفیدستاوردهای بزرگ آن پرهیز کنیم.»
کد مطلب :

:: بازدید از این مطلب : 993
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 1 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی
موسوی هوادارانش را به هوشیاری در باره توطئه تکرار کارناوال عاشورا فراخواند



در سالروز عزای صدیقه کبری گویا کسانی استخدام شده‌اندتا به نام تبلیغ برای اینجانب به هتک حرمت از شائر اسلامی بپردازند و برایدعوت به صحنه‌سازی بزرگ، پیامک‌های جعلی به نام ستاد این جانب در سطح شهرتهران منتشر شده است. این اقدامی است که دوازده سال پیش نیز در عصر عاشورااتفاق افتاد و بانیان خودسر آن بعدها رسوا شدند.
آفتاب: مهندسمیرحسین موسوی با تاکید بر اینکه آرمانی جز رهروی درمسیر نورانی خاندانپیامبر(ص) نداریم، رنگ سبز را نمادی از این آرمان خواند و با اشاره بهتلاش عده‌ای برای هتک حرمت شعائر اسلامی، از حامیانش خواست هوشیاری خود راحفظ کنند.

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، متن بیانیه مهندس موسوی به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
سال‌روزرحلت حضرت زهرا (س)، سرور زنان جهان فرا رسیده است؛ نور عصمت و خلاصهخلقت، مادر آب‌ها و آبروها، چشمه پاکی و پاکدامنی، بانویی که نامش یادآورحجاب است و یادآور سبزینگی و عفاف است. این روز عظیم را به تمامی پیرواناهل بیت رسالت (ص) تسلیت عرض می‌کنم و برای خود و آنان، توفیق رهروی درمسیر نورانی این خاندان آرزومندم.

ما و شما که امروز قدم در راهخدمت به نظام اسلامی گذاشته‌ایم، آرمانی جز رهروی در چنین مسیر پرافتخارینداریم و رنگ سبزی که ما دوستداران عترت پیامبر (ص) به عنوان نشانه و پرچمبرگزیده‌ایم، نمادی از این آرمان است. ما همه را به این رنگ که نمادعقلانیت دینی است دعوت می‌کنیم.

متاسفانه استقبال از این دعوتنگرانی‌هایی در برخی گروه‌ها ایجاد کرده است. اخباری به دست این جانب میرسد حاکی از تلاشی تکرای برای لکه‌دار کردن این دعوت با انجام حرکات طراحیشده است. پیش از این نمونه‌های معدودی از این سوءنیت مشاهده شده بود.

اینکدر سالروز عزای صدیقه کبری گویا کسانی استخدام شده‌اند تا به نام تبلیغبرای اینجانب به هتک حرمت از شائر اسلامی بپردازند و برای دعوت بهصحنه‌سازی بزرگ، پیامک‌های جعلی به نام ستاد این جانب در سطح شهر تهرانمنتشر شده است. این اقدامی است که دوازده سال پیش نیز در عصر عاشورا اتفاقافتاد و بانیان خودسر آن بعدها رسوا شدند.

از حامیان خود می‌خواهمدر صورت مواجهه با چنین صحنه‌های اطراف این افراد را خالی کنند و از کارآنان بیزاری بجویند. همچنین از آنان می‌خواهم هوشیاری خود را حفظ کنند تادر ایام باقیمانده تا انتخابات سرنوشت‌ساز پیش رو، فریب کسانی که از تصمیمملت واهمه دارند را نخورند.


:: بازدید از این مطلب : 1152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 1 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی
علی مطهری؛ نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی
علی مطهری؛ نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی
علی مطهری با بیان اینکه روحانیون باید به اهداف قیام امام حسین(ع)درمراسم عزاداری محرم بیشتر توجه کنند گفت: مخالفت با موروثی شدن خلافتاسلامی و تبدیل آن به سلطنت و همچنین اعتراض به فسخ و فجور یزید و فساددستگاه امویه از دلایل سیاسی و اجتماعی قیام امام حسین (ع) بود. 

"علیمطهری" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت در پاسخ به این سوال که مداحان درایام عزاداری سالار شهیدان و در مداحی خود به چه مباحثی باید بپردازندگفت: یکی از اشکالاتی که در عزاداری‌های ما از قبل از انقلاب وجود داشته وپس از انقلاب نیز ادامه یافت، این است که در مراسم عزاداری بیشتر به جنبهتراژدی و مصیبت این حادثه و مظلومیت امام حسین پرداخته می‌شود و به جنبهحماسه و صلابت و مبارزه علیه ظلم و به‌طور كلی اهداف قیام امام(ع) کمترتوجه می‌شود. 

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلسشورای اسلامی با بیان اینکه در مداحی ها نباید عقاید نادرست ترویج شودمانند اینكه هر نوع اشك ریختن برای امام حسین موجب بخشش گناهان است،یادآور شد: این نظیر تفکر مسیحیان در مورد عیسی بن مریم است كه به او لقب"فادی" داده و معتقدند که مسیح به صلیب کشیده شد و رنج بزرگی را متحمل شدتا گناهان امت مسیح بخشوده شود، یعنی مسیح فدای گناهان امت مسیح شد و همینتفکر یکی از عوامل گسترش فساد و فحشا در مغرب زمین است. 

فرزندشهید مطهری ادامه داد: در میان مردم ما نیز گاهی چنین تفکر غلطی دیده میشود و برخی فکر می‌کنند در طول سال هرچه گناه کردند در ماه محرم و باعزاداری برای امام حسین(ع) بخشیده می‌شود. 

وی تصریح کرد: البتهاگر اشکی که از چشم عزادار امام حسین (ع) جاری می شود از روی بصیرت باشد وروح او را با روح امام پیوند دهد، در آمرزش گناهان او تاثیر دارد اماعلامت آن این است که فرد مجددا به سراغ گناه نمی‌رود. 

عضو کمیسیون
بی‌تفاوتی مردم آن زمان در برابر ظلم و فساد و انحراف از سیره پیامبر کاررا به‌جایی رساند که امام حسین(ع) احساس كردند كه جز با ریختن خون ایشان واصحابشان و اسارت اهل بیت ایشان اسلام زنده نمی‌ماند. اگر مسلمانان در 50سال بعد از رحلت پیامبر اسلام اجازه نمی‌دادند در اسلام انحراف ایجاد شودحادثه کربلا رخ نمی‌داد.
فرهنگی مجلس با بیان اینکه مداحان و نوحه‌سرایان باید از اشعار حماسی وزنده كننده و نه مخدر استفاده كنند، گفت: آنها باید به یزیدها و شمرهایزمان نیز توجه داشته باشند و حادثه عاشورا را جدا از وقایع عصر حاضرندانند. 

مطهری اظهار داشت: این تفکری اشتباه است که تصور کنیمامام یک دستور خصوصی از جانب خداوند داشت که اجرا و تمام شد، بلكه مامعتقدیم هر روز عاشورا و هر جا کربلاست «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا»،بنابراین حادثه عاشورا یک نمونه و الگو برای ماست و هر زمان که شرایطیمانند آن شرایط در جامعه وجود داشته باشد باید همانند امام حسین(ع) عملكنیم. 

وی با بیان اینکه همان طور که از نام مداح و نوحه سرا مشخصاست کار آنها بیشتر مداحی و نوحه‌سرایی است گفت: روحانیت در شناساندنابعاد مختلف حادثه عاشورا به مردم وظیفه سنگین تری دارد و خطبا باید باتحلیل صحیح حادثه عاشورا از نقل روضه‌های دروغ و جعلی و ترویج خرافاتبپرهیزند و سطح فكر مردم را در این موضوع بالا ببرند. همچنین روحانیون وائمه جماعت مساجد اجازه ندهند که بخش اعظم مراسم عزاداری به مداحی بگذرد. 

مطهریبا تاکید بر اینکه بخش بیشتر یک مراسم عزاداری باید به تحلیل واقعه كربلااختصاص یابد گفت: مداحی، سینه‌زنی و زنجیرزنی باید بخش كمتر یک مجلسعزاداری را تشکیل دهد مگر در روز عاشورا، ضمن اینکه باید از کارهای خلافشرع همچون قمه‌زنی یا نیمه‌عریان شدن مردان با حضور زنان پرهیز کرد. 

ویدر ادامه در تشریح ابعاد سیاسی و اجتماعی حادثه عاشورا گفت: با بررسیریشه‌ها و دلایل قیام امام حسین ابعاد سیاسی و اجتماعی این واقعه به خوبیآشکار می شود. یکی از اصلی‌ترین دلایل آن، موروثی شدن خلافت بود. خلافتاسلامی تبدیل به سلطنت شده بود و امام مخالف آن بود. 

مطهری افزود:دلیل دیگر قیام امام حسین شخصیت خاص یزید بود که اهل فسق و فجور بود وتجاهر به فسق می كرد و به عنوان جانشین پیامبر شئون اسلامی را حتی به ظاهررعایت نمی‌کرد. امام سکوت در برابر یزید را به معنای تایید او و اعمالشمی‌دانست که باعث می‌شد پس از مدتی اثری از اسلام باقی نماند. 

ویادامه داد: امام حسین(ع) در این جا سکوت را جایز ندانستند و فرمودند مگرنمی بینید به حق عمل نمی‌شود و از باطل روی گردانده نمی‌شود. در چنینشرایطی بر هر مومنی واجب است كه قیام كند.
مطهری با تاکید بر اینکهامام فرمودند بر هر "مومنی" واجب است قیام کند گفت: این به آن معناست کهقیام و اعتراض علیه ظلم و ستم و فساد تنها وظیفه امام نیست بلکه بر هرمومن واجب است كه در مقابل کاستی‌ها بی‌تفاوت نباشد. 

وی تصریحکرد: بی‌تفاوتی مردم آن زمان در برابر ظلم و فساد و انحراف از سیره پیامبرکار را به‌جایی رساند که امام حسین(ع) احساس كردند كه جز با ریختن خونایشان و اصحابشان و اسارت اهل بیت ایشان اسلام زنده نمی‌ماند. اگرمسلمانان در 50 سال بعد از رحلت پیامبر اسلام اجازه نمی‌دادند در اسلامانحراف ایجاد شود حادثه کربلا رخ نمی‌داد. 

مطهری اظهار داشت: حفظانقلاب اسلامی امروز ما نیز مانند حفظ انقلاب اسلامی صدر اسلام است. نبایداجازه دهیم زاویه انحراف و استبداد و نادیده گرفتن حقوق مردم در نظامجمهوری اسلامی ایران باز شود. 

وی خاطر نشان کرد: نباید در مقابل انحرافات سکوت كنیم تا کار به مراحل شدیدتر کشیده نشود.


:: بازدید از این مطلب : 756
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 1 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی


:: بازدید از این مطلب : 889
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 1 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی
گزارش‌های مردمی حاكی از آن است كه مبلغ یارانه نقدی واریز شده به حساب متقاضیان از برخی حساب‌ها به شكل عجیبی خارج شده است.
آفتاب: گزارش‌های مردمی حاكی از آن است كه مبلغ یارانه نقدی واریز شده به حساب متقاضیان از برخی حساب‌ها به شكل عجیبی خارج شده است.

بهگزارش فردا، درحساب متقاضیان كه درخواست یارانه نقدی را داشتند در كنارمبالغ متعلق به خود رقم یارانه نقدی نیز وجود دارد كه غیر قابل برداشت استاما برخی گزارش‌های مردمی حاكی است در برخی حساب‌ها به‌رغم واریز اولیهیارانه نقدی پس از مدتی این مبلغ غیرقابل برداشت از حساب آنان خارج شدهاست.

پیگری‌های برای اینكه مشخص شود این مشكل ناشی از شعب بانكی است یا از سوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها صورت گرفته است به نتیجه نرسید.

:: بازدید از این مطلب : 694
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : 1 دی 1389 | نظرات ()