نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی گفت: اسرائیلی‌ها می‌خواهند با هر روش ممکن حتی با استفاده از چهره‌های نفوذی ظاهر صلاح بازار اسلام ایرانی؛ عربی و آفریقایی راه بیاندازد! 

به گزارش آفتاب به‌نقل‌از پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی چهل و یکسال پیش اکبر هاشمی رفسنجانی، طلبه جوانی بود که در مسجد همت تهران، سخنرانی پرمخاطب و پرحاشیه‌ای داشت که بار دیگر او را تا مرز ممنوع‌المنبری از سوی ساواک پیش برد. 

بر اساس اسناد محرمانه ساواک، او در 26 دی‌ماه سال 48 در حالی که تنها 35 سال داشت، در این سخنرانی گفت: اینها بیشتر دوست دارند مردم در هجوم کورکورانه به اماکن متبرکه و زیر دست و پای هم کشته شوند تا در راه مبارزه با اسرائیل به شهادت برسند.

به گفته وی، این خط انحرافی بیشتر در پی تهییج مردم و استفاده ابزاری از احساسات مردم مسلمان به اهل بیت(ع) و حتی امام زمان(عج) است. کسی که همزمان هم امام زمان می‌گوید و هم کوروش‌کوروش می‌کند، هر دو را دروغ می‌گوید.

آیت‌الله‌ هاشمی‌رفسنجانی با بیان اینکه مراقب نفوذ چهر‌ه‌های مشکوک مسلمان‌نمایی که با پای برهنه به زیارت برخی اماکن مذهبی «خاص» می‌روند ولی در خفا با یهودی‌ها ارتباط دارند باشید، ادامه داد: از صدر اسلام تاکنون همیشه بوده‌اند به‌ظاهر مسلمانان دو آتشه‌ای که در واقع در خدمت اهداف ضداسلامی یهود بوده‌اند.



:: موضوعات مرتبط: تحلیل , ,
:: بازدید از این مطلب : 748
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی

 

اقای مشایی اگراین حرفها را برای تبلیغات اینده نزند، واقعا استنباط درستی از جامعه را عرضه می کند مانند ، ربا خواری به شکل اسلامی موجود دربانک ها ویا مسائل دیگر و تاثیرنداشتن این همه پند وعرضه تریبونی درجامعه ....کم کم از این شخص خوشم می اید ، دراین شرایط ایشان جرات به خرج داده و خیلی از ناگفته ها که گفتنش را حرام می دانند وگاه برای کفتنش دردها فراهم می کنند به راحتی می گوید وانچه می گوید بعضا درجامعه عینی است ومردم ان را با خون ودل خود حس می کنند !!!! مشایی شاید درهمه موضوعها تخصص نداشته باشد ونباید وارد انها خصوصا مباحث دینی شود ولی مباحث اجتماعی ان قابل فهم برای توده مردم است ، بازهم می گویم اگر نظرش اصلاح باشد وفقط مانند خیلی ها برای رای اینده و خر کردن مردم بیچاره نباشد !!!؟؟!؟!
 
 
 
اسفندیار رحیم مشایی
اسفندیار رحیم مشایی


رئیس دفتر رئیس‌جمهوری گفت: در شرق بهایی به انسان داده نمی‌شود و انسان محرومیت، فقر و سلطه را به راحتی پذیرفته است، اشکال کار ما کجاست؟
رئیس دفتر رئیس‌جمهوری گفت: در شرق بهایی به انسان داده نمی‌شود و انسان محرومیت، فقر و سلطه را به‌راحتی پذیرفته است، اشکال کار ما کجاست؟ 

اسفندیار رحیم مشایی در چهارمین همایش ملی مهندسی ارزش در دانشگاه علم و صنعت افزود: بالای تریبون و منبر حرف‌های خیلی قشنگی می‌زنیم و در واقع حرف‌های ما مبتنی‌بر وحی و حرف پیامبر، انبیاء و ائمه است و مبانی فلسفی و ارزشی خیلی قوی دارد و همه تحسین می‌کنند و می‌گویند درست می‌گویی.

وی گفت: همه معتقد و مؤمن هستند اما در صحنه عمل فاصله بسیار است و اگر در صحنه عمل و اجرا و کارنامه عملی بخواهیم ارزیابی کنیم، نمره جامعه بسیار بسیار پایین است.

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری افزود: اگر اینجا کمی بی‌تعارف حرف نزنیم، کجا بی‌تعارف حرف بزنیم؟

وی با بیان اینکه دروغ قبحی ندارد، افزود: وضعیت انضباط و مقررات در جامعه ما در کدام سطح است؟

مشایی با تأکید بر اینکه از نظر ارزشی یکی از ارزشمندترین جوامع جهان هستیم افزود: عدالت، اخلاقیات، خیر، کمک، نوع دوستی، مهربانی و رعایت حقوق ازجمله ارزش‌های ماست، اما در صحنه عمل حتی در روابط بین اعضای خانواده مشکل جدی داریم.

وی با بیان این پرسش که ربا در جامعه ما چگونه است؟ گفت: ربا در مبانی ارزشی جنگ با خداست، این، حدیث نیست بلکه از قرآن است.

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری افزود: یک درهم ربا با چهل بار زشت‌ترین کاری که ممکن است از انسان سر بزند برابر است و جامعه ما آلوده است.

مشایی گفت: فاصله نگاه ارزشی ما با کاری که دست، چشم و گوش ما انجام می‌دهد، خیلی زیاد است.

وی افزود: هم اکنون اگر قانونی بود که حجاب الزام ندارد، چند درصد خانم‌ها با حجاب بودند؟ منظور همین روسری است.

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری گفت: چرا هزاران منبر نصیحت و خطابه تأثیر لازم را نداشته است؟ البته بی‌تأثیر نیست، کجای کار ما اشکال دارد؟

 



:: موضوعات مرتبط: تحلیل , ,
:: برچسب‌ها: مشایی , نظر مشایی , خبر , اخبار , اخبارجوین , شهرستان جوین , جوین , ربا , حجاب , ظلم پذیری ,
:: بازدید از این مطلب : 767
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی

علی سعیدلو پس از اعلام نتایج انتخابات AFC با رد دعوت ولیعهد قطر برای شرکت در مراسم افتتاحیه جام ملت‌ها به تهران برگشت. 

رئیس سازمان ورزش که باید صبح روز جمعه به دیدار ولیعهد قطر و رئیس کمیته ملی المپیک این کشور می‌رفت، بعد از اعلام نتایج انتخابات مجمع کنفدراسیون فوتبال آسیا و شکست برابر گانش تاپا، نماینده کشور نپال و از دست دادن کرسی‌های اجریی ایران در آسیا از سیاست ضعیف فدراسیون فوتبال ایران در تجمیع آرا به سود نماینده ایران ناراحت به‌نظر می‌رسید، برنامه‌های سفرش را نیمه‌تمام گذاشت و پنجشنبه شب به تهران برگشت.

پیش از این و عصر چهارشنبه، سهرابی سفیر ایران در قطر، تاکید کرده بود بر اساس رایزنی‌های انجام گرفته، علی سعیدلو صبح روز جمعه و قبل از آغاز مراسم افتتاحیه جام ملت‌های آسیا به دیدار پسر شیخ خلیفه آل‌ثانی و رئیس کمیته ملی المپیک این کشور می‌رود که ریاست کمیته برگزاری بازی‌های جام جهانی 2022 دوحه را هم بر عده دارد.

بر اساس گفته مسئولان سازمان ورزش کشور، سعیدلو که از طرف لابی شورای المپیک آسیا حمایت می‌شد و به 19 رای اعضای این شورا دست یافت از اینکه علی‌رغم رایزنی‌های مختلف و دوستی صمیمی میان کفاشیان و بن همام، او و فدراسیون فوتبال نتوانسته‌اند 3 رای برای فوتبال ایران به‌دست بیاورند، به‌شدت ناراحت بوده و بلافاصله پس از اعلام نتایج مربوط به منطقه مرکز آسیا نشست را ترک کرده است.

درحالی که سعیدلو بهانه ترک زودهنگام قطر را شرکت در مراسم بزرگداشت جهان پهلوان تختی اعلام کرده اما روایات بسیاری حکایت از ناراحتی رئیس سازمان ورزش از شکست در انتخاباتی دارد که تقریبا اطمینان داشته می‌تواند برنده‌اش باشد.
 
او به‌خوبی می‌داند این ناکامی دیپلماتیک در شرایطی که مجلسی‌ها بحث وزارت ورزش را پیش رویش قرار دادند می‌تواند ضربه‌ای بزرگ به جایگاهش باشد و سازمان ورزش را با چالشی بزرگ روبه‌رو کند. 

چالشی که با مصاحبه تند محمد دادکان آغاز شد و در روزهای آینده با مصاحبه نمایندگان مجلس که سازمان را متهم به دخالت‌های دولتی در امور فدراسیون‌ها می‌کنند ادامه خواهد یافت. مسیری که دادکان در گفت‌و گویش با ایسنا پیش روی نمایندگان مجلس قرار داده است.



:: بازدید از این مطلب : 597
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : 17 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی

 


غلامرضا تختی روبه‌روی شاه ایستاد. سران کشوری و لشکری و امرای ارتش هم دور تا دور ایستاده‌اند. تختی قرار است بازوبند پهلوانی کشتی ایران را از شاه کسب کند.

او می‌بایست سرش را خم می‌کرد تا شاه، مدال را دور گردنش بیاندازد. اما این کار را نکرد. شاه هم به روی خودش نیاورد و دست‌هایش را بالاتر برد و مدال را دور گردنش انداخت.

بسیاری از نزدیکان دربار از این عمل تختی ناراحت شدند و پس از مراسم او را شماتت کردند.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 825
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : 17 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی

رییس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ با اعلام اینکه برگزاری هر نوع مهمانی مختلط جرم است، گفت: پلیس با این‌گونه مجالس برخورد می‌کند.

سرهنگ علیرضا محرابی با اعلام متلاشی شدن پنج پارتی در شمال شهر تهران در روزهای اخیر، اظهار کرد: بررسی‌ها در رابطه با این پرونده‌ از سوی مرجع قضایی در حال انجام است.

وی درباره برخورد پلیس با مهمانی‌های شبانه هم اظهار کرد: هر نوع مهمانی مختلط جرم است و پلیس با این‌گونه مجالس که در آن حد و حدود شرعی را رعایت نمی‌کنند، برخورد خواهد کرد.

محرابی ادامه داد: مردم می‌توانند چنین موضوعاتی را با پلیس 110 در میان بگذارند.



:: بازدید از این مطلب : 664
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : 17 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی

عليرضا پهلوی، دومین فرزند پسر محمدرضا پهلوی، آخرین شاه ایران، صبحگاه چهاردهم دی‌ماه ۱۳۸۹، چهارم ژانویۀ ۲۰۱۱، در منزل مسکونی خود در شهر بوستون آمريکا به زندگی خود خاتمه داد.
 
وب‌سايت رسمی رضا پهلوی با انتشار اطلاعيه‌ای با امضای رضا پهلوی، فرح پهلوی، فرحناز پهلوی، ياسمين پهلوی، نور پهلوی، ايمان پهلوی و فرح پهلوی، این خبر را اعلام کرده است. 
 
علیرضا پهلوی که در سال ۱۳۴۵ به دنیا آمده بود، دومین فرزند محمدرضا پهلوی است که با خودکشی به زندگی خود پايان می‌دهد. 

ليلا پهلوی متولد ۱۳۴۹ در ۲۰ خرداد ماه سال ۱۳۸۰ در هتلی در لندن با مصرف داروهای خواب‌آور به دست به خودکشی زد. 

محمدرضا پهلوی، در ۲۷ ژوئيه ۱۹۸۰، ۵ مرداد ماه ۱۳۵۹ در بيمارستانی در قاهره در گذشت و در همان شهر دفن شد. 

فرح ديبا سومين و آخرين همسر محمدرضا پهلوی بود که در سال ۱۳۳۸ با شاه ايران ازدواج کرد. 

نخستين فرزند پسر آنها يعنی رضا، يک سال پس از اين ازدواج به دنيا آمد. فرح ديبا سه فرزند ديگر به نام‌های فرحناز، عليرضا و ليلا به دنيا آورد.

دومین فرزند پسر محمدرضا پهلوی، خودکشی کرد/ عکس

نابع نزدیک به خاندان پهلوی گفتند که عامل خودکشی علیرضا پهلوی پسر دوم آخرین شاه مخلوع، غرق شدن معشوقه وی در سال گذشته بوده است. 

العربیه نوشت: علیرضا، پسر دوم محمد رضا پهلوی، دیروز سه‌شنبه در منزل شخصی خود در بوستون مرکز ایالت ماساچوست آمریکا خودکشی کرد.

منابع نزدیک به خاندان پهلوی که خواستند نامشان فاش نشود در این باره به العربیه اعلام کردند که پس از حادثه غرق شدن لیلا معشوقه علیرضا پهلوی، وی کمتر در ملأ‌عام ظاهر شد و بیشتر گوشه گیر و بیمار بوده است.

بنا بر گزارش نزدیکان به خاندان پهلوی در این حادثه علیرضا بسیار تلاش کرد تا لیلا را نجات دهد اما تلاش وی نتیجه‌ای را در بر نداشته است.


گفتنی است که لیلا کوچک‌ترین فرزند شاه مخلوع نیز در سال 2001 میلادی در هتلی در لندن، با خوردن 270 قرص خواب‌آور در لندن خودکشی کرد.



:: بازدید از این مطلب : 856
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : 17 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی

: مهدی کروبی در نامه‌ای خطاب به مردم ایران، تاکید کرد: من از همین‌جا اعلام می‌کنم که بیدی نیستم که با این بادها بلرزم و کاملا از دادگاه استقبال می‌کنم و برای همه مواضعم ادله محکمی دارم و من آماده‌ام دادگاه به هرصورت که باشد و برگزار شود منتهی درخواستی دارم؛ دادگاه علنی باشد تا همه ملت که صاحبان اصلی کشورند حرف‌های دو طرف را بشنوند و قضاوت کنند.



:: بازدید از این مطلب : 653
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : 15 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی

بعد از دختر، پسر شاه خائن نیز خودکشی کرد
خودکشی علیرضا پهلوی دومین خودکشی در میان فرزندان محمدرضا شاه است. لیلا پهلوی، کوچک‌ترین فرزند محمدرضا پهلوی نیز در ۲۰ خرداد ۱۳۸۰ با استعمال حدود ۲۷۰ قرص خواب‌آور در هتلی در لندن خودکشی کرد.
هنری
فرهنگ و ادب
اجتماعی
علم و فناوری

زیباترین تصاویر ماهواره‌ای از سطح زمین / گزارش تصویری
آسمانی كه تابلوی نقاشی شد / گزارش تصویری
پرچم‏های ایران از ابتدا تا كنون / گزارش تصویری
زیباترین باغ دنیا / گزارش تصویری
خودروی تولید داخلی در 100 سال آینده / گزارش تصویری
بزرگ‌ترین اكتشاف قرن توسط یک راننده بولدوزر! / تصویر
کشف موجودی عجیب و غریب در اعماق تاریک اقیانوس/ عکس
وقتی یک فیل در آفریقا می‌میرد / گزارش تصویری
تصاویر خیره‌کننده‌ حیات‌وحش

 



:: موضوعات مرتبط: خبر , ,
:: بازدید از این مطلب : 1040
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی



:: بازدید از این مطلب : 1535
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : 10 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی

 «تابناک» ـ نظارت در کنار تقنین دو وظیفه اصلی نمایندگان مجلس شورای اسلامی است که در قانون اساسی و کلام امام راحل (ره)و رهبر معظم انقلاب بارها دیده مي شود.

به گزارش خبرنگار سرویس مجلس «تابناک»، امروز یکشنبه، پنجم دی ماه، بنا به روال چند ماه اخیر، از مارپیچ هایی که حراست یا حفاظت مجلس در جلوی مجلس ایجاد کرده است، گذر کردیم، ولی با وجود پیگیری های بسیار، متأسفانه هنوز معلوم نیست چه کسی یا چه نهادی، عمدا یا سهوا با این مانع آفرینی‌ها در اذهان مردم، اين پيام را متبادر مي سازد كه اینجا دیگر آن خانه ملت واقعي نیست.

مأمورین حفاظت مجلس نیز که به نظر مي رسد با خبرنگاران و ارباب رجوع ها به چشم مزاحم نگاه می کنند، دوباره با انواع تفتیش ها و برخوردهای بعضا نامناسب پذیرای مراجعین هستند.

امروز مانند گذشته، نشست های مجلس حاشیه‌هایی به همراه داشت، ولی این بار نه نماینده‌ای شعر خواند و نه بحث و جدلی بین دو نماینده در گرفت؛ این بار حادثه ای تلخ در مجلس جلوی چشم خبرنگاران و نمایندگان مجلس رخ داد.

عبدالله جاسبی میهمان امروز تعدادی از  نمایندگان مجلس شورای اسلامی بود، ولی در حالي كه دست کم بیست نفر از نمایندگان مجلس، دور وي حلقه زده بودند، هر یک در لابلای اوراقی که همراه داشتند، دنبال نامه‌ای بودند که خدمت او بدهند تا شاید امضای این بنده خدا  ـ انشاءالله ـ گره گشای مشکلات دیگر بندگان خداوند باشد!

در این میان، خبرنگاران به همراه برخی از نمایندگان و میهمانان مجلس به کناری ایستاده بودند و به چشم خود می دیدند که آبرو و کرامت انسانی تا چه اندازه می تواند ذلیل شود که به جای پرداختن به اموراتی از سوی مردم که بر آنها تکلیف شده است، به تحقیر خود و موکلانشان مشغولند.

جاسبی راه می رفت و البته او گناهی نداشت ـ انشاءالله ـ اما عده ای که باز هم تکرار می کنیم، بیست نفر هم نمی شدند و عنوان نمایندگی ملت را یدک می‌کشند! برای رسیدن به وی (موافقت وي) از یکدیگر سبقت می گرفتند!

در این بین، حمید رسایی، نماینده تهران نیز موبایل فانتزی خود را بیرون آورد (جای سعید ابوطالب خالی) و نیمه مخفیانه چندین عکس از این صحنه های رقت انگیز گرفت تا شاید در وبلاگش یا در جایی دیگر منتشر کند و نمایندگان دیگری همچون خباز به افسوس و تمسخر به این لحظات می‌ اندیشیدند و احتمالا با خود می گفتند، آيا واقعا اینها را می توان عصاره فضایل ملت نامید؟

و چه زود برخی با آرمان‌های امام راحل وداع و رسالت نظارت و نمایندگی مردم را به هیچ عوض کردند!

البته در کنار این حاشیه ـ که نه باید گفت واقعه تأسف بار ـ سرانجام اتفاقی افتاد تا دست کم کام چند خبرنگار و نماینده‌ای که این صحنه را می دیدند، کمی شیرین شود.

نمایندگان در اين قیل و قال، یکی از بنرهای موجود در صحن علنی مجلس را واژگون کردند و بی اعتنا از کنار آن گذشتند، ولی خوشبختانه، شخصی پس از خارج شدن  جاسبی، این بنر را از زمین برداشته و پس از بازسازی آن، دوباره آن را مستقر کرد و وقتی از جلوی آن کنار رفت، جمله‌ای از حضرت امام خمینی(ره) كه بر آن نقش بسته بود: «مجلس در رأس امور است» نمايان شد.

البته دوباره سر و کله دوستان حفاظت پیدا شد و خبرنگاران را از جلوی صحن مجلس بیرون کردند؛ استثنا هم ندارد، دستور، دستور است و ساعت یک و نیم همه باید بیرون بروند، وساطت نماینده هم دو دقیقه بیشتر ارزش ندارد. خبرنگارها مصاحبه را قطع کنند، بس است دیگر!



:: بازدید از این مطلب : 720
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : 7 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی

حمید رسایی، از مهم‌ترین حامیان پارلمانی احمدی‌نژاد، در تحلیلی همراه با تامل و علامت سوال‌های فراوان، نسبت به موج جدید عزل و نصب‌ها در دولت به‌ویژه برکناری متکی و بذرپاش واکنش نشان داد.
آفتاب: حمید رسایی، از مهم‌ترین حامیان پارلمانی احمدی‌نژاد، در تحلیلی همراه با تامل و علامت سوال‌های فراوان، نسبت به موج جدید عزل و نصب‌ها در دولت به‌ویژه برکناری متکی و بذرپاش واکنش نشان داد.

متن این تامل نامه که در هفته‌نامه 9 دی به مدیرمسئولی یکی از نزدیک‌ترین یاران دولت در مجلس شورای اسلامی منتشر شده به این شرح است:
 درادامه مطلب همین بخش بخوانید

 



:: موضوعات مرتبط: خبر , ,
:: بازدید از این مطلب : 966
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : 7 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی

سایت‌ رهوا نوشت: یک سایت منتسب به یکی از اقوام حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان با انتشار اخبار ستون خوانندگان خود که با نظر مسئولان این سایت صورت می‌گیرد از رای دادن به محمود احمدی‌نژاد ابراز پشیمانی کرد! 

سایت صراط نیوز که از بدو آغاز به‌کار خود در فضای رسانه‌ای انتقاد از دولت را در دستور کار خود قرار داده است به بهانه گفت‌و‌گوی احمدی‌نژاد با شبکه بی‌بی‌سی فارسی تندترین حملات را متوجه شخص اول اجرایی کشور کرد.

این سایت و در این یادداشت فعل احمدی نژاد اینگونه توصیف شد:

1- عذرخواهی بدتر از گناه

2-گفت‌وگو با شبکه بهایی و ضد انقلاب

3-غیراخلاقی 

4- آبروی نظام را بردی

و اما این حملات به بیان این جملات ختم نشد و در ستون خوانندگان سایت که با نظر و تایید مسئول سایت مذکور منتشر می‌شود از قول خوانندگان سایت چنین آمده است:

واقعا برای آقای احمدی‌نژاد متاسفم. انشاءالله در قیامت خون شهدا سر راهش را ببندد. من برای رای آوردن ایشان حلقه ازدواج با همسر شهیدم را فروختم.
الآن از اینکه چنین فردی را انتخاب کرده‌ام پشیمانم. هرچند از اینکه به آن سه فتنه‌گر رای ندادم هرگز پشیمان نیستم. اما گویا غصه خانواده‌های شهدا هرگز تمامی ندارد. ما به خادم ملت رای دادیم اما مشایی (این؟) همه کاره‌مان شده. خداوندا به امام عصر و امام خامنه‌ای و ما خانواده‌های شهدا صبر عنایت کند ..



:: بازدید از این مطلب : 1005
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : 7 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی


هفته‌نامه یالثارات تصریح کرد یک سال مانده به پایان عمر دولت دهم، رئیس‌جمهوری به دلیل سرعت پایین در چشم گفتن برای عزل از دولت کنار گذاشته می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، هفته‌نامه یالثارات در ستون سیاست به روایت یک همولایتی با اشاره به حذف متکی و سایر منتقدان اسفندیار رحیم‌مشایی آورده است: عجیب نیست با این سرعتی که محمود‌جان به پاک‌سازی دولت دهم از مخالفان و منتقدان قطب دایره دولت و مرشد کل حضرت اسلام‌شناس مقیم نهاد ریاست‌جمهوری پرداخته، یک سال مانده به پایان عمر دولت همه وزرا و معاونین و غیره ناگهانی و تلفنی عزل می‌شوند و اسفندیار باقی می‌ماند و بقایی و رحیمی و خانم آزاده اردکانی و لاغیر! (حتی خود محمود‌جان هم به علت سرعت پایین در گفتن چشم به حضرت اسلام‌شناس از دولت کنار گذاشته می‌شود.)



:: بازدید از این مطلب : 767
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : 7 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی

یک منبع آگاه از شغل جدید منوچهر متکی خبر داد. 

ایران دیپلماتیک نوشت: اگرچه در روزهای ابتدایی برکناری منوچهر متکی، مقامات دولت از حضور وی در بخش دیگری از دولت خبر داده بودند اما تحولات بعدی سبب شد تا منوچهر متکی عملا عطای حضور در هر بخش دیگر از دولت محمود احمدی‌نژاد را به لقایش ببخشد.
 
یک منبع آگاه از شغل جدید منوچهر متکی خبر داد. این منبع آگاه گفت بنابر برخی پیشنهادات منوچهر متکی به‌زودی راهی دستگاه قضایی خواهد شد تا مشاور بین‌الملل ریاست قوه قضائیه شود. 

منوچهر متکی در روزهای اخیر با انتشار بیانیه‌ای با انتقاد از رئیس دولت هرگونه اطلاع خود از ماجرای برکناری‌اش را به شدت تکذیب کرده است. بیانیه متکی واکنش‌های بسیاری را در میان دولت‌مردان در پی داشت.



:: بازدید از این مطلب : 714
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : 7 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی

شبکه تلویزیونی العربیه مدعی شد که حجت الاسلام حیدر مصلحی وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران عزل خواهد شد.
آفتاب: شبکه العربیه گزارش داد که وزیر اطلاعات ایران عزل خواهد شد. 

شبکه تلویزیونی العربیه مدعی شد که حجت الاسلام حیدر مصلحی وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران عزل خواهد شد.

در این گزارش ادعا شده که محمود احمدی نژاد حیدر مصلحی را به دلیل ناراضی بودن از عملکرد وزارت اطلاعات عزل خواهد کرد.

همچنین در این خبر از حجت الاسلام «طائب» که در آستانه تشکیل کابینه دهم از او به عنوان یکی از گزینه‌های وزارت اطلاعات نام برده می‌شد به عنوان وزیر اطلاعات جدید دولت دهم نام برده شده است. 

این شبکه خبری همچنین مدعی است که «احمد وحیدی وزیر دفاع»، «صادق محصولی وزیر رفاه و تامین اجتماعی»، «مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت و درمان» و «مسعود کاظمی وزیر نفت» نیز به‌دلیل اینکه «به نحوه عزل متکی معترض شده‌اند در آستانه عزل قرار دارند.»



:: بازدید از این مطلب : 781
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : 7 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی

جوینهای محترم به نظر شما چرا فرماندارشهرستان جوین اقای فروزان اینقدر عاجز وناتوان شده است !!! واقعا چه خبراست !!!؟؟

درابتدای کار خود ،به خارج از محدوده و اراضی بکر کشاورزی که طبق قانون تغییرکاربری انها جرم است علارغم وجود فضای ششصد هکتاری خالی شهرنقاب همت نمود وحال رجز عدم تغییرکاربری ان را برای دیگران می خواند !!!

با مدیران پروازی ساخت وپاخت می کند و برای معلمین ترس وحشت مرگ می خواند !!!! (اگر ساخت وپاخت نیست پس چرا یک فرماندار عاجز ازاینست که نمی تواند چند مسئول محلی که روزانه با اسب بی صاحب بیت المال می تازند برخورد کند !!!! کافی است که به پلیس راه برابر قانونی که این اجازه را داده دستور دهد تا مدیران پروازی که  حداقل با خود رو دولتی پرواز میکنند به پارکینک هدایت کند ولی چرا نمی تواند خود حدیث مفصلی است !!!!)

درابتدای کار باهماهنگی روزنامه نگار ی که معنی انتقاد درست، را نمی داند وفقط وفقط همتی بلنددر تعریف وتمجید را دارد برای فرمانداری که هنوز زمین درست وحسابی ندارد یک ساختمان چند طبقه در روزنامه قدس می اندازند تا برای بالایی ها پزی داده باشند !!! وشاید کرسی بهتراز جوین را دریابند!!

شنیده می شود که درشوراهای اسلامی شهر وروستاها تعدادی از جوین رفته اند ولی فرماندار نمی تواند برابر قانون درخصوص عزل کسانی که  شاید مردم اورا نمی بینند واو مردم را !!! اقدام کند !!! اقدامی که درشهر بزرگ تهران انجام شد و فرماندارواستاندارش هفت نفر از اعضاء شهرتهران را کنارگذاشتند !!!!

به نظر شما فرماندارجوین تبانی می کند وسکوت دریافت می دارد ویا توانایی ندارد وحرفش خریدار پیدا نمی کند درهر صورت ایا چنین فردی می تواند سکان دار خدمتی از دولت محترم باشد !!!! بگذریم از شهرک صنعتی جوین که هنوز صنعتی پیدا نکرده!!!!

بگذریم که فرماندار برای هندوانه اشک ریخت و رجز خواند که عن قریب یک کارخانه ساندیس اب هندوانه به راه خواهد افتاد ولی ............................................................!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟..............!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟



:: موضوعات مرتبط: تحلیل , ,
:: برچسب‌ها: فرماندار , فرماندارشهرستان جوین , فرماندار جوین , ناتوانی , ناتوانی فرماندارجوین , خبر جوین , اخبارجوین , اخبارشهرستان جوین , شهرستان جوین , جوین , فروزان , شهرنقاب , مردم شهرستان جوین , تبانی , تبانی درجوین , خبرنقاب , شهرنقاب ,
:: بازدید از این مطلب : 785
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : 7 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی

فرماندارشهرستان جوین در جلسه فرهنگیان که جهت بررسی حمل ونقل تشکیل شده بود ه عنوان می کند که من راضی نیستم که شما رفت وامد کنید وباید ساکن باشید واگر حادثه ای افتاد من حضور پیدا نمی کند البته شاید در ترتب کلمات عینا نتوانم رعایت فرمایشات فرماندار را کنم ولی محتوا ومضمون حرفهای فرماندار موضوع فوق بوده است !!!

فرماندار خیلی حرفها می زند ویا خود انقدرضعیف است که نمی تواند کاری انجام دهدویا با تعدادی از مسئولان تبانی می کند !!!

از نماینده دولت عدالت انتظارمی رود که مانند رییس جمهور محترم با مردم صادق باشد که متاسفانه اینگونه نیست واتفاقا عوام فریبی در شهرستان جوین به یک روند اشک اور تبدیل شده است !

فرماندار در مرداد ماه سال جاری رجز خوانی کرد وعنوان کرد که مسئولان پروازی تا اول مهر باید تکلیف خود را مشخص کنند وساکن شهرنقاب باشند !!!

ولی حال چند ماه از حرفهای فرماندار می گذرد ولی هنوز تعداد پروازی ها بیشتر شده است ، حال مشخص می شود که فرماندار این حرفها را فقط برای روزمرگی مردم می زند وبعدا خودش فراموش می کند چه گفته است !!!

  یا ضرب العجل او در خصوص از بین رفتن حق مردم که همان اعتبار ساخت سایت فرمانداری بود و من دقیقا دران زمان به حرفهای فرماندارشک داشتم که حال سه سال از یک هفته او می گذرد و ........ البته فرماندار به همراه خبرنگار قدس در روزنامه قدس سایت اداری را با یک ده طبقه مزین کرده بودند ولی حال نه تنها ده طبقه بلکه حتی پی دیوارهای سایت هم به چشم نمی اید ، البته این اقدام فرماندار انهم درخارج از محدوده واراضی بکر کشاورزی شک وشبهات فراوان دارد!!! چون می توانست بجای این همه زحمت وباج اراضی مورد پیشنها را رایگان وبدون زحمت تصرف کند مانند زمین سایت شهرداری !!! انهم در بهترین نقطه شهرنه خارج ازمحدوده !!!!

خیلی از انتقاد ها و نظرات و درخواست ها وحرفها فرماندار را اینجانب درارشیو دارم که نتیجه می گیرم او گوش ها مفت وارزان و اندیشه های ساده را گیر اورده وهرچه دوست دارد می گوید تا جایی که می اید ودر روز معلم از شیطان الگومی سازد و با اب وتاب فراوان ان را درحضور بانوان ومعلمان بیان می کند که مورد نفرت خیلی ها قرارمی گیرد.

نمی دانم چرا در دولتی که واقعا اینجانب به صدق و تلاش رییس جمهورش ایمان اورده ام اینگونه فرمانداران هم پیدامی شوند !!!!



:: بازدید از این مطلب : 492
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : 5 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی


متاسفانه درشهرستان جوین دروغ گویی ، نشراکاذیب ، و تهمت ومهتمر اغواء افکار عمومی به یک روند عادی تبدیل شده است و همه دستگاههای امنیتی ونظارتی گویی که مرده اند واین شرایط را درک نمی کنند!!!!

چرا باید یک فرماندار انچه را که خود انجام می دهد برای دیگران جرم بداند ، چرا فرماندار انچه که می گویید کمترین تقید را به ان ندارد و چرا فرماندار اینهمه توهم زا سخن می گوید اینها قسمتی از شرایط جوین وشهرنقاب است که متاسفانه این مسئولان به همین سبک افکار عمومی را به خواب خرگوشی برده اند

فرماندار در اولین اقدامش خود به اراضی کلاته که خارج از محدوده بود پناه برد علارغم مخالفت اینجانب که در پنج نقطه زمین پیشنهاد کرده بودم که در حریم قانونی بود ولی فرماندار اولین خلافکاراین موضوع شد و برای سایت فرمانداری به اراضی مزورعی و اتفاقا خارج از محدوده کلاته رفت !!!! وحال زنگ خطر را برای دیگران که مشخص نیست طرف خطاب چه کسی است به صدا درمی اورند ، آیا یک فرد به تنهایی می تواند تغییرکاربری اراضی کشاورزی را ایجاد کند !!!!!

فرماندار جوین متاسفانه خود کمترین تقید را به حرفهای خود دارد و مردم را انچنان کر وکور گیر اورد که به راحتی به اغواء وفریب افکار عمومی می پردازد مثل سوء استفاده مسئولان پروازی از بیت المال و ساکن بودن انها در سایر شهرستانها ، فرماندار یا بسیار ضعیف است که کسی توجهی به حرف اوندارد ویا خود با این گونه مسئولان تبانی می کند وخود رجز قانون سرمی دهد ودر جمع معلمان می گوید که اگر درمسیر تردد بمیرید من در مراسم کفن ودفن شما حاضر نمی شوم !!! فرماندارمی داند که درجمع معلمان کسی نیست که بگوید که این حرف را چرا برای کسانی که با اتومبیل دولتی با تاخیر وتعجیل حضور پیدا می کنند نمی زنید !!!

بهرحال این فرمانداری است که ادعای خدمت دارد ولی خدمتی همراه با اغواء وگمراهی !!!! حیف دولتی چون دولت احمدی نژاد که چنین افرادی را در پیکره خود دارد!!؟؟؟



:: بازدید از این مطلب : 1024
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : 5 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی

لیست قیمت سوخت کشورها

 

کشور

بنزین با سرب

بنزین بدون سرب

 

قیمت

قیمت

درصد

گازوئیل

گاز

واحد ارز

واحد

آخرین به روز رسانی

آلبانی

-

136149 95100 129-135

-

ALL

لیتر

21/08/09

آندورا

-

1.025

1.075

95

98

0.853

-

EUR

لیتر

12/08/09

آزاراس

-

1.050

1.110

95

98

0.880

-

EUR

لیتر

18/04/09

آرژانتین

-

2.90

3.503.79

up to 92

92-95over 95

2.82

-

ARS

لیتر

05/08/09

ارمنستان

370

330

350

-

2405

350

AMD

لیتر

-

استرالیا

-

1.267

95

1.252

-

AUD

لیتر

16/08/09

اتریش

-

1.113

1.264

95

98

1.015

-

EUR

لیتر

17/08/09

آذربایجان

16001500

1800

95

750

650

AZM

لیتر

-

بالریک

-

1.0911.214

95

98

0.969

-

EUR

لیتر

18/08/09

بلژیک

-

1.370

1.387

95

98

1.075

-

EUR

لیتر

17/08/09

بلاروس

-

1.760

2.220

2.5303.500

80

92

9598

2.020

1.250

BYR

لیتر

10/07/09

بوسنی و هرز گوین

-

1.66

1.82

95

98

1.62

-

BAM

لیتر

17/08/09

برزیل

-

2.489

-

1.993

2.799PER KG

BRL

لیتر

15/08/09

بلغارستان

-

2.00

2.19

95

98

1.88

-

BGL

لیتر

17/08/09

بوراندی

-

1.250

-

1.350

-

BIF

لیتر

30/04/07

کانادا

-

1.013

1.1031.119

92

95

98

0.917

-

CAD

لیتر

11/08/09

کامرون

-

584

-

535

-

XAF

لیتر

01/05/07

جزایر قناری

-

0.660

0.740

95

98

0.580

-

EUR

لیتر

01/04/09

آفریقای مرکزی

-

700

-

675

-

XAF

لیتر

30/03/07

چاد

-

650

-

600

-

XAF

-

03/03/07

شیلی

-

520

542

571

93

95

97

418

-

CLP

لیتر

06/08/09

چین

-

5.80

6.20

6.60

90

93

97

6.23-7.17

-

CYN

لیتر

28/08/08

کوته دیور

-

-

-

567

-

CFA

لیتر

01/07/08

کرواسی

-

7.447.50

95

98

6.67

-

HRK

لیتر

17/08/09

کوبا

95

1.080

regular

-

1.080

-

USD

لیتر

08/12/08

قبرس

-

0.9690.992

95

98

0.893

-

EUR

لیتر

18/08/09

جمهوری چک

-

29.20

30.50

95

98

26.80

-

CZK

لیتر

17/08/09

دانمارک

-

10.42

10.76

95

98

8.88

-

DKK

لیتر

17/08/09

دومینیکن

-

149.20

159.30

89

95

123.80

14.74per Ib

DOP

AM.

gal

15/08/09

اکوادور

80

89

-

-

0.900

-

USD

AM.

gal

01/08/09

مصر

1.75

1.85

2.75

-

-

1.10

-

EGP

لیتر

20/08/08

استونی

-

15.1515.65

95

98

14.55

-

EEK

لیتر

17/08/09

فنلاند

-

1.361

1.393

95

98

0.964

-

EUR

لیتر

01/04/09

فرانسه

-

1.277

1.313

95

98

1.046

0.675

EUR

لیتر

14/08/09

جمهوری گابن

-

595

-

470

-

XAF

لیتر

03/03/07

آلمان

-

1.349

1.429

95

98

1.116

-

EUR

لیتر

17/08/09

غنا

-

1039

1119

91

95

1024

-

GHC

لیتر

28/11/07

یونان

-

0.880

1.083

95

98

0.912

-

EUR

لیتر

01/04/09

گواتمالا

-

19.70

20.62

88

95

16.49

-

GTQ

AM.

gal

15/04/09

جزیره گورنسی

-

0.69-0.75

-

0.80

-

GBP

لیتر

19/02/09

هایتی

-

171

173

91

95

106

-

HTG

لیتر

22/04/07

هنگ کنگ

-

6.93

-

8.07

-

HKD

لیتر

15/04/09

مجارستان

-

263

95

257

155

HUF

لیتر

09/04/09

ایسلند

-

166.40

95

168.80

-

ISK

لیتر

19/05/09

هندوستان

-

44.5549.90

-

34.94-35.60

-

INR

لیتر

31/10/07

اندونزی

-

5,900

6,500

92

95

6,900

-

IDR

لیتر

15/04/09

ایران

92

-

-

165

-

IRR

لیتر

31/03/09

ایرلند

 

-

1.014

95

0.970

-

EUR

لیتر

01/04/09

اسرائیل

98

5.21

5.36

95

96

9.02

-

ILS

لیتر

19/02/09

ایتالیا

-

1.189

1.286

95

98

1.118

-

EUR

لیتر

01/04/09

جامائیکا

-

58.98

61.62

63.41

87/E10

87

90

61.93

-

JMD

لیتر

19/03/09

ژاپن

-

109

120

90

100

102

76.2

JPY

لیتر

19/03/09

جرسی

LRP

-

-

0.96

-

GBP

لیتر

19/02/09

جردن

-

0.350

0.405

90

95

0.355

-

JOD

لیتر

30/03/09

کنیا

-

79.00

93

74.00

-

KES

لیتر

23/02/09

کره جنوبی

-

1,699

-

1,599

-

KRW

لیتر

23/10/08

کویت

98

0.060

0.065

91

95

0.055

-

KWD

لیتر

24/02/09

لاتویا

-

0.667

0.662

95

98

0.632

-

LVL

لیتر

01/04/09

لبنان

-

1,360

1,360

95

98

750

-

LBP

لیتر

20/05/09

لیتوانی

-

3.31

3.45

95

98

2.92

-

LTL

لیتر

01/04/09

لوکزامبورگ

-

0.911

0.934

95

98

0.880

0.394

EUR

لیتر

17/03/09

مقدونیه

96

54.50

56.50

95

98

44.50

31.50

MKD

لیتر

14/04/09

ماداگاسکار

-

2.330

95

1.930

-

MGA

لیتر

16/01/07

مادیرا

-

1.080

1.223

95

98

0.910

-

EUR


:: بازدید از این مطلب : 653

|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : 1 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی
کشور استرالیا که همچون جزیره ای بزرگ در قاره اقیانوسیه و در نیمکرهجنوبی واقع شده از نظر زمین شناسی کهن ترین خشکی جهان بشمار می آید.

این کشور 7692300 کیلومتر وسعت دارد و حدود 25 برابر سرزمین بریتانیا و ایرلند و حدود دو برابر هند و پاکستان می باشد.

جمعیتکل کشور بالغ بر 20 میلیون نفر است که به دنبال اجرای برنامه های گستردهمهاجرتی در طی سال های گذشته جمعیت این کشور در حال افزایش بوده است.

طبقآمار موجود از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون بیش از چهار میلیون مهاجر از 120کشور جهان در استرالیا اقامت گزیده اند که در این میان بریتانیا همچنانبزرگترین مبدأ مهاجرت نیروی انسانی به استرالیا می باشد زبان رسمی کشورزبان انگلیسی با لهجه استرالیایی است. مهاجرین غیر انگلیسی شامل ایتالیائی ها، یونانی ها، صرب ها، که پس از بریتانیا بیشترین مهاجران این کشور راتشکیل می دهند.

دین رسمی این کشور مسیحیت می باشد و بر پایه قانوناساسی استرالیا دین و مذهب آزاد بوده و هر کس می تواند دین خود را آزادانهپیگیری نماید. علاوه بر دین مسیحیت، دین اسلام، یهودیت، بودایی و دیگرفرقه های مذهبی در این کشور رواج دارد.

ایمنی و امنیت

1-بهعلت وجود اقوام و ملیت های مختلف و حضور جهانگردان خارجی دراین کشور،جرایم خیابانی همچون جیب بری، سرقت مدارک مسافرتی، اموال و دارائی هایجهانگردان همچون دیگر کشورهای جهان کم و بیش اتفاق می افتد و بر این اساسضروری است هنگام سفر به این کشور در حفظ و نگهداری لوازم پرارزش و مدارکمسافرتی خود دقت نمائید.

2- در صورت اقامت درهتل ها و مسافرخانه هااولا باید سعی شود در اماکن شناخته شده اقامت گزیده و ثانیا از وسائل ومدارک مسافرتی از جمله گذرنامه، بلیط و دارائی های خود مواظبت دقیقنمایید؛ به این منظور استفاده از صندوق امانت در هتل ها و مهمانخانه هایارزان بسیار رایج است.

3- هنگام استفاده از وسائل نقلیه غیر عمومیاز جمله تاکسی و ماشین های سواری دقت داشته باشید چون بعضا مواردی مشاهدهشده که وسائل افراد در این جابجایی ها سرقت گردیده است. همچنین علیرغماینکه پلیس و نیروهای امنیتی استرالیا به صورت نامرئی اوضاع را کنترل مینمایند ولی با عنایت به وسعت کشور و پراکندگی جمعیت، کنترل همه مناطقخصوصا مناطق کم جمعیت به سختی انجام می پذیرد.

4- باتوجه به توصیهپلیس در شهر سیدنی (خصوصا جنوب شهر و خیابان جرج) نسبت به حملات گروههایخلافکار به اموال شخصی خود هوشیار باشید.

5- حتی الامکان از سفربه مناطق شمال، شمال شرق و شمال غرب کشور به ویژه در شب پرهیز گردد. زیرادر طی سالهای اخیرعده ای از جهانگردان در این مناطق به قتل رسیده اند.

قوانین، آداب و رسوم

1-مقامات محلی و دولت استرالیا نسبت به قاچاق مواد مخدر حساسیت ویژه ایدارند و به این منظور دستگیری و تعقیب افراد از جمله مواردی است که دردستور کار نیروهای امنیتی و پلیس در سراسر استرالیا قرار دارد.

2-برای رانندگی در این کشور می باید گواهینامه استرالیایی یا یک گواهینامهبین المللی (I D P) در اختیار داشته باشید. (I D P) یک مجوز بین المللیبرای رانندگی است که دارندگان آن قادر خواهند بود بدون نیاز به گذراندندوره های آموزش رانندگی یا شرکت در امتحانات راهنمایی و رانندگی در بیش از160 کشور جهان رانندگی نمایند، مضاف بر اینکه این مجوز به عنوان یک سندمعتبر بین المللی، می تواند تعیین و تأیید کننده هویت دارنده آن به شمارآید. اضافه می نماید متقاضیان این نوع گواهینامه می توانند در داخل کشوربا مراجعه به نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران معاونت راهنمایی ورانندگی و با ارائه گواهینامه ایرانی معتبر خود، نسبت به دریافت آن اقدامنمایند.

3- به علت عدم وجود قرار داد انتقال محکومین از حبس میاندو کشور، در صورتی که فرد به هر عنوان توسط مقامات قضایی این کشور بهزندان محکوم شود، می باید دوران محکومیت خود را در زندان های محلی سپرینماید.

4- چنانچه به هر دلیل توسط پلیس محل بازداشت شدید بلافاصلهاز مامورین بخواهید به استناد ماده 36 کنوانسیون وین ناظر بر امور کنسولی،مراتب را سریعا به سفارت یا نزدیکترین سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایراناطلاع دهند و چنانچه زبان محل را نمی دانید از امضاء هرگونه اوراق و اسنادخودداری فرمائید. البته می باید مطلع باشید شما در این کشور تحت حاکمیتقوانین و. مقررات محل بوده و وظایف نمایندگی جمهوری اسلامی ایران مبنی برارائه خدمات کنسولی به معنای نقض مقررات کشور متوقف فیه نمی باشد.

5-باتوجه به حضور مهاجرین غیر قانونی از تمام کشورها در استرالیا، پلیس برایتامین امنیت در سطح شهرها، مدارک مسافرتی جهانگردان را کنترل می نماید لذاتوصیه می شود گذرنامه و روادید معتبر این کشور را در اختیار داشه باشید ودر این خصوص با پلیس همکاری کنید. قوانین و مقررات دولت دراین خصوص بسیارسخت و شدید است. استرالیا در حال حاضر همانند بعضی از کشورهای مهاجر پذیرمقصد نهائی مهاجرین قانونی و حتی غیر قانونی است و بر این اساس مبادی ورودسخت تحت کنترل میباشد.

6- قوانین گمرکی:

- باتوجه بهجزیزه ای بودن استرالیا، مقررات قرنطینه ای شدیدی در مبادی ورودی این کشوراعمال میشود به همین جهت واردات هرگونه مواد غذایی، میوه جات، سبزیجات،خاک، بذر، محصولات حیوانی و نباتی ممنوع بوده و یا ورود آنها تابع مقرراتخاص میباشد که در هنگام ارزیابی توسط مامورین گمرک کنترل می گردد.

-تکمیل فرم مربوطه توسط مسافرین و اظهار کلیه موارد و محصولات حیوانی ونباتی همراه مسافر ضروری بوده و در صورت اثبات عدم انطباق مندرجات فرم بابار، این مسأله موجب جریمه فرد خواهد گردید.

- چنانچه اشیاء خاصیرا به همراه دارید که ممکن است برای مأمورین ایجاد حساسیت نماید، ضرورتدارد موضوع به مامورین منعکس و در فرم اظهار نامه گمرکی درج گردد زیرا درصورت کشف اقلام ممنوعه وارداتی که در اظهار نامه قید نشده باشد استدلالمشکوک بودن به آزاد و یا ممنوع بودن ورود محصول کمکی به مسافر نخواهد کرد.برای تسهیل در بازرسی قرنطیه ای توصیه می گردد اقلام فوق الاشاره در دسترسوحتی الامکان دریک بسته مجزا قرار داده شوند تا امکان کنترل سریع تر وجلوگیری از بروز مشکلات احتمالی فراهم گردد.

- مقررات قرنطینه ایبعضا در سفرهای داخلی و بین ایالتی در استرالیا نیز اعمال میگردد و ورودبعضی محصولات حیوانی و نباتی از ایالتی به ایالت دیگر ممنوع و یا تابعمقررات خاص خود میباشد.

7- استرالیا دارای قوانین سخت مهاجرتیمیباشد. درصورت سفر به این کشور نباید بیش از مدت تعیین شده در ویزای اینکشور، در این کشور اقامت داشته باشید.

الزامات ورود و اقامت

1- باتوجه به اینکه این کشور یکی از مقصدهای مهاجرین و پناهجویان میباشد تحصیل روادید آن به سختی انجام می پذیرد.

2-درحال حاضر آژانس های مسافرتی تبلیغات گسترده را برای اخذ روادید و سفر بهاسترالیا انجام میدهند. که ضروری است با توجه به سختگیری های این کشوربرای صدور روادید، حتما از طریق سفارت استرالیا در تهران، نسبت به قانونیبودن آژانس مسافرتی و مورد تایید بودن آن اقدام نمائید چراکه بعضا مشاهدهشده افراد با پرداخت هزینه های زیاد، در این رابطه فریب خورده اند.

3-مسافرین می باید دارای روادید معتبر برای ورود به استرالیا بوده و قبل ازانقضای آن، کشور را ترک نمایند و یا در فرصت باقی مانده نسبت به تمدید آناقدام نمایند. گفتنی است اقامت مسافر حتی به مدت یک روز پس از انقضایروادید با مشکلات متعدد مواجه شده و بویژه طی سالهای اخیر این دسته ازافراد بلافاصله به بازداشتگاههای مهاجرین و مسافرین غیر قانونی منتقل میشوند.

4- هزینه روادید این کشور برای اتباع جمهوری اسلامی به ترتیب عبارت است از:

جهانگردی کمتر از 3 ماه 55 دلار آمریکا

تجاری کوتاه مدت 55 دلار

تجاری بلند مدت 145 دلار

روادید به منظور انجام درمان 35 دلار

روادید اقامتی کوتاه مدت 145 دلار

روادید تحصیلی 340 دلار

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت وزارت امور خارجه استرالیا مراجعه نمائید.

5- گفتنی است هزینه دریافت شده جهت صدور روادید، در صورت رد درخواست متقاضی، غیر قابل استرداد می باشد.

بهداشت

1- بنابراعلام سازمان بهداشت جهانی امکان ابتلا به بیماریهای زیر در این کشور وجود دارد

هپاتیت A

تب تیفوئید

2-امکانات بهداشتی از جمله دارو و درمان و نیز امکانات بیمارستانی در اینکشور مناسب و در دسترس عموم می باشد لیکن باتوجه به بالا بودن هزینه هایدرمان، لازم است هموطنانی که قصد سفر به این کشوررا دارند در زمان تحصیلروادید، پوشش بیمه ای مناسب برای سفر را نیز فراهم نمایند.

3-لازماست قبل از سفر به این کشور کنترل نمائید واکسن های چهارگانه (کزاز،دیفتری، فلج اطفال و سرخک) خصوصا اطفال را در تاریخ مقرر زده باشید.همچنین بهتر است قبل از مسافرت خود را در برابر بیماری های تب زرد، تبتیفوئید و هپاتیت نوع A و B واکسینه نمائید.

4- با توجه به وجودبیماری های مسری نظیر هپاتیت B و ایدز، لازم است ضمن رعایت نکات بهداشتی،از هرگونه ارتباطات غیر مطمئن پرهیز نمائید.

5- سعی نمائید در تهیه خوراک و آب مناسب (ترجیحا آب بسته بندی) دقت نمائید.

6-باتوجه به وجود حشرات و پشه های بعضا ناقل بیماری، به هموطنانی که قصد سفربه کوئینزلند شمالی و دیگر مناطق شمال را دارند توصیه میگردد در صورتامکان از تور پشه بند استفاده نمایند.

7- وجود بعضی از بیماری ها وتب های محلی در برخی از مناطق، ایجاب می نماید که توصیه های بهداشتی کهآزانسهای مسافرتی، رعایت آن را الزامی می دانند مورد توجه قرار گیرد.

8- تکمیل کردن فرم های مربوط به بیماری سارس از جمله مواردی است که در فرودگاه های این کشور باید مورد توجه قرار گیرد.

9- با توجه به نوع تابش خورشید در این کشور، بیماری های پوستی شایع می باشد که مسأله استفاده از کرم های ضد آفتاب را ضروری می نماید.

10-جهت کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از جدول مربوط به بیماری های موجود در اینکشور می توانید به سایت بهداشت جهانی: www.who.int/countries/en/ مراجعهنمائید.

شرایط سفر و اطلاعات سودمند

1- این کشور به علت داشتن مناطق سرسبز و آب و هوای مناسب درطول سال برای سفر مناسب میباشد.

2-باتوجه به محصور بودن سرزمین استرالیا توسط آبهای اقیانوس های آرام و هندو دریاهای اطراف آن و وجود کوسه ماهی در حواشی و سواحل اقیانوسی این کشورتوصیه می گردد فقط در مناطق تعیین شده و مجاز ساحلی شنا نمایند.

3-در بدو ورود به این کشور چنانچه در کانبرا اقامت نمودید، سعی کنید دراولین زمان ممکن آدرس نمایندگی جمهوری اسلامی ایران را که به همین منظوردر اختیار شما قرار گرفته است، پیدا نمائید تا در صورت وقوع حادثه و یانیاز به مراجعه، دچار مشکل نشوید.

4- درخصوص خرید ازفروشگاههایبزرگ این کشور توصیه میگردد تا هنگام خروج نهایی از فروشگاه، رسید خرید رادراختیار داشته باشید تا درصورت کنترل امنیتی و تقاضای رسید بتوانید آن دراختیار مأمورین فروشگاه قرار دهید.

5- چنانچه در این کشور دچارحوادثی مثل سرقت پول یا مدارک مسافرتی شدید، ضروری است قبل از هر کارموضوع را به اطلاع پلیس محل برسانید و گزارش پلیس را در این رابطه دریافتنمائید. بدیهی است گزارش رسمی پلیس، به شما امکان خواهد داد موضوع را درنهاد های مربوطه به نحو موثرتری پیگیری نمائید.


لطفا در تماس با سفارت یا سرکنسولگری های جمهوری اسلامی ایران تردید نکنید!

آدرس سفارت جمهوری اسلامی ایران در کانبرا

25 CULGOA CCT. OMALLEY ACT 2606

تلفن

62902421-62902427


:: بازدید از این مطلب : 879
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : 1 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی
یک دلار آمریکا     10356 ریال
یک پوند انگلیس     16098 ریال
یک فرانک سویس     10758 ریال
یک کرون سوئد     1517 ریال
یک کرون نروژ     1737 ریال
یک کرون دانمارک     1832 ریال
یک درهم امارات     2820 ریال
یک دینار کویت     36648 ریال
یکصد ین ژاپن     12384 ریال
یک دلار هنگ کنگ     1332 ریال
یک ریال عمان     26901 ریال
یک دلار کانادا     10192 ریال
یک راند آفریقای جنوبی     1518 ریال
یک لیر ترکیه     6657 ریال
یک روبل روسیه     337 ریال
یک ریال قطر     2845 ریال
یک دلار استرالیا     10321 ریال
یک ریال سعودی     2762 ریال
یک دینار بحرین     27470 ریال
یک دلار سنگاپور     7870 ریال
یک یوان چین     1555 ریال
یک رینگیت مالزی     3304 ریال
یک یکصد وون کره جنوبی     900 ریال
یک یورو     13644 ریال


:: بازدید از این مطلب : 475
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : 1 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی
درام واحد پول ارمنستان ,درام ,قیمت درام ,تعویض پول  درام واحد پول ارمنستان و تبدیلات آن

 

 
درام(در ارمنی դրամ) نام واحد پول کشور ارمنستان است. خود واژهٔ درام از «درم»پارسی میانه وارد زبان ارمنی شده. پارسی میانه خود، این واژه را از واژهیونانی دراخما وام گرفته بود. تلفظ‌های گوناگونی از آن واژه در خاورمیانهرواج گرفت مانند درم، درهم و درام.

امروز در زبان ارمنی واژه درم معنی پول هم می‌دهد.

هردرام معادل تقریبا 28ریال ایران است.سکه های ۱۰ و ۲۰ و ۵۰ و ۱۰۰ و ۲۰۰و۵۰۰ درامی و اسکناسهای ۵۰ تا ۵۰۰۰۰ درامی در این کشور رایج است

فرمول حساب تبدیل درام به تومان ودلار البته سرانگشتی ها 

پول ارمنستان درام ضرب در عدد3 میشه تومان و تقسیم بر سه با حذف سه صفر میشه دلار

برایحساب دقیق هم من قیمت روزانه یک دلار را با درام گذاشتم قیمت دلار هم کهخودت از بازار می گیری حساب می کنی . (ماشین حساب بدم خدمتون)

اسکناسهای ارمنی

پول ارمنستان


ترتیب 50 و100و500و1000و5000و20000 درامی  

 اما کجا پولمان را تبدیل کنیم ؟

ایران


 

کجاپولمان را تبدیل کنیم ؟سر مرز نور دوز وارد پایانه مرزی که می شود یکصرافی وجود دارد که می توانید پولتان هرچی هست را تبدیل به درام کنید اینصرافی اولین و تنها صرافی مجاز در مرز ایران و ارمنستان (پایانه مرزینوردوز ) بوده و در راستای تكریم اربابان رجوع بصورت شبانه روزی و بدونتعطیلی آماده ارائه خدمات ارزی به مسافرین، تجار، شركتهای حمل و نقل،شركتهای مسافر بری و غیره می باشد. ارزهای مورد معامله این صرافی عبارتنداز: درام – دلار – یورو – مانات آذربایجان – لیره تركیه كه قیمت به صورتروزانه و بر اساس نرخ بانك مركزی تعیین و ارائه میگرددصرافی حضرتی بامدیریت علی حضرتی اینم وب سایت وتلفنش

http://sarrafihazrati.com/news.php

ارمنستان

اولیک نکته :اگر توی ارمنستان پولتان تمام شد باز جای نگرانی نیست ؟!! اخیرابعضی از هموطنان به هر دلیلی در كشور ارمنستان با كمبود ارز مواجه شده اندنگران یك چنین اتفاقات ناگوار نباشید زیرا فقط كافی است با شماره تلفن0037494019003 از داخل كشور ارمنستان ( هر نقطه از كشور ارمنستان كه هستید)با ما تماس بگیرید و نگرانی خود را بر طرف كنید.

توی ایروان هم از بانکها که تعدادشون کم هم نیست می تونی چنج کنی

:: بازدید از این مطلب : 59155
|
امتیاز مطلب : 29
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : 1 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی

اقتصاد ارمنستان كوچك اما آزاد

 

 

اطلاعات در باره اقتصاد ارمنستان 

ارمنستان کشورى است مسیحی با اقتصادى ۱۸‌میلیارد دلاری. ایران و ارمنستانرابطه نزدیکی با یکدیگر دارند. مهم‌ترین مسائلی که در این ارتباط نقش داردامنیت انرژی ارمنستان و انتقال گاز تولیدی ایران به بازار اروپا است.


ارمنستان کشوری است با 29هزار و 800 کیلو متر مربع مساحت و جمعیتی بیشتراز 3‌میلیون و 200‌‌هزار نفرکه در شمال با گرجستان، در غرب با‌ترکیه، درشرق با آذربایجان و در جنوب با ایران مرز مشترک دارد.
ارزش تولیدناخالص داخلی این کشور حدود 18‌میلیارد دلار است و وابستگی زیادی بهسرمایه‌‌ها و حمایت‌های مالی خارجی دارد. ارمنستان قدیمی‌ترین سرزمینمسیحی نشین در جهان است و کلیساهایی در این کشور وجود دارد که احداث آنهابه قرن چهارم هجری باز می‌گردد. وال استریت ژورنال و بنیاد هریتیج درگزارش اخیر خود ارمنستان را لیبرال‌ترین و باز‌ترین اقتصاد در میانکشورهای عضو CIS (کشورهای مشترک المنافع) معرفی کردند. طبق گزارش ارائهشده 4/69‌درصد از اقتصاد ارمنستان آزاد است و از جهت آزادی اقتصادی رتبه32 در جهان و رتبه نوزدهم را در میان 41 کشور اروپایی دارد.


مناسبات اقتصادی ارمنستان–ایران


ایران و ارمنستان به‌رغم تفاوت‌های مذهبی، رابطه نزدیکی با یکدیگر دارند.مهم‌ترین مسائلی که در این ارتباط نقش دارد امنیت انرژی ارمنستان و کاهشوابستگی این کشور به منابع موجود در کشور روسیه در کنار انتقال گاز تولیدیایران به بازار اروپا است.
ارمنستان می‌تواند پلی برای انتقال گازطبیعی ایران از طریق گرجستان و دریای سیاه به بازارهای اروپایی باشد.اجرای این پروژه در ارمنستان بین 90 تا 100‌میلیون دلار و در ایران120‌میلیون دلار هزینه دارد. در مرحله اول ایران سالانه 400‌میلیون مترمکعب گاز به ارمنستان صادر می‌کند و پس از تکمیل این خط لوله 141 کیلومتریحجم صادرات گاز ایران به 2/3‌میلیارد متر مکعب در سال می‌رسد.
علاوهبر پروژه خط لوله‌ای که این انتقال را انجام خواهد داد، ایران و ارمنستانمناسبات اقتصادی دیگری در بخش انرژی نیز دارند. از جمله پروژه‌های مشترکدو کشور می‌توان به احداث دو کارخانه تولید برق آبی (هیدرو الکتریک) رویرود آراکس در مرز دو کشور اشاره کرد.
در ماه جولای سال جاری نیز دوکشور موافقت کردند تا مطالعات لازم برای احداث خط ریلی ارمنستان – ایرانرا آغاز کنند. انتظار می‌رود طرح ایجاد منطقه آزاد تجارت دوجانبه بین دوکشور نیز تا انتهای سال جاری به امضای طرفین برسد. به گزارش دولت ارمنستاندر سال 2005 میلادی ارزش تجارت ارمنستان با ایران برابر با 105‌میلیوندلار و در سال 2006 میلادی ارزش تجارت دوجانبه به 200‌میلیون دلار رسید.سران دو کشور در نظر دارند با از میان برداشتن موانع تجارت دوجانبه حجمتجارت را به یك‌‌میلیارد دلار در هر سال برسانند.
اقتصاد ارمنستان
اقتصاد کشور ارمنستان اقتصادی متمرکز است که پیش از فروپاشی شوروی سابق باکمک سرمایه‌گذاری‌های کلان شوروی فعالیت می‌کرد. اما بعد از استقلالارمنستان سرمایه‌های شوروی سابق از کشور خارج شد و بسیاری از واحد‌هایتولیدی و صنعتی توان عملیاتی خود را از دست دادند.
قبل از استقلالارمنستان اقتصاد این کشور اقتصادی صنعت محور بود. صنایع فعال در این منطقهدر سال‌های قبل از استقلال عبارت بودند از صنعت تولید مواد شیمیایی، تولیدماشین آلات صنعتی، فرآوری مواد غذایی، نساجی، تولید رزین و الکترونیک.مساله با اهمیت وابستگی این صنایع به واردات مواد اولیه از کشورهای خارجیبود که سبب تضعیف آنها شد.
در سال‌های دهه نود مهم‌ترین عامل تضعیفاقتصادی ارمنستان بسته شدن مرزهای گرجستان و‌ ترکیه به دلیل مناقشه قرهباغ بود. این مساله سبب شد تا ورود مواد اولیه به این کشور تنزل یابد وبحران اقتصادی دامان کشور را بگیرید. در این دوران نرخ تورم در ارمنستانرشد بی‌سابقه‌ای پیدا کرد و بیکاری، فقر و مشکلات اقتصادی دامان مردم راگرفت. از سال 1994 میلادی که آتش‌بس اعلام شد اوضاع اقتصادی ارمنستانبهبود پیدا کرد. در سال‌های پایانی دهه نود نرخ تورم در این کشور یک رقمیشد و این روند ادامه یافت تا اینکه در سال جاری میلادی بانک مرکزی اینکشور از رسیدن نرخ تورم به مرز صفر خبر داد.
این بانک نرخ رشداقتصادی ارمنستان در نیمه اول سال جاری را برابر با 2/10‌درصد اعلام کرد.در این باره دستمزد مردم ارمنستان با 18‌درصد افزایش نسبت به مدت مشابهسال قبل به 207 دلار در ماه رسید. شایان ذکر است در نیمه اول سال 2006میلادی متوسط دستمزد کارکنان دولتی این کشور برابر با 186 دلار آمریکابود. بانک توسعه و بازسازی اروپا نرخ رشد اقتصادی ارمنستان را 6/12‌درصددر سال 2006 میلادی اعلام کرده است. این بانک نرخ رشد اقتصاد در سال 2007میلادی را 5/8‌درصد برآورد کرد که اصلی‌ترین دلیل آن توسعه فعالیت‌هایعمرانی است.
به گزارش بانک در سال 2007 میلادی صنعت عمران 50‌درصداز نرخ رشد اقتصاد را به خود اختصاص داده بود. سهم بخش‌های خدماتی درتولید ناخالص داخلی کشور ارمنستان نیز سهم چشمگیری است. این سهم با افزایشاستفاده از تلفن همراه و افزایش شمار اپراتورهای تلفن همراه در حال رشداست. کشاورزی سهم اندکی در اقتصاد ارمنستان دارد. در سال‌های دهه نود تنها20‌درصد از تولید ناخالص داخلی کشور ارمنستان به بخش کشاورزی اختصاص داشتو این بخش تنها 10‌درصد از نیروی کار را جذب کرده بود؛ اما امروزه به دلیلحضور صنایع جدید به خصوص صنایع مخابراتی سهم کشاورزی در اقتصاد کمتر از14‌درصد اعلام شده است. از صنایع جدیدی که در این کشور فعالیت می‌کنندمی‌توان به صنعت فرآوری سنگ‌های قیمتی و جواهرسازی، تکنولوژی ارتباطات واطلاعات و توریسم اشاره کرد. این صنایع در سال‌های اخیر با نرخ قابل توجهیرشد کردند و با ادامه این روند تا چند سال آینده سهم قابل توجهی از اقتصادکوچک ارمنستان را به خود اختصاص می‌دهم



:: بازدید از این مطلب : 308
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : 1 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی
  اطلاعات کامل در خصوص رستورانهای ارمنستان غذا قیمت آدرس رستوران و...

رستوران در ارمنستان وقیمت ها

 

 

 

رستوران آرارات ارمنستان

رستورانآرارات تاریخی كهن و به سنت‌های دیرینه خود شهرت دارد. اینجا محبوبنویسندگان و هنرمندان بسیاری از جمله نرسیسیان، شیراز، ایساهاكیان ودیگران بوده است. این رستوران غذا‌های ارمنی را به همراه موسیقی زنده ومحلی ارمنی سرو می‌كند

آدرس رستوران در ارمنستان : ایروان، میدان جمهوری، ساختمان دولتی شماره2

 

رستوران ماركو پولو ارمنستان


رستورانمحبوب ماركو پولو با فضای باز بسیار عالی در خیابان ابوویان قرار دارد.انواع غذاهای اروپایی، ارمنی، پیتزا و اسنك‌ها در اینجا سرو می‌شود وغذایی خوب را با قیمت مناسب در اختیار می‌گذارد. اینجا به نوعی پاتوقگردشگران محسوب می‌شود.
آدرس رستوران در ارمنستان : ایروان، خیابان ابوویان، شماره ۳/۱
تلفن : ۱۹۲۶ ۵۶ (۱۰ ۰۰۳۷۴) و 525550(۱۰ ۰۰۳۷۴)
متوسط بهای غذا : حدود ۵-۶ دلار
آدرس : رستوران، ارمنی، پیتزا

رستوران آی لئونی ارمنستان


رستورانآی لئونی كوچینا ایتالیانو با محیطی زیبا، دكور ونیزی و سرآشپز ایتالیایی،غذاهای ایتالیایی را با روش‌های سنتی آن عرضه می‌كند. دارای منوی صبحانه،نهار و شام و كافه است. انواع پاستا، اسپرسو، كاپوچینو و بستنی ایتالیاییاز جمله منوی این رستوران هستند.

آدرس رستوران در ارمنستان : ایروان، خیابان تومانیان، شماره ۴۰
تلفن : ۸۳۳۱ ۵۳ (۱۰ ۰۰۳۷۴) , 0892 ۵۳ (۱۰ ۰۰۳۷۴)
پست الكترونیك : info@aileoni.am
نشانى سایت وب : www.aileoni.am
ساعات كار : از ۱۰ صبح تا نیمه شب
رده : رستوران، كافه، ایتالیایی



رستوران پروانا (Parvana) ارمنستان


اینرستورانی است که اگر به ایروان سفر می‌کنید بدون برو و برگرد یک شب از سفرخود را حتما باید به این مکان اختصاص دهید، نه بخاطر کباب‌های خوشمزه وارزان‌قیمتش، بلکه بخاطر محیط کاملا خانوادگی
رستوران آراگاست
یكرستوران زیبا به شكل كشتی (آراگاست در ارمنی به معنای كشتی است) در سهطبقه هركدام با موسیقی و منوی خاص خود. می‌توانید درون رستوران یا در كناردریاچه از غذاهای گوناگون ارمنی، پیتزاها و پاستا‌ها لذت ببرید
آدرس رستوران در ارمنستان : ایروان، خیابان ایساهاكیان، شماره ۴۱
تلفن : ۵۵۰۰ ۵۴ (۱۰ ۰۰۳۷۴)
متوسط بهای غذا : ۱۱ تا ۲۰ دلار
رده : رستوران، ارمنی، مدیترانه‌ای



رستوران آرموتز ارمنستان


آرموتزیك رستوران عالی برای غذا‌های لذیذ سنتی است. تركیبی از دستور غذاهایخانگی و فضایی دلنشین در سایه كوه آرارات. موسیقی زنده در طول روز. اگرمایل به تماشای طرز تهیه خوروواتز هستید، سرآشپز به شما نشان خواهد داد كهاین باربیكیو ارمنی چگونه تهیه می‌شود.
آدرس رستوران در ارمنستان : ایروان، خیابان آنتارایین، شماره ۱۲۲
تلفن : ۵۲۲۰ ۵۲ (۱۰ ۰۰۳۷۴)
رده : رستوران، ارمنی



شاورما تومانیان در ارمنستان


فستفود عرضه كننده انواع ساندویچ گوشت و مرغ در نان لواش (شاورما)، جای نشستنندارد اما می‌توانید كنار میزهای داخلی یا فضای باز بایستید و ازساندویچتان لذت ببرید.
آدرس رستوران در ارمنستان : ایروان، خیابان تومانیان، شماره ۲۳۲
متوسط بهای غذا : حدود ۱-۲ دلار
رده : فست فود، ساندویچ



کبابی‌های خیابان بُرُشیان ارمنستان ایروان

سرتاسر خیابان بُرُشیان کبابی‌های خوب است. به هر کبابی می‌خواهید وارد شویدولی بدون شک اگر سفارش "کباب" بدهید برای شما "کوبیده" می‌آورند. اگر کبابلقمه‌ای می‌خواهید باید سفارش "خُرُواتس" بدهید:
خُزی خُرُواتس: کباب خوک
داواری خُرُواتس: کباب گوساله
هاوی خُرُواتس: کباب مرغ
 

 



:: بازدید از این مطلب : 705
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : 1 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی
 اطلاعات کامل  درباره ارمنستان کشور ارمنستان  جمعیت ارمنستان  شهرهای ارمنستان دریاچه سوان

به وبلاگ armeniainfo خوش آمدید
 
ارمنستان Republic of Armenia

ارمنستان کوچک ترین جمهوری کشورهای مستقل مشترکالمنافع بوده و سرزمینی است، محصور در خشکی با تابستان های گرم و خشک وزمستان های بسیار سردی دارد.
کل ارمنستان کوهستانی است – فقط 10%مساحت کشور ارمنستان کمتر از 1000 متر ارتفاع دارد.با 29800 کیلومتر مربعمساحت، در جنوب غربی منطقه قفقاز و با کمی فاصله از سواحل جنوب شرقی دریایسیاه واقع شده و همچون کمربندی بین مرزهای جمهوری اسلامی ایران از یک سو وجمهوریهای آذربایجان و گرجستان از سوی دیگر گسترده شده است.
 کشورارمنستان از جنوب با جمهوری اسلامی ایران، از جنوب غربی با جمهوری خودمختار نخجوان، از غرب با ترکیه و از شمال با گرجستان و از شرق با جمهوریآذربایجان مرز مشترک دارد.
کشور ارمنستان کوهستانی است که در شمال فلاتایران، در غرب فلات ارمنستان و جنوب سلسله جبال قفقاز واقع شده است.ارتفاع میانگین کشور ارمنستان از سطح دریا 1800 متر است و تنها 10 درصدشهر های ارمنستان کمتر از 1000 متر ارتفاع دارند. بلندترین قله ارمنستانآراگاتس (Aragatz) است که در شمال غرب این جمهوری واقع است و 4090 مترارتفاع دارد.

نقشه ارمنستان 

تور ارمنستان

تور ارمنستان

 شرکت های زیادی در خصوص تور ارمنستان فعالیت می کنندالبته تعدادبیشتر آنها به صورت واسطه عمل می کنند تورهای ارمنستان از 300هزار تومان الی 700 هزار تومان باتوجه به نوع خدمات ارائه شده در آن تورمتفاوت می باشد شما می توانید شرکتهای را که در زمینه تورهای ارمنستانفعال هستند را در سرچ گوگل ببینید البته اگر خواستید ما هم حاضریم یک تورخوب برای ارمنستان به شما معرفی کنیم البته یک کار دیگر هم می توانیدانجام بدهید که یک تیر دو نشان است خودتان بروید ارمنستان و در انجا باشرکتهای توریستی ارمنی که تورهای روزانه خوبی دارند به گردش بروید لازمبذکر که تور گردانی خیلی از شرکتهای فعال در خصوص تور ارمنستان را درارمنستان همین شرکتها انجام می دهند  این تورها بصورت گروهی اجرا می شوندراهنما ، نهار و ایاب ذهاب در قیمت تور می باشد
اجاره آپارتمان در ارمنستان

برای اقامت در ایروان، گزینه اقتصادی تر از رزرو هتل ، کرایه آپارتمان در ارمنستان می باشد.
 مزایای کرایه آپارتمان در ارمنستان در این است که:
اگرسه چهار نفری باهم بروید سفر ارمنستان خیلی براتون به صرفه است و با اجارهآپارتمان در ارمنستان معمولا شبی 50الی 60دلار خیلی براتون خوب می افته

برای اجاره آپارتمان درارمنستان، اگر با اتوبوس میروید که خانمها! و آقایانی می آیند که فارسی را خوب صحبت می کنند و به شماپیشنهاد اجاره آپارتمان را می دهند قیمت کرایه آپارتمان در ارمنستان هم ار50 الی 60دلار هر شب می باشد . اگر مایل باشید ماهم به شما می توانیمآپارتمان برای اجاره معرفی کنیم یا می توانیم نماینده شرکت را بفرستیماستقبال شما و ایشان شما را راهنمایی بنمایند البته اگر در یک کشور غریببه بحث امنیت و مورد وثوق بودن اهمیت می دهید  به بخش اجاره آپارتمان درارمنستان بروید و اطلاعات تکمیلی را ببینید ویا نماینده شرکت در ارمنستانآقای درو میناسیان از اصفهانی های ارمنی می باشد که در ارمنستان ساکن میباشد و نصف عمرش رادر ایرن ونصفه دیگه را ارمنستان بوده ومیتوانداطلاعاتخوبی به شما بدهد شماره تلفن ایشان 003746 نترسید زنگ بزنید از ایراندقیقه ای 170 الی 180 می افتد البته از ارمنستان به ایران دقیقه ای 1900تومان میشه حالا بگوید ایران بده
از بنده هم می توانید بپرسید 09132890637

دانشگاه ارمنستان

دانشگاه ارمنستان

 اول یک نکته : البته با معذرت خواهی از انایی که مدرکدانشگاه ارمنستان دراند و یا دارند مدرک از دانشگاه های ارمنستان می گیرندبا توجه به اینکه مدارک دانشگاه ارمنستان مورد تایید وزارت آموزش عالیایران می باشد ونیز شواهد عینی بنده به قول اصفهانیا خب جایی برای مدرکگرفتن بخصوص تحصیلات تکمیلی

 اما چرا تحصیل در دانشگاه ارمنستان ؟ خوب اول اینکهخیلی ارزونه تقریبا به اندازه دانشگاه آزاد خودمان دوم زبات انگلیسیت خوبمیشه سوم مدارک دانشگاه ارمنستان  موردتاییدوزارت علوم و بهداشته ودراخربدون نیاز به پیش دانشگاهی قبل از اینکه اقدامی بکنی و به شرکتی بابتنمی دونم پذیرش و مشاوره و... پولی بدهی یک سفر سه چار روزه (( با هزینهدویست سیصد هزار تومانی )) میروی ارمنستان و از نزدیک امکانات و وضعیتتحصیلی را می بینی آنوقت اگر خواستی اقدام کن و اگر هم نپسندیدی دلت نمیسوزد پول یا مفت دادی حداقل سه چهار روز رفتی یک کشور خارجی    به بخشدانشگاه ارمنستان بروید و اطلاعات تکمیلی را ببینید.


 نکته مهم در سفر به ارمنستان ( من که میگم حتما بخونید )

    <

    :: بازدید از این مطلب : 399
    |
    امتیاز مطلب : 9
    |
    تعداد امتیازدهندگان : 2
    |
    مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : 1 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی

سفر با خودروی شخصی به ارمنستان

 

سفر با اتومبیل به ارمنستان باخیلی هم حال می دهد

برای گواهینامه بین المللی  جهت سفر با خودرو شخصی به ارمنستان این مدارک لازمه

    <

    :: بازدید از این مطلب : 923
    |
    امتیاز مطلب : 22
    |
    تعداد امتیازدهندگان : 7
    |
    مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : 1 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی
تاریخ انتشار : 1 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی
 
   
 



:: بازدید از این مطلب : 1194
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : 1 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی

نخجوان

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
پرش به: ناوبری, جستجو
Naxçıvan Muxtar Respublikası

نخجوان


پایتختشهر نخجوان
زبان(های) رسمیترکی آذربایجانی
جمعیت
 - تخمین جمعیت (2007)398,000 
 - تراکم جمعیت70.76‎/km۲‏ 
واحد پولمنات آذربایجان (AZN)
منطقه زمانیEET (UTC+4)
 - تابستانی (DST)EEST (UTC)

جمهوری خودمختار نخجوان بخشی از جمهوری آذربایجاناست که مرکز آن شهر نخجوان است. شهر نخجوان ۱۲ کیلومتر مربع وسعت دارد وکل جمهوری از ۸ شهر، ۸ شهرستان و در حدود ۲۰۳ روستا تشکیل شده‌است.

در ۹ فوریه سال ۱۹۲۴ میلادی نخجوان به صورت جمهوری خودمختار تأسیس شد. این جمهوری دارای یک شهر مرکزی «نخجوان» و هشت بخش مرکزی «اردوباد، جلفا، بابک، شرور، شاهبوز، سدرک و کنگرلی» است. این جمهوری خودمختار در جنوب قفقاز و شمال رود ارس واقع شده و از شمال و مـشرق مــحدود بــه جــمهوری ارمنستان از جنوب محدود بــه ایران و از غرب محدود به ترکیهاست. طول مرزهای این جمهوری با «جمهوری ارمنستان» ۲۲۴ کیلومتر، «جمهوریاسلامی ایران» ۱۶۳ کیلومتر و «جمهوری ترکیه» ۱۲ کیلومتر است. مساحت اینجمهوری خودمختار ۵۵۰۰ کیلومتر و شمار اهالی آن در سال ۱۹۸۳ میلادی بالغ بر۲۵۷۴۰۰ نفر و در سال ۲۰۰۱ میلادی تقریباً بالغ بر ۴۰۰ هزار نفر تخمین زدهشده‌است.

فهرست مندرجات

[نهفتن]
  • ۱ تاریخ نخجوان
    :: بازدید از این مطلب : 838
    |
    امتیاز مطلب : 8
    |
    تعداد امتیازدهندگان : 2
    |
    مجموع امتیاز : 2
    تاریخ انتشار : 1 دی 1389 | نظرات ()
    نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی
    تاریخ انتشار : 1 دی 1389 | نظرات ()
    نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی
    کات قابل توجه در سفر به روسیه

    1- هنگام ورود به خاک روسیه فرم اداره مهاجرت را که در هواپیما ارائه می گردد پر نموده و تا پایان سفر همراه خود نگهداری نمائید.
    2- پس از ورود تا سه روز کاری مهلت دارید که خود را ریگیستر (ثبت اقامت) نمائید.
    چنانچه تاخیر حاصل شود جریمه و حتی احتمال مجازات دارد.
    3- برای رعایت اصول امنیتی حتما در هتل های معتبر سکنی گزیده.
    4- هنگامخروج از روسیه چنانچه مبلغ بیش از سه هزار دلار همراه خود دارید حتما ازکانال قرمز عبور نموده و برگه اظهار نامه پر نمائید. و تا 10000 دلار پساز پر کردن فرم قابل انتقال میباشد.
    5- چنانچه قصد معامله و عقد قرارداد با شرکت یا کمپانی در روسیه دارید قبل از سفر از اعتبار و سابقه کاری آنها کسب اطلاع نمائید.
    6- در صورت عقد قرارداد با دفاتر حقوقی و یا وکیل در مورد ارزش حقوقی مفاد آن مشاوره نمائید.
    7- در خصوص مسائل تجاری و بازرگانی با دفتر رایزنی بازرگانی در مسکو مشاوره نمائید.
    8- ایام مسافرت توریستی و یا تجاری از اقامت در خوابگاه دانشجوئی و خانه مسکونی پرهیز نمائید.
    9- از پاسپورت، ارز و بلیط خود به دقت نگهداری شود.
    10- در موقع خروج از محل اسکان حتما پاسپورت خود را همراه داشته باشید.
    11- در صورت مواجه باهر گونه مشکلی بخش کنسولگری سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو یا آسترخان را مطلع نمائید.
    12- قبل از سفر در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر میتوانید با رایزنی بازرگانی ایران در مسکو تماس حاصل نمائید.
    13- قبل سفر در قالب تور تجاری پس از بررسی از شرکتهای خوشنام استفاده شود.
    14- زمان اخذ ویزا ازصحت تاریخ ویزا و مدت ویزا اطمینان کامل بعمل آورید.
    15- اقدامبه موقع برای تمدید ریگیستر (حداقل دو هفته قبل از پایان مهلت زمانی) برایاشخاصی که دارای ویزای Muftply ، تجاری، دانشجویی می باشند.
    16- اخذ ریگیستر از شرکتهای معتبر.
    17- اقدام بموقع تعیین تاریخ برگشت بلیط هواپیما و Confirm کردن با شرکت هواپیمایی که بلیط خریداری شده است.
    18- ویزا توریستی حداکثر برای مدت 15 روز و تمدید آن تقریبا غیر ممکن می باشد.
    آدرس دفتر رایزنی بازرگانی: سفارت جمهوری اسلامی ایران
    مسکو، پاکرووسکی بلوار شماره 7
    تلفن: 9177282، 9170039 (495) داخلی 211
    تلفن و فاکس: 2302895 (495)
    101000 Pokrovskiy Boulevard No.7 Moscow
    www.iranexporters.org/rus
    E-mail:khasthband@commeree.ir 
    Tel: 007(495) 9170039, 9177282* 211
    Fax: 007(495) 2302895
    سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو:
    (495)9170039, 9178959.9177282
    2370847, 2302609
    دفتر هواپیمائی ایران:
    www.iranair.ru
    - بانک ملی ایران                                                     (495) 9286286, 2070093   
    - کنسولگری ایران در مسکو                                       131* 9170039, 9177282
    - کنسولگری ایرن در آستراخان                                                    (8512)394601
    - شرکت کشتیرانی دریای خزر در آستراخان                      (8512)631585, 630375
    - شرکت کشتیرانی دریای خزر در مسکو                                        (495) 1242627
    - دفتر صدا و سیما                                                                     (495)1328767
    - دفتر خبرگزاری ایران                                                              (495) 1323511

    - دفتر رایزن فرهنگی                                                                (495) 2370010
    - دفتر فناوری ریاست جمهوری                                    (495) 7555222, 6819081
    - مدرسه جمهوری اسلامی ایران                                   (495) 9362367, 6392369
    دفتر رایزنی علمی                                                                     (495) 9179204  

    ایک هفته ای است که از مسافرت برگشته ایم. تمام آن ترجمه های فشرده کذاییکه دو ماه تمام خواب را از چشم من و بهنام گرفته بود و تقریبا مریضمانکرده بود و رمقمان را کشیده بود، در نهایت تبدیل به سه بلیت هواپیما شد بهمقصد روسیه. چهارم تا دوازدهم شهریور ماه به لطف خدا رفتیم تور مسکو-سنتپترزبورگ. جایی که بهنام شیفته ادبیاتش بوده و هست و آرزویش بود که بشودآنجا را ببیند.
    در اینجا، هم برای اینکه برای سوشیانس به یادگاربماند و هم برای سفردوستانی که مثل ما معتقدند دنیا دیدن به از دنیاخوردن، خلاصه ای از این سفر بسیار ارزش و به یاد ماندنی می نویسم تاانشاله مقبول طبع افتد.
    قبل از اینکه به معرفی اجمالی برخی از جاهاییکه رفته ایم، بپردازم، بهتر است حرف آخرم را اول بزنم. روسیه کشوری بیبدیل و فوق العاده زیبا و غنی از نظر اماکن تاریخی است. مهد هنر و ادبیاتو معماری است. کشور کلیساهای حیرت آور و کاخ های باشکوه است. کشورتولستوی، داستایوفسکی، چخوف، پوشکین، گورکی، گوگول و... است، کشور پطرکبیر و کاترین کبیر و ایوان مخوف است، کشور تزارهاست، کشور راسپوتین ولنین و استالین و خوروشف و تروتسکی است. شما می روید که تاریخ را با همهخوبی و بدی اش ورق بزنید، می روید که عظمت بناهای دیدنی اش را با آنمعماری تحسین برانگیزاش در روز و نورپردازی فوق العاده اش در شب ببینید.می روید تا در خیابانهایی که غول های ادبیات کلاسیک جهان قدم زده اند، قدمبزنید و هوایی را که داستایوفسکی نفس کشیده است را عاشقانه فروببلعید.روسیه جای تفریح نیست(پارک آبی و دیزنی لند و ...ندارد)، جای خرید نیست(قیمت پایه یک دست کت و شلوار از هفت میلیون تومان شروع می شود و به هفتادمیلیون تومان می رسد، مسکو دومین شهر گران دنیاست). آب و هوایش واقعا بداست. زمستانهایش به 50-40 درجه سانتیگراد زیر صفر و در نواحی شمالی مثلسیبری به منهای هفتاد درجه می رسد، به طوری که اگر عینک به چشمتان باشد،در عرض مدت کوتاهی، به پوست صورتتان می چسبد و باید با جراحی جدایش کرد!تابستانهایش هم متغیر و دیوانه مسلک است. یک لحظه آفتاب است و لحظه دیگربوران و سرما استخوانهایتان را از درون می سوزاند. فکر عینک آفتابی وصندلی تاشو و ساحل گرم و حمام آفتاب را از سرتان بدر کنید.  کلا در بهترینحالت دمای مسکو به بیست درجه سانتیگراد می رسد. ایراد دیگرش این است کهسفر به روسیه به خاطر حجم بالای اطلاعاتی که مدام دریافت می کنید، با بچه،خصوصا بچه نوپای شیطان واقعا مشکل است. رنگ ها و طرح های گونه گون هر دمبچه را به سویی جذب می کند و تا بروید و بچه لجباز دو ساله تان را راضیکنید که به گروه بپیوندد، کلی از توضیحات را از دست داده اید. خصوصا گروهما که به خاطر اینکه تقریبا همه پزشک بودند، تور لیدر بسیار خوبمان واقعادر توضیحات سنگ تمام می گذاشت. فکر کنم پس از این مقدمه بهتر است برویم سراصل مطلب:
    روسیه، کشوری گسترده در اروپای شرقی و آسیای شمالی است.روسیه حتی بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سابق هنوز بزرگترین کشورجهان محسوب می شود. 38% کشور در اروپا و 62% در آسیاست اما چون 75% از کلجمعیت این کشور در همان 38% زندگی می کنند، کشور اروپایی محسوب می شود.48% اش هم پوشیده از جنگل و جلگه است.  پایتخت روسیه شهر مسکو و واحد پولآن روبل است. (هر روبل حدود سی و خورده ای تومان می شود- هر صد دلار را باسه هزار و پنجاه و خورده ای روبل تعویض می کردیم). خط آنها سیریلیک است کهبرای ما مشکل است چون حروف انگلیسی چپ و چول در آن مورد استفاده قرار میگیرد. مثلا P روسی R انگلیسی است و W انگلیسی در روسی Sh یا شین خوانده میشود. روز اول سفر، بهنام همت کرد و با همدیگر همه حروف سیریلیک را یادگرفتیم و خیلی کمکمان کرد. مثل کلاس اولی هایی که تازه سواد یاد گرفتهاند، کلی دهانمان را کج و کوله می کردیم و تابلوها را می خواندیم و به اینهمه هوش و فراست خدادادیمان آفرین می فرستادیم!!نیشخند
    درهر حال، ما بامداد چهارم شهریور تهران را به قصد مسکو ترک کردیم. طولپرواز سه ساعت و چهل و پنج دقیقه بود و با هواپیمایی ایرو فلوت انجام شد.این هم فقط چند تایی از زیبایی های مسکو که ذکر تمام آنها در حوصله اینوبلاگ نمی گنجد.

    کلیسای عیسای منجی:
    اینکلیسا در مرکز شهر و در نزدیکی کرملین بر روی ساحل بلند رودخانه مسکو قراردارد که به عنوان سمبل پیروزی روسیه در جنگ با ناپلیون(همزه ندارم!) درسال 1812 ساخته شده است. در احداث این کلیسا بیش از ده هزار نفر شرکت میکنند و ساخت آن ده ها سال به طول می انجامد. این کلیسا با آرایش غنی و غیرمعمولی خود از سایر کلیساها متمایز می گردد. دورتادور نمای کلیسا در سطحدروازه ورودی، تصاویر برجسته مرمری قهرمانان افسانه ای و سوژه های تاریخیاشخاص مقدس دیده می شود. در سال 1931 به دستور استالین این کلیسای زیبامنفجر می شود (کلا استالین 60% کلیساهای مسکو را به خاطر مذهب ستیزی اشتخریب کرد) . بعدها در این محل و در فضای باز استخری به نام مسکو ساخته میشود. در دهه 1990 بعد از فروپاشی کمونیسم، این کلیسا در محل قدیمیش دوبارهساخته می شود و نمای اولیه اش با استفاده از مواد ساختمانی و تکنیک جدیدساخته می شود. در ژانویه 2000 کلیسا تقدیس می شود و مراسم مذهبی در آناجرا می شود.

    کلیسای واسیلی بلاژنوا:
    اینکلیسا به دستور ایوان مخوف و به مناسبت پیروزی روسیه در جنگ کازان خانلقیکه در نتیجه آن تمام اراضی اطراف مسکو متحد شدند، ساخته شد. این کلیسا درواقع از نه کلیسا درست شده است که 8 تای آنان دورتادور بلندترین آنها بهارتفاع 47.5 به شکل خیمه قرار گرفته اند. واسیلی در سال 1469 متولد می شودو از شانزده سالگی تا آخر عمر برهنه بوده و در فضای باز می خوابیده است.دستورات مذهبی را اجرا می کرده و ایوان مخوف تنها از این شخص هراس داشتهاست. پس از مرگ واسیلی در سال 1552، ایوان مخوف یکی از کسانی بود که زیرتابوت او را گرفته بود.

    متروهای مسکو:
    یکیاز مکانهای جالب و دیدنی مسکو ایستگاه های مترو می باشد (در حال حاضر مسکوحدود 150 ایستگاه دارد که همچنان هم در حال توسعه است) که به کاخ های زیرزمینی مسکو معروف هستند. علت این نام گذاری این است که در احداث متروهایمسکو بیش از بیست نوع مرمر مختلف و سنگهای گوناگون طبیعی استفاده شده است.مجموعه کاخهای زیرزمینی با مجسمه ها و تصاویر برجسته و تزیینات باشکوهشامل (نقاشی، موزاییک، ویترای و نقش و نگار بر روی دیوار) آرایش شده استکه کار هنرمندان معروف کشور بوده است. اولین مسیر مترو در 1935 بازگشاییشده است.

    موزه جنگ:
    اینموزه که یکی از زیباترین موزه های مسکو می باشد در سال 1993 ساخته شده استو در پارک بزرگی به نام پارک پیروزی واقع شده است. این موزه از دو بخشتشکیل شده، بخشی در داخل ساختمان زیبایی که به شکل نیم دایره است و بخشدیگری که در فضای آزاد قرار دارد.در تالارهای موزه که به تاریخ جنگ جهانیدوم اختصاص دارد، روزهای جنگ به طرز خارق العاده ای در تالار های نیمدایره ای که نیمی دکور و نیمی نقاشیست و مرز و حدفاصل این دو مشخص نیست،بازسازی شده است.
    در اینجا خانم روسی که فوق لیسانس ادبیات فارسی داشتو این موزه را برای ما توضیح می داد با چنان سوزی از رنج مردم در زمان جنگصحبت می کرد که خودش به کرات چشمهایش پر از اشک می شد و می گفت که سنتپترزبورگ نهصد روز در محاصره آلمانها بود، در حالی که خودشان فکر می کردندکه این شهر را در عرض یک هفته فتح خواهند کرد ولی مردم چنان رشادتی به خرجدادند که به شکست آلمانها در محاصره منجر شد. مردم حتی تیرهای چراغ هایشهر را می کندند و با آن سلاح درست می کردند. جیره هر رزمنده روزانه فقط250 گرم نان و جیره غیر نظامیان 125 گرم بود که تازه همه آن هم آرد گندمنبود و نصف آن از خمیر کاغذ درست می شد. گاه چنان گرسنگی جان را به گلو میرساند که مردم به خمیر های کاغذ هجوم می بردند و می گفتند که می دانیم کهبا خوردن این خمیر کاغذ تا صبح دوام نخواهیم آورد ولی می خوریم که تا یکشب هم که شده سیر بخوابیم. بعد از جنگ، مردان قوی هیکلی استخدام شدند تااجساد یک میلیون فرد از سرما و گرسنگی و نومیدی مرده را از داخلآپارتمانها بیرون بکشند. آنها اکثرا خود دچار بیماری های روانی گوناگونشدند. در یکی از آپارتمانها دخترک کوچک زیبایی را یافتند که روی دفتر مشقشمرده بود. در دفترش نوشته بود: "خدایا،  پریروز چشمان همسایه مان را بستمو دیروز مادرم جان داد. دیگر کسی را ندارم. می دانم امروز نوبت مناست..."و در همان حال قلم به دست مرده بود. درتنهایی...سرما....گرسنگی...نومیدی...تاریکی.  اشک از گونه های من و یکآقای دکتری که پشت سر من ایستاده بود، سرازیر بود. سوشیانس بغلم خواب بودوگرنه دلم می خواست تنهایی یک جای خلوتی پیدا می کردم و زار می زدم. دلماز غصه سر می رفت. شنیدم که همسر آن آقای دکتر که اشک ما را در آن فضاینیمه تاریک دیده بود به بقیه همسفران می گفت: "خدایا، این دو تا رو ببین.بابا هزار ساله که مردن. گریه دیگه نداره." و بقیه همه می خندیدند و تاییدمی کردند. ملامتشان نمی کنم که خود ما کم از دوران جنگ نکشیدیم و واقعادیگر برای بعضی ها جایی در دلشان باقی نمانده که به خاطر جنگ سایر کشورهاغصه بخورند. ولی حتی الان که اینها را تایپ می کنم، بغض امانم نمی دهد. 

    مراسم عروسی:
    ازمیان آداب و رسوم روسی، به شیوه ی عروسی کردنشان اشاره می کنم که کمی همجو این پست را شاد کنم. سن ازدواج نسبتا پایین است. پسرها حدود بیست و پنجسال و دخترها بیست و سه سال. شیوه آشنایی غربیست و از ازدواج های سنتیخبری نیست. صبح روز عروسی، عروس به آرایشگاه می رود و پس از اتمام کار بهخانه برمی گردد. دوستان عروس هم همراه عروس در خانه به انتظار داماد میمانند تا به اصطلاح عروس را بدزدد. داماد را سر راه پله گیر می اندازند تابه سوالات سختی که دوستان عروس طرح می کنند، پاسخ دهد. عدم پاسخ به هرسوال منجر به دادن شاباش از سوی داماد به دوستان عروس می شود. بعد که پشتدر آپارتمان می رسد، از او می پرسند که عروس الان کجای خانه است، اگر جوابدرست داد که هیچ وگرنه باید دوباره جریمه بپردازد. بعد که وارد آپارتمانشد، یک صفحه کاغذ جلویش می گذرانند که پر از بوسه های رژلبیست. باید داماددر بین این همه نقش لب، بوسه عروس خانم را تشخیص دهد وگرنه دوباره جریمهمی شود! روس ها عمدتا ارتودوکسند بنابراین مراسم عقد در کلیسا انجام نمیشود و فقط در دفترخانه که از مدتها پیش رزروش کرده اند و مدارکشان را دادهاند، ازدواجشان را رسمی می کنند. بعد به همراه هم می روند یک دسته گل بهیادبود و گرامیداشت کشته شدگان جنگ جهانی دوم در محل سرباز گمنام میگذارند و بعد دوره می افتند و تا عصر از جاهای دیدنی مختلف شهر عکس میگیرند. یکی از رسوم بامزه شان این است که روی قفلی اسامی و تاریخ عقدشانرا می نویسند و بر روی درختچه هایی روی پل آرزو (یکی از پل های رودخانهمسکو) می بندند (مثل دخیل) و کلیدش را داخل رود می اندازند تا کسی نتواندپیوندشان را بگسلد. روزهای شنبه و یکشنبه عروس و داماد های زیادی را میتوان در سطح شهر دید. اتفاقا آن روز شنبه ای که ما آنجا بودیم، سراسر روزباران و بوران بود. این عروس ها و دوستانشان همه با کفش های پاشنه بلند ودکلته زیر باران می دویدند و می خندیدند. یاد شعر زیبای سهراب افتادم"زیرباران...." با خودم فکر می کردم اگر ما ایرانیان در این شرایط بودیم چقدرغر می زدیم که وای آرایشم خراب شد، لباسم گل شد، عکسام تار شد، شانس منوببین و... ولی آنها چقدر ریلکسند. روس ها کلا بسیار کم می خندند و روزعروسی تنها روزیست که از صبح تا شب می خندند و شادند. راستی یادم رفت کهبگویم ماشین عروس همیشه یک لیموزین است که به سادگی تزیین شده است. غروبکه شد به رستورانی که از قبل رزرو کرده اند، می روند و جمعا پانزده-بیستنفر از هر دو خانواده کل جمعیت مهمانان را تشکیل می دهند که عموما مقابلهم می نشینند تا با هم آشنا شوند. سایرین هم بعدا بدون غرولند و گلههدایایشان را به زوج جوان تقدیم می کنند.
    میدان سرخ و کاخ کرملین:
    جالبترین و با عظمت ترین نقطه مسکو همین جاست. هسته مرکزی شهر مسکو، ارگ یاکرملین آن است که در قرن پانزدهم در کرانه شمالی رود مسکو ساخته شده است ودارای تعدادی کاخ و کلیساست. کرملین مثلث شکل دارای اضلاعی به طول 750 متراست. کرملین را واقعا می توان از هر نظر قلب مسکو نامید. بزرگترین کلیسایکرملین، کلیسای جامع اوسپنسکی است که در طی سالهای 1475 تا 1479 ساخته شدهو تزارها در آنجا تاجگذاری کردند.
    احداث کرملین در تاریخ 19 ژوییه 1485پایان یافت. ابتدا دیوار آجری کرملین در کنار رودخانه مسکو بنا شد زیراتاتارها اغلب از همان جا حمله می کردند. تمام عملیات ساختمانی 10 سال بهطول انجامید. لازم به ذکر است که کرملین جدید را بر روی کرملین قدیم که ازسنگ سفید بود بنا کردند و دورتادور دیوارهای قدیمی دیوارهای ضخیم قرمز رنگکشیدند. کاخ بزرگ کرملین در سال 1849 شکل کنونی را کسب کرد.
    کرملینجایی است که تمام راه های روسیه به آنجا ختم می شود. در اینجا ایوان مخوفو استالین حکومت کردند. ناپلیون از کرملین آتش گرفتن مسکو را تماشاکرد(توسط ژنرال کوتوزوف- فیلم دزیره را یادتان هست؟- راستی مقبره کوتوزوفدر کلیسای بسیار باشکوه کازان در سنت پترزبورگ است که دیدیم.) و لنین وگورباچف و یلتسین و اکنون پوتین در آنجا بوده اند.نمی توانم زیبایی اینمجموعه را توصیف کنم. بعضی چیزها را فقط باید دید.
    مقبره لنین هم دراینجا قرار دارد. هنگام ورود به مقبره نباید کیف یا هیچ وسیله دیگری حملکنید. داشتن عینک و کلاه ممنوع است. خندیدن، صحبت کردن، سیگار کشیدن و حتیتوقف کردن ممنوع است. اتاقی بود گرانیتی که دو رشته پلکان داشت. ما بیناین دو رشته پلکان سکویی بود که لنین مومیایی شده در تابوت شیشه ای دیدهمی شد. مومیایی اش به قدری شگفت انگیز است که لنینی که در سال 1924 فوتکرده است، انگار که هم اکنون زنده در تابوت شیشه ای خفته است. البته،تکنیک های پیچیده و گرانقیمتی برای نگهداریش به کار می برند که گویا دیگربیش از این بدنش به آنها جواب نمی دهد و قرار است در دسامبر امسال با قطاردر سراسر روسیه بگردانندش  تا مردم با او خداحافظی کنند و بعد دفنش کنند.دم سوشیانس گرم که جیک نزد و کاری نکرد که ما را از اتاق بیرون کنند. جثهلنین آنقدر کوچک است که من با جثه متوسطم(قد 167 سانتی و وزن شصت کیلوییام) در کنار او مثل غول غولک بودم. دستهایش نصف دست من بود. خلاصه من کهچشمم به ابعاد بهنام عادت کرده است، بسیار شگفت زده شدم. اصرار استالین بهمومیایی کردن لنین گویا برای این بوده که پس از مرگ، خودش را هم مومیاییکنند که کردند. اما بعد از مدتی که جنایاتش کشف شد و فهمیدند که در طرحتصفیه کبیر چندین میلیون نفر را از بین برده است، لقبش از پدر مردم بهدشمن مردم تغییر کرد و مجسمه هایش از سطح شهر برچیده شد و جسدش را درحیاطی که به مقبره لنین منتهی می شود در ردیف سران کمونیسم (نفر یکی ماندهبه آخر) دفن کردند. در گشت شهری ساختمان کا گ ب را هم دیدیم. این ساختمانظاهرا هشت طبقه است ولی بعدا کشف شد که ده طبقه هم زیر زمین دارد. خود روسها می گویند که این ساختمان بلندترین ساختمان روسیه است نه از آن جهت کههجده طبقه دارد بلکه از آن جهت که می گویند در سردابه های طبقه منفی دهبلایی به سر مخالفان می آوردند که از آنجا می توانستند رشته کوه های قفقازرا ببینند. احترامی که روس ها برای استالین قایلند، فقط از پیروزی اش درجنگ جهانی دوم در مقابل آلمان ها ناشی می شود. 





    :: بازدید از این مطلب : 1332
    |
    امتیاز مطلب : 9
    |
    تعداد امتیازدهندگان : 2
    |
    مجموع امتیاز : 2
    تاریخ انتشار : 1 دی 1389 | نظرات ()
    نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی
    پس از تأكیدرهبرمعظم انقلاب بر اجتناب و پرهیز دولت از موازی كاری در سیاست خارجی،رئیس جمهور محترم احكام صادره را لغو و مسئولیت نمایندگان ویژه را به«مشاور» تغییر داد. ولی سه روز قبل، آقای اسفندیار رحیم مشایی حامل پیامرئیس جمهور به ملك عبدالله پادشاه اردن بود. این مأموریت آقای مشایی باجایگاه رسمی وی به عنوان رئیس دفتر رئیس جمهور همخوانی چندانی ندارد و بهپست و جایگاه «مأمور ویژه» شبیه تر است شاید این مأموریت با اعتراض آقایمتكی روبرو شده باشد!


    ادامه مطلب را کلیک کنید


    :: بازدید از این مطلب : 632
    |
    امتیاز مطلب : 5
    |
    تعداد امتیازدهندگان : 1
    |
    مجموع امتیاز : 1
    تاریخ انتشار : 1 دی 1389 | نظرات ()
    نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی

    برای یافتن یک آشپزخانه ی خوب بایستی به دنبال شلوغترین آنها بود

     

     

     street chiken-thailand

    هر فرد می تواند با یک دلار غذا تهیه کند.البته از نوع کباب عقرب و قورباغه 

     

    street chiken-thailand

     

     

    غذاهای تایی سبک و مطابق با آب و هوای تایلند هستند

     

     و به صورت تازه تهیه می شوند

     

    دامنه ی انتخاب غذاهای دریایی مثل صدف،میگو و ماهی وسیع است

     

    میوه ی تازه ،سالاد ،سوپ،اسپاگتی و انواع نودل ها همه جا

     

    در سطح شهر به طور آماده در دسترس مردم هستند.

     

     

     street chiken-thailand

     انواع حشرات  هم به  صورت کباب شده بر روی چرخ دستی ها

    دیده می شوند که بعضی مردم علاقه ی زیادی به خوردن آنها دارند.

    مانند:عقرب ،ملخ ،سوسک،مارمولک،هزارپا....

     



    :: بازدید از این مطلب : 824
    |
    امتیاز مطلب : 5
    |
    تعداد امتیازدهندگان : 1
    |
    مجموع امتیاز : 1
    تاریخ انتشار : 1 دی 1389 | نظرات ()
    نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی
     اعتبار پاسپورت ایرانی/لیست کشورهایی که نیاز به ویزا ندارند
    اتباع ایرانی - پس از اتباع افغانستان - در زمینه بدست آوردن اجازه سفر به دیگر کشورهای جهان بی اعتبارترین ملت جهان شناخته می شوند.
    لیست کشورهایی که اتباع کشور “جمهوری اسلامی ایران” مجاز هستند بدون نیاز به اخذ روادید (ویزا) به آن سفر کنند:

    سوریه، ترکیه ، کیپ ورد، کومور، جیبوتی، کنیا، ماداگاسکار، موزامبیک، سیشل، تانزانیا، توگو، اوگاندا، بولیوی، دومینیکا، اکوادور ، هائیتی، نیکاراگوئه، ونزوئلا، ارمنستان، بنگلادش، اندونزی، لائوس، ماکائو، مولداوی، مالزی، نپال، عمان، سری‌لانکا، تیمور شرقی، کوزوو، جزایر کوک، ایالات فدرال میکرونزی، نیووی ، پالائو ، ساموآ و تووالو.


    :: بازدید از این مطلب : 735
    |
    امتیاز مطلب : 5
    |
    تعداد امتیازدهندگان : 1
    |
    مجموع امتیاز : 1
    تاریخ انتشار : 1 دی 1389 | نظرات ()
    نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی
    صالحی سرپرست وزارت خارجه شد
    منوچهر متکی در سنگال، برکناری در تهران
    اینبرکناری در حالی است که منوچهر متکی به عنوان وزیر خارجه جمهوری اسلامیایران هم اکنون به منظور ابلاغ پیام احمدی نژاد به رئیس جمهور سنگال دراین کشور به سر می برد.


    :: بازدید از این مطلب : 714
    |
    امتیاز مطلب : 5
    |
    تعداد امتیازدهندگان : 1
    |
    مجموع امتیاز : 1
    تاریخ انتشار : 1 دی 1389 | نظرات ()
    نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی
    این مرد یک ساعت پیش وزیر امورخارجه بود ، ولی احمدی نژآد دریک سورپریز ناگهانی اورا خوش امد گفت البته نه به وزارتخانه بلکه به خانه اش!!!!
    علی اکبرصالحی نیز بجای او به عنوان سرپرست معرفی شد !!! خیلی ها از این اقدام ابرازشگفتی و تعجب کرده اند !!!
    به هرحال این مرد هم غمگنانه رفت تا چه پیش اید و وزارت خارجه چه شود!!!


    :: بازدید از این مطلب : 536
    |
    امتیاز مطلب : 5
    |
    تعداد امتیازدهندگان : 1
    |
    مجموع امتیاز : 1
    تاریخ انتشار : 1 دی 1389 | نظرات ()
    نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی
    گزارش‌های مردمی حاكی از آن است كه مبلغ یارانه نقدی واریز شده به حساب متقاضیان از برخی حساب‌ها به شكل عجیبی خارج شده است.
    آفتاب: گزارش‌های مردمی حاكی از آن است كه مبلغ یارانه نقدی واریز شده به حساب متقاضیان از برخی حساب‌ها به شكل عجیبی خارج شده است.

    بهگزارش فردا، درحساب متقاضیان كه درخواست یارانه نقدی را داشتند در كنارمبالغ متعلق به خود رقم یارانه نقدی نیز وجود دارد كه غیر قابل برداشت استاما برخی گزارش‌های مردمی حاكی است در برخی حساب‌ها به‌رغم واریز اولیهیارانه نقدی پس از مدتی این مبلغ غیرقابل برداشت از حساب آنان خارج شدهاست.

    پیگری‌های برای اینكه مشخص شود این مشكل ناشی از شعب بانكی است یا از سوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها صورت گرفته است به نتیجه نرسید.

    :: بازدید از این مطلب : 694
    |
    امتیاز مطلب : 5
    |
    تعداد امتیازدهندگان : 1
    |
    مجموع امتیاز : 1
    تاریخ انتشار : 1 دی 1389 | نظرات ()
    نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی


    :: بازدید از این مطلب : 888
    |
    امتیاز مطلب : 0
    |
    تعداد امتیازدهندگان : 0
    |
    مجموع امتیاز : 0
    تاریخ انتشار : 1 دی 1389 | نظرات ()
    نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی
    علی مطهری؛ نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی
    علی مطهری؛ نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی
    علی مطهری با بیان اینکه روحانیون باید به اهداف قیام امام حسین(ع)درمراسم عزاداری محرم بیشتر توجه کنند گفت: مخالفت با موروثی شدن خلافتاسلامی و تبدیل آن به سلطنت و همچنین اعتراض به فسخ و فجور یزید و فساددستگاه امویه از دلایل سیاسی و اجتماعی قیام امام حسین (ع) بود. 

    "علیمطهری" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت در پاسخ به این سوال که مداحان درایام عزاداری سالار شهیدان و در مداحی خود به چه مباحثی باید بپردازندگفت: یکی از اشکالاتی که در عزاداری‌های ما از قبل از انقلاب وجود داشته وپس از انقلاب نیز ادامه یافت، این است که در مراسم عزاداری بیشتر به جنبهتراژدی و مصیبت این حادثه و مظلومیت امام حسین پرداخته می‌شود و به جنبهحماسه و صلابت و مبارزه علیه ظلم و به‌طور كلی اهداف قیام امام(ع) کمترتوجه می‌شود. 

    نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلسشورای اسلامی با بیان اینکه در مداحی ها نباید عقاید نادرست ترویج شودمانند اینكه هر نوع اشك ریختن برای امام حسین موجب بخشش گناهان است،یادآور شد: این نظیر تفکر مسیحیان در مورد عیسی بن مریم است كه به او لقب"فادی" داده و معتقدند که مسیح به صلیب کشیده شد و رنج بزرگی را متحمل شدتا گناهان امت مسیح بخشوده شود، یعنی مسیح فدای گناهان امت مسیح شد و همینتفکر یکی از عوامل گسترش فساد و فحشا در مغرب زمین است. 

    فرزندشهید مطهری ادامه داد: در میان مردم ما نیز گاهی چنین تفکر غلطی دیده میشود و برخی فکر می‌کنند در طول سال هرچه گناه کردند در ماه محرم و باعزاداری برای امام حسین(ع) بخشیده می‌شود. 

    وی تصریح کرد: البتهاگر اشکی که از چشم عزادار امام حسین (ع) جاری می شود از روی بصیرت باشد وروح او را با روح امام پیوند دهد، در آمرزش گناهان او تاثیر دارد اماعلامت آن این است که فرد مجددا به سراغ گناه نمی‌رود. 

    عضو کمیسیون
    بی‌تفاوتی مردم آن زمان در برابر ظلم و فساد و انحراف از سیره پیامبر کاررا به‌جایی رساند که امام حسین(ع) احساس كردند كه جز با ریختن خون ایشان واصحابشان و اسارت اهل بیت ایشان اسلام زنده نمی‌ماند. اگر مسلمانان در 50سال بعد از رحلت پیامبر اسلام اجازه نمی‌دادند در اسلام انحراف ایجاد شودحادثه کربلا رخ نمی‌داد.
    فرهنگی مجلس با بیان اینکه مداحان و نوحه‌سرایان باید از اشعار حماسی وزنده كننده و نه مخدر استفاده كنند، گفت: آنها باید به یزیدها و شمرهایزمان نیز توجه داشته باشند و حادثه عاشورا را جدا از وقایع عصر حاضرندانند. 

    مطهری اظهار داشت: این تفکری اشتباه است که تصور کنیمامام یک دستور خصوصی از جانب خداوند داشت که اجرا و تمام شد، بلكه مامعتقدیم هر روز عاشورا و هر جا کربلاست «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا»،بنابراین حادثه عاشورا یک نمونه و الگو برای ماست و هر زمان که شرایطیمانند آن شرایط در جامعه وجود داشته باشد باید همانند امام حسین(ع) عملكنیم. 

    وی با بیان اینکه همان طور که از نام مداح و نوحه سرا مشخصاست کار آنها بیشتر مداحی و نوحه‌سرایی است گفت: روحانیت در شناساندنابعاد مختلف حادثه عاشورا به مردم وظیفه سنگین تری دارد و خطبا باید باتحلیل صحیح حادثه عاشورا از نقل روضه‌های دروغ و جعلی و ترویج خرافاتبپرهیزند و سطح فكر مردم را در این موضوع بالا ببرند. همچنین روحانیون وائمه جماعت مساجد اجازه ندهند که بخش اعظم مراسم عزاداری به مداحی بگذرد. 

    مطهریبا تاکید بر اینکه بخش بیشتر یک مراسم عزاداری باید به تحلیل واقعه كربلااختصاص یابد گفت: مداحی، سینه‌زنی و زنجیرزنی باید بخش كمتر یک مجلسعزاداری را تشکیل دهد مگر در روز عاشورا، ضمن اینکه باید از کارهای خلافشرع همچون قمه‌زنی یا نیمه‌عریان شدن مردان با حضور زنان پرهیز کرد. 

    ویدر ادامه در تشریح ابعاد سیاسی و اجتماعی حادثه عاشورا گفت: با بررسیریشه‌ها و دلایل قیام امام حسین ابعاد سیاسی و اجتماعی این واقعه به خوبیآشکار می شود. یکی از اصلی‌ترین دلایل آن، موروثی شدن خلافت بود. خلافتاسلامی تبدیل به سلطنت شده بود و امام مخالف آن بود. 

    مطهری افزود:دلیل دیگر قیام امام حسین شخصیت خاص یزید بود که اهل فسق و فجور بود وتجاهر به فسق می كرد و به عنوان جانشین پیامبر شئون اسلامی را حتی به ظاهررعایت نمی‌کرد. امام سکوت در برابر یزید را به معنای تایید او و اعمالشمی‌دانست که باعث می‌شد پس از مدتی اثری از اسلام باقی نماند. 

    ویادامه داد: امام حسین(ع) در این جا سکوت را جایز ندانستند و فرمودند مگرنمی بینید به حق عمل نمی‌شود و از باطل روی گردانده نمی‌شود. در چنینشرایطی بر هر مومنی واجب است كه قیام كند.
    مطهری با تاکید بر اینکهامام فرمودند بر هر "مومنی" واجب است قیام کند گفت: این به آن معناست کهقیام و اعتراض علیه ظلم و ستم و فساد تنها وظیفه امام نیست بلکه بر هرمومن واجب است كه در مقابل کاستی‌ها بی‌تفاوت نباشد. 

    وی تصریحکرد: بی‌تفاوتی مردم آن زمان در برابر ظلم و فساد و انحراف از سیره پیامبرکار را به‌جایی رساند که امام حسین(ع) احساس كردند كه جز با ریختن خونایشان و اصحابشان و اسارت اهل بیت ایشان اسلام زنده نمی‌ماند. اگرمسلمانان در 50 سال بعد از رحلت پیامبر اسلام اجازه نمی‌دادند در اسلامانحراف ایجاد شود حادثه کربلا رخ نمی‌داد. 

    مطهری اظهار داشت: حفظانقلاب اسلامی امروز ما نیز مانند حفظ انقلاب اسلامی صدر اسلام است. نبایداجازه دهیم زاویه انحراف و استبداد و نادیده گرفتن حقوق مردم در نظامجمهوری اسلامی ایران باز شود. 

    وی خاطر نشان کرد: نباید در مقابل انحرافات سکوت كنیم تا کار به مراحل شدیدتر کشیده نشود.


    :: بازدید از این مطلب : 756
    |
    امتیاز مطلب : 0
    |
    تعداد امتیازدهندگان : 0
    |
    مجموع امتیاز : 0
    تاریخ انتشار : 1 دی 1389 | نظرات ()
    نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی
    موسوی هوادارانش را به هوشیاری در باره توطئه تکرار کارناوال عاشورا فراخواند



    در سالروز عزای صدیقه کبری گویا کسانی استخدام شده‌اندتا به نام تبلیغ برای اینجانب به هتک حرمت از شائر اسلامی بپردازند و برایدعوت به صحنه‌سازی بزرگ، پیامک‌های جعلی به نام ستاد این جانب در سطح شهرتهران منتشر شده است. این اقدامی است که دوازده سال پیش نیز در عصر عاشورااتفاق افتاد و بانیان خودسر آن بعدها رسوا شدند.
    آفتاب: مهندسمیرحسین موسوی با تاکید بر اینکه آرمانی جز رهروی درمسیر نورانی خاندانپیامبر(ص) نداریم، رنگ سبز را نمادی از این آرمان خواند و با اشاره بهتلاش عده‌ای برای هتک حرمت شعائر اسلامی، از حامیانش خواست هوشیاری خود راحفظ کنند.

    به گزارش گروه سیاسی آفتاب، متن بیانیه مهندس موسوی به این شرح است:

    بسم‌الله الرحمن الرحیم
    سال‌روزرحلت حضرت زهرا (س)، سرور زنان جهان فرا رسیده است؛ نور عصمت و خلاصهخلقت، مادر آب‌ها و آبروها، چشمه پاکی و پاکدامنی، بانویی که نامش یادآورحجاب است و یادآور سبزینگی و عفاف است. این روز عظیم را به تمامی پیرواناهل بیت رسالت (ص) تسلیت عرض می‌کنم و برای خود و آنان، توفیق رهروی درمسیر نورانی این خاندان آرزومندم.

    ما و شما که امروز قدم در راهخدمت به نظام اسلامی گذاشته‌ایم، آرمانی جز رهروی در چنین مسیر پرافتخارینداریم و رنگ سبزی که ما دوستداران عترت پیامبر (ص) به عنوان نشانه و پرچمبرگزیده‌ایم، نمادی از این آرمان است. ما همه را به این رنگ که نمادعقلانیت دینی است دعوت می‌کنیم.

    متاسفانه استقبال از این دعوتنگرانی‌هایی در برخی گروه‌ها ایجاد کرده است. اخباری به دست این جانب میرسد حاکی از تلاشی تکرای برای لکه‌دار کردن این دعوت با انجام حرکات طراحیشده است. پیش از این نمونه‌های معدودی از این سوءنیت مشاهده شده بود.

    اینکدر سالروز عزای صدیقه کبری گویا کسانی استخدام شده‌اند تا به نام تبلیغبرای اینجانب به هتک حرمت از شائر اسلامی بپردازند و برای دعوت بهصحنه‌سازی بزرگ، پیامک‌های جعلی به نام ستاد این جانب در سطح شهر تهرانمنتشر شده است. این اقدامی است که دوازده سال پیش نیز در عصر عاشورا اتفاقافتاد و بانیان خودسر آن بعدها رسوا شدند.

    از حامیان خود می‌خواهمدر صورت مواجهه با چنین صحنه‌های اطراف این افراد را خالی کنند و از کارآنان بیزاری بجویند. همچنین از آنان می‌خواهم هوشیاری خود را حفظ کنند تادر ایام باقیمانده تا انتخابات سرنوشت‌ساز پیش رو، فریب کسانی که از تصمیمملت واهمه دارند را نخورند.


    :: بازدید از این مطلب : 1152
    |
    امتیاز مطلب : 0
    |
    تعداد امتیازدهندگان : 0
    |
    مجموع امتیاز : 0
    تاریخ انتشار : 1 دی 1389 | نظرات ()